• WhizZRinaldo
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-07-2025
Beste tweakers,

Ik ben opzoek naar een programmatje wat m'n crossfire opstelling kan stresstesten.
Aangezien ATI tool alleen de eerste kaart test.

Heb geprobeerd te zoeken op google etc. maar daar kom ik ook niet verder mee.
Kan best wel gaan gamen etc, maar die testen niet 100% en ik heb liever oog op de temperaturen zodra ik ga testen.

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 00:11
Kun je de .exe van ATitool niet gewoon renamen naar 3dmark06.exe ofzo?

Maargoed, wat je verder dus kunt testen is 3Dmark, rthdribl, furmark (niet aan te raden), Crysis, Cinebench, FEAR, World in Conflict, etcetera etcetera.

[ Voor 52% gewijzigd door Avalaxy op 01-10-2008 22:10 ]

• WhizZRinaldo
Avalaxy schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 22:09:
Kun je de .exe van ATitool niet gewoon renamen naar 3dmark06.exe ofzo?

Maargoed, wat je verder dus kunt testen is 3Dmark, rthdribl, furmark (niet aan te raden), Crysis, Cinebench, FEAR, World in Conflict, etcetera etcetera.
Je leest niet ? 3Dmark is leuk en aardig, waar hou ik constant de temps mee in de gaten dan ?
Ik weet zelf ook wel dat ik leuk kan gamen in crysis of 3dmark kan runnen.
Maar gaat er mij meer om dat ik constant kan letten op de temperaturen van mijn kaarten.

Edit : dat rthdribl, test dat volle 100% van je kaarten ? zoals ATI tool dus met 1 kaart doet ?.

[ Voor 7% gewijzigd door WhizZRinaldo op 01-10-2008 22:13 ]

• Avalaxy
WhizZRinaldo schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 22:12:
[...]

Je leest niet ? 3Dmark is leuk en aardig, waar hou ik constant de temps mee in de gaten dan ?
Ik weet zelf ook wel dat ik leuk kan gamen in crysis of 3dmark kan runnen.
Maar gaat er mij meer om dat ik constant kan letten op de temperaturen van mijn kaarten.
Denk na dan, met GPU-Z kun je gewoon de temperatuur monitoren :')
Edit : dat rthdribl, test dat volle 100% van je kaarten ? zoals ATI tool dus met 1 kaart doet ?.
Weet niet zeker of het crossfire ondersteunt, maar 3D applicaties gebruik al snel 100% GPU-tijd, dus ja. Al zal het altijd zwaarder kunnen.

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 28-01 17:20
Furmark raad ik vooral aan als het om een temp test gaat. Verder kun je F@H gpu client gaan draaien, hebben 2 kanten er plezier van :)

De gpu client van folding @ home stressed je kaart zoals (naar mijn weten) een game dat bijv ook doet. Hij belast je kaarten voor ongeveer 97 tot 99%. Als je kaart furmark 15 minuten stabiel doet zou ik gewoon zeggen geslaagd.

In Furmark zie je ook de Real time temperatuur van je kaart(en) dus in dit geval de oplossing lijkt me :)

één is geen, twee is één

• Avalaxy
Wackoz schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 22:15:
Furmark raad ik vooral aan als het om een temp test gaat. Verder kun je F@H gpu client gaan draaien, hebben 2 kanten er plezier van :)
Dat spreek ik echt tegen, furmark is NIET representatief voor de temperatuur van je videokaart, sterker nog: ATi heeft in haar drivers er voor gezorgd dat de GPU minder hard loopt in Furmark omdat dat tooltje er voor zorgt dat je GPU onredelijk warm wordt en je videokaart kan slopen.

Temperaturen als je in Furmark terug ziet zul je nooit, maar dan ook nooit terug zien in een game.

• WhizZRinaldo
Wackoz schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 22:15:

De gpu client van folding @ home stressed je kaart zoals (naar mijn weten) een game dat bijv ook doet. Hij belast je kaarten voor ongeveer 97 tot 99%. Als je kaart furmark 15 minuten stabiel doet zou ik gewoon zeggen geslaagd.

In Furmark zie je ook de Real time temperatuur van je kaart(en) dus in dit geval de oplossing lijkt me :)
Ik geef het een gok me die 2, alvast bedankt ;)

edit: na de comment hierboven, laat ik furmark wel even buiten wegen _/-\o_

edit2: zo te zien werkt zowel F@H GPU als rthdribl niet met crossfire :(

[ Voor 10% gewijzigd door WhizZRinaldo op 01-10-2008 22:28 ]

• Avalaxy
WhizZRinaldo schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 22:17:
[...]

edit2: zo te zien werkt zowel F@H GPU als rthdribl niet met crossfire :(
De tip uit mijn eerste post al eens geprobeerd? ;) (.exe renamen dus naar een programma die wel crossfire support heeft)

• Wackoz
Ik gebruik Furmark altijd om een max temp beeld te krijgen. Tuurlijk weet ik dat furmark de graka stukken hoger belast dan een game, maar daarvoor noemde ik ook de gpu client van folding@home (welke wel via crossfire/sli werkt heur :S probeer het idd eens te renamen).

Atitool werkt bij mij niet lekker (verward onboard gfx met graka en crasht dan), als ik een overclock doe met rivatuner, hang ik daar altijd een bepaalde fan speed aan en laat ik furmark een 15 minuten lopen.

Deh, ben geen halve zool die hem 30 minuten op 110 graden door laat puffen. Gebruik het simpelweg gewoon om de max temps te vinden in dergelijke omstandigheden ;) (overigens geeft catalyst 8.7 t/m 8.9 gewoon 99/100% usage aan...)

één is geen, twee is één

• Avalaxy
Maar wat heeft het voor zin om een temperatuur op te gaan zoeken waarvan je bij voorbaat weet dat 'ie verre van realistisch is?

• Wackoz
Testen of mijn fan wijzigingen (of kabel verplaatsing) baat heeft voor de airflow? Natuurlijk het hoeft allemaal niet enz maar zo weet ik ook 100% zeker of mijn overclock (in de TS' positie niet van toepassing maar voorruit) geslaagd is en ik geen aritfacts krijg (ook niet wanneer hij 90 graden is bijv, wat hij met gamen i.c.m cpu e.d nog wel eens word).

Maargoed om toch nog even ontopic te wezen:

Als je videokaarten het echt heet onder de voeten krijgen (100/110 graden) dan krijg je 8/10 keer een Catalyst vpu recover (mocht je dat aan hebben staan) en anders knalt je systeem gewoon uit (artifacts en crashen behoren daar ook bij).

één is geen, twee is één

Pagina: 1