Toon posts:

2 monitoren op nvidia 8400 gs (Laptop) aansluiten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi.

Gister avond blij gemaakt met de ontvangst van 2x 22 inch schermen. ik in alle haast monitoren via spliter vga kabel aangesloten op de laptop. echter kom ik niet ver. beide externe schermen worden als nr 1 gezien. natuurlijk omdat het op 1 vga aansluiting zit.

echter wil ik dat het rechter scherm extended is op het linker scherm. echter kan ik alleen kiezen om of de laptop scherm of de externe scherm als linker scherm te plaatsen. Ik wil echter dat het laptop scherm uitgeschakeld word. en dat beide externe schermen dus mijn primaire scherm word.

Echter heb ik deze optie niet in mijn nvidia tools. ik denk dat het komt omdat ie maar 1 externe scherm kan zien.

Heeft iemand hiervoor een walk around of een tooltje die handig kan zijn?

EDIT: Echter schijnt een stopwoordje van me te zijn, en ik bespeur een lichte dislexy :o :+

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2008 11:19 ]

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:36

-ET-

Phone Home

Dat gaat niet lukken. Je hebt maar 1 aansluiting. En daar kan maar 1 signaal over heen. Dat je wel kan extenden naar je laptop scherm is omdat die niet via je externe aansluiting wordt aangestuurd.

Wat je zou kunnen doen is een USB VGA adapter aansluiten. En dan het scherm extenden via die aanlsuiting.

Verwijderd

Topicstarter
Ok dat is idd een goed alternatief. Maar via de usb? gaat dit geen performance verlies opleveren in bijvoorbeeld een game?

Had stiekem de hoop dat er via een tool het signaal verdeeld kon worden over de 2 schermen ondanks 1 poort :P

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:53

ResuCigam

BOFH

Een software tool hiervoor bestaat niet, zie bovenstaande reactie, maar je zou eens hier kunnen kijken:
http://www.matrox.com/graphics/en/products/gxm/dh2go/
Kijk wel goed naar de beperkingen qua resoluties...

We do what we must because we can.

• Yoram
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-05 08:51
Er is een stukje hardware(ben de naam ff kwijt) wat in feite een soort vga splitter is. Maar er zit wat electronica in die je laptop wijsmaakt dat het eigenlijk een heeel breed scherm is. zodat je 2 beeldschermen op 1 vga poort van aan sluiten.

offtopic:
damn you, je was net iets eerder ResuCigam :P

[ Voor 12% gewijzigd door Yoram op 02-10-2008 08:20 . Reden: telaat ]

Hallo!

• TrekDude101
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
Wat jij wil doen is voor zover ik weet alleen mogelijk met een apart apparaatje, ik ben de naam ff kwijt, maar daarop kun je tot 3 externe beeldschermen aansluiten

Verwijderd

Topicstarter
ja dat apparaatje van matrox dat 300+ euro kost voor oa surround gaming :P dat is helaas geen optie voor mij :P ik zal eens kijken of het via een usb vga aansluiting gaat lukken. en anders bouw ik een desktop bakje ^^

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:36

-ET-

Phone Home

usb VGA is geen snelheids wonder. Maar voor desktop werk boeit dat niet zo. Gamen doe je toch op je primaire scherm welke op je Laptop aansluiting zit.

Verwijderd

Topicstarter
Ok dat is mooi dan heb ik een temp fix. tot ik wat geld bijelkaar geschraapt hebt voor een degelijk game setupje. echter zal dit niet komen voor bf3 dus ik heb nog even te gaan :)

Ik zal eens snuffelen naar zo`n usb vga kabel. ik hoop echter dat de nvidia control panel de andere externe monitor dan wel herkent ^^

Iedergeval dank voor jullie reacties.
Pagina: 1