Na veel research, wikken en wegen heb ik besloten mijn 'HT' te upgraden. Een keuze mbt de LCD heb ik gemaakt (voor de geïnteresseerden samsung 37A656) maar nu moet ik nog de audio in orde maken.
Met een budget van rond de +/- 300 euro ben ik op zoek gegaan naar een AV receiver met HDMI ondersteuning. Nu lees ik hierover veel tegenstrijdige berichten.
Eerst leg ik mijn situatie even voor: Ik zit relatief dicht bij de TV, dus wil gebruik maken van full HD met surround. Nu wil ik dus streamen vanaf de laptop via hdmi en digitaal surround/beeld doorgeven aan de receiver/lcd
Nu stuit ik op een aantal zaken, want Ik zie werkelijk door de bomen het bos niet meer. Uiteraard moet het streamen vanaf de laptop naar receiver GEEN vermindering van kwaliteit opleveren ten aanzien van het beeld. Ik zie allerlei verschillende varianten van hdmi, passtrough, wel/geen audio etc.
Mijn vereisten:
Marantz SR4200 (HDMI V1.3 Switching/ V1.1 Repeating: 3-In/1-Out ??? bron:marantz)
Sony STR-DG720 (1080p en 24p ondersteuning net zoals de LCD)
Onkyo tx-sr576(lijkt me een goede optie, gezien het artikel op avblog)
Daarnaast kwam ik ook nog geschikten tegen van yamaha.
at is het advies? Ik wil dus streamen vanaf de laptop en digitaal surround/beeld doorgeven aan de receiver/lcd.
Met een budget van rond de +/- 300 euro ben ik op zoek gegaan naar een AV receiver met HDMI ondersteuning. Nu lees ik hierover veel tegenstrijdige berichten.
Eerst leg ik mijn situatie even voor: Ik zit relatief dicht bij de TV, dus wil gebruik maken van full HD met surround. Nu wil ik dus streamen vanaf de laptop via hdmi en digitaal surround/beeld doorgeven aan de receiver/lcd
Nu stuit ik op een aantal zaken, want Ik zie werkelijk door de bomen het bos niet meer. Uiteraard moet het streamen vanaf de laptop naar receiver GEEN vermindering van kwaliteit opleveren ten aanzien van het beeld. Ik zie allerlei verschillende varianten van hdmi, passtrough, wel/geen audio etc.
Mijn vereisten:
- Mijn laptop M1530 moet zowel HD beeld als geluid streamen, hdmi 1.3a
- De receiver heeft voldoende aan een hdmi pass trough of toch liever upscaling naar 1080p met 24p ondersteuning?
- Mocht mijn laptop geen geluid met de hdmi poort meesturen dan kan ik gaan voor een externe geluidskaart met een spdif uitgang.
Marantz SR4200 (HDMI V1.3 Switching/ V1.1 Repeating: 3-In/1-Out ??? bron:marantz)
Sony STR-DG720 (1080p en 24p ondersteuning net zoals de LCD)
Onkyo tx-sr576(lijkt me een goede optie, gezien het artikel op avblog)
Daarnaast kwam ik ook nog geschikten tegen van yamaha.
at is het advies? Ik wil dus streamen vanaf de laptop en digitaal surround/beeld doorgeven aan de receiver/lcd.