Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Boomlaars
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-07-2024
2 weken terug ben ik naar Engeland verhuisd en heb daar bij o2 een breedband verbinding van 20mbps genomen. Het probleem zit hem in de snelheid van de verbinding, die geregeld traag is, dit terwijl o2 bekend staat als 1 van de betere ISP's in de UK. Af en toe duurt verbinden met een doorgaans snelle website als Google een seconde of 10, en een spel multiplayer op internet spelen is ook niet ideaal met een ping van rond de 100. Dit probleem heb ik zowel op mijn computer die direct op de router is aangesloten als op mijn laptop die draadloos verbonden is. Zie hieronder een printscreen van het commando 'tracert' naar google.com en een multiplayerserver, is hier iets vreemds aan te zien? Ik twijfel nu namelijk aan mijn instellingen etc, maar daar zie ik zo 1-2-3 niets vreemds aan. Met een 20mbs verbinding had ik iig wat meer snelheid en stabiliteit verwacht :/

Afbeeldingslocatie: http://i35.tinypic.com/bhwy1g.jpg

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Je ping van 100ms begint al gelijk op de eerste hop naar de router. Je probleem zit dus binnenhuis en niet in de DSL verbinding an sich. Als je WiFi uitgesloten hebt (wat je zegt gedaan te hebben) blijven er maar een paar mogelijkheden over:

1) iets op je PCs (P2P software...) is de upstream aan het saturaten waardoor de ACKs voor je downstream er niet door komen, wat tot vertraging of zelfs packetloss leidt.
2) instellingen op je router gooien roet in het eten
3) je router is gewoon gaar

Je meldt niet welk OS je draait, maar die tracert lijkt te wijzen op Win2K/XP/Vista. Probeer in dat geval in Safe Mode with Network op te starten op een PC die bekabeld met de router verbonden is. Schakel de WiFi functie helemaal uit. Herhaal nu de oefening met tracert.

Is het dan goed? Schakel WiFi weer in maar zorg dat er nog geen andere PCs mee verbinden. Nog steeds goed? Dan heb je een softwareprobleem, waarschijnlijk gewoon P2P :z - zo niet gare WiFi functie op router.

Is het nog slecht als je direct zonder WiFi aansluit? Zet de modem/router in bridged mode. Test opnieuw... Dan nog steeds slecht? Andere modem proberen. Dan wel goed? Routerfunctie van modem/router is brak, check instellingen, overweeg losse WiFi router.

Oslik blyat! Oslik!