Toon posts:

Geen beeld bij DVI ingang

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo!

Ik heb al een redelijke tijd 2 monitoren (Iiyama Pro Lite X486S-B1) en deze waren aangesloten op een (oude) ATI 9800PRO 128 mb videokaart, met één DVI-uitgang en één VGA-uitgang. Op de DVI-uitgang was een verloop naar VGA aangesloten zodat bij beide monitoren de VGA-ingang gebruikt werd.

Nu ben ik sinds vandaag in het bezit van een andere computer met een GeForce 9500GS 512mb videokaart. Deze heeft een DVI en een HDMI-uitgang. Eén monitor is met een (verloop)kabel op de HDMI-uitgang aangesloten op de DVI-ingang van deze monitor. De tweede monitor is via een verloopstuk aangesloten op de VGA-ingang. Nu merk ik dat deze monitor toch duidelijk een minder scherp beeld heeft. Ik dacht dat dit te wijten was aan het feit dat de VGA-aansluiting gebruikt wordt ipv de (digitale?) DVI en heb daarom een DVI-kabel gekocht.

Nu komt alleen mijn probleem. Als ik de tweede monitor aansluit op de DVI-ingang krijg ik zodra ik de computer opstart bij geen van beide monitoren beeld?

Wie o wie kan mij helpen?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:58

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Heb je wel de andere ingang geselecteerd op de tweede monitor?

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik geprobeerd..dat is het probleem niet. Overigens hoefde ik dat ook niet op de andere monitor te doen. Denk nu zelf dat het aan de DVI kabel kan liggen? Ik heb ergens gelezen dat er verschillende soorten DVI-kabels zijn?

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-05 21:49
Er zijn inderdaad verschillende soorten DVI kabels, waaronder DVI-D en DVI-I. Zoek dit anders even goed uit en probeer dan een andere kabel.