iMac blijft hangen bij schijfactiviteit op tweede partitie

Pagina: 1
Acties:

• Algurgazan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-01-2025
Ik heb gisteren de (interne) harde schijf van mn iMac vervangen, ben van de WD250 GB die er standaard in zat naar een 640GB Samsung HD642JJ gegaan.. Op deze hd heb ik, voordat ik hem inbouwde, de inhoud van mn oude hd gecloned met Carbon Copy Cloner, althans, het OS X gedeelte. Daarnaast heb ik een 32GB fat partitie, voor bootcamp..

En daar zit ook het probleem.. Wanneer ik deze partitie gebruik in OS X, danwel door via Parallels bootcamp te draaien, danwel door er gewoon via finder data op te zetten, lijkt heel OS X vast te lopen.. Het enige wat ik krijg is de strandbal, en na een korte periode (varierend van een halve minuut tot meer dan twee minuten) kan ik weer verder waar ik mee bezig was..

Om het probleem op te lossen heb ik via disk utility de schijf geverifieerd, en daar werden geen problemen gevonden.. Iets anders kan ik zo snel niet verzinnen.. Ik heb uiteraard geprobeerd te zoeken op dit probleem, maar vind eigenlijk alleen problemen als het blijven hangen van een iMac tijdens het opstarten oid, maar niets dat lijkt op mijn probleem..

Heeft hier iemand ervaring met dit probleem, liefst met oplossing? Werkt mijn nieuwe HD misschien niet goed icm een iMac (lijkt me sterk, maar toch..) ?

[ Voor 3% gewijzigd door Algurgazan op 01-10-2008 22:33 ]

"When you hear the beeb, it will be three o'clock." | muzak