Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[fp/feat] T.net reviews ook "beoordelingsbalkjes"

Pagina: 1
Acties:
  • 280 views

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Naast de steeds groeiende productreviews van users hebben uiteraard ook nog de reviews van de redacteuren in dienst van T.net. Daarbij kunnen de "beoordelingsbalkjes" niet worden ingevuld de reviews die de redacteuren maken.

Voorbeeld wat ik bedoel met "beoordelingsbalkjes":
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/IPcUAfdk1KQ5cgQ2hBTc26BW/full.jpg

Resultaat is dat soms redacteuren nu een simpele review maken om toch die beoordelingen duidelijk te maken en mee te laten tellen voor de overall score. Verder is het soms ook nog eens dat users dan denken dat er geen uitgebreide review is van het product. Ik heb een perfect voorbeeld hiervoor:

Er is een reviews: Drie goedkope videokaarten in de ring geplaatst geschreven over o.a. de Asus EN9600GT/HTDI/512M. Daar is een simpele review van gemaakt: productreview: Asus EN9600GT/HTDI/512M review door Hielko Om de review wellicht (ik weet het natuurlijk niet zeker of dat ook echt de reden is) toch mee te laten tellen voor de overall score in de review overzichtpagina. Waarbij ook nog eens een reactie van een user is die dacht dat er geen uitgebreide review van de simpele review schrijver...

Je ziet wel dat in de review overzichtpagina de T.net review wordt vermeld, maar dus geen "beoordelingsbalkjes" is / kan worden ingevuld.

Hoe ik het dan bedoel (klik voor vergroting):
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/pGhQ7uC8KSBZDEofGcJcieuS/thumb.jpg

En dan ook dat deze "beoordelingsbalkjes" ergens in de reviews vermeld worden, zoals aan het begin of aan het einde. Tot slot zou de T.net review gelijk een weging kunnen krijgen van 5 ster, omdat T.net review uiteraard altijd van goede kwaliteit is en dus wel wat zwaarder mag wegen in de overal score.

Heel verhaal, maar dan is er natuurlijk nog de vraag of het misschien expres zo gedaan is dat de "beoordelingsbalkjes" van T.net reviews niet worden meegerekend. Anders vervalt deze feat. :P

[ Voor 5% gewijzigd door Regeneration op 01-10-2008 21:40 ]

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

Regeneration schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 21:35:
Tot slot zou de T.net review gelijk een weging kunnen krijgen van 5 ster, omdat T.net review uiteraard altijd van goede kwaliteit is en dus wel wat zwaarder mag wegen in de overal score.
Daar ben ik het niet mee eens, in ieder geval 4 sterren, maar bij sommige reviews kloppen sommige dingen echt niet. Die zijn niet meegenomen in de test, niet duidelijk vermeld omdat er van uit gegaan wordt dat dat (=de testmethode) bekend is. Ook pas helemaal aan het eind vermelden bij een game dat je over de controls valt op de console waar jij hem op getest hebt, terwijl dat de eerste en enige melding is van het feit dat je die console gebruikt hebt.

4 Sterren terecht, 5 sterren nee, ook omdat je dan als user lastiger bovenaan kan komen te staan. Een userreview is in mijn ogen van groter belang dan een t.net review omdat die de aanschafprijs niet altijd kan beoordelen of dit doet aan de hand van de PW. Ook wordt een reviewer er soms voor betaald, terwijl een user dit vrijwillig doet. Ook is het bij end-users het gebruik van hetzelfde product weer net iets anders en zal dat meer lijken op hoe de koper het product zal gaan ge-/misbruiken.
Heel verhaal, maar dan is er natuurlijk nog de vraag of het misschien expres zo gedaan is dat de "beoordelingsbalkjes" van T.net reviews niet worden meegerekend. Anders vervalt deze feat. :P
Standaard de beoordelingsbalkjes invullen ben ik voor, als dit expres gedaan is, is dit niet echt een logische feature, omdat de beoordeling van tweakers wel degelijk meetelt in de complete beoordeling van het product.

En dan nog een voorbeeld: pricewatch: Asus Striker II Formula - Reviews. Hier ben ik van plan over een week of 2 (als ik al m'n benches gedaan heb ;)) neer te plempen en voor de 5 sterren te gaan, en hopelijk dan dus boven de t.net review uit te komen ;)

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Wiethoofd schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 21:46:
[...]

4 Sterren terecht, 5 sterren nee, ook omdat je dan als user lastiger bovenaan kan komen te staan. Een userreview is in mijn ogen van groter belang dan een t.net review omdat die de aanschafprijs niet altijd kan beoordelen of dit doet aan de hand van de PW. Ook wordt een reviewer er soms voor betaald, terwijl een user dit vrijwillig doet. Ook is het bij end-users het gebruik van hetzelfde product weer net iets anders en zal dat meer lijken op hoe de koper het product zal gaan ge-/misbruiken.
De T.net review staat sowieso apart en helemaal bovenaan. ;) Dus boven een T.net review kom je toch niet uit. :) Maar ik snap wel wat je bedoeld, maar we zijn wel mee eens dat dat het iets zwaarder mag wegen.
[...]

Standaard de beoordelingsbalkjes invullen ben ik voor, als dit expres gedaan is, is dit niet echt een logische feature, omdat de beoordeling van tweakers wel degelijk meetelt in de complete beoordeling van het product.
Volgens mij telt standaard de review van T.net niet mee, toch? Kijk maar naar mijn voorbeeld: http://tweakers.net/price...s-en9600gt-htdi-512m.html 1 van een user 1 van de T.net reviewer Hielko die daar een aparte simpele review van heeft gemaakt. Bij de overall score kaart staat er max. 2 beoordeling bij.
En dan nog een voorbeeld: pricewatch: Asus Striker II Formula - Reviews. Hier ben ik van plan over een week of 2 (als ik al m'n benches gedaan heb ;)) neer te plempen en voor de 5 sterren te gaan, en hopelijk dan dus boven de t.net review uit te komen ;)
Zal vast weer puike review worden, maar boven de apart staande T.net review kom je echt niet. ;)

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Regeneration schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 22:07:
Volgens mij telt standaard de review van T.net niet mee, toch? Kijk maar naar mijn voorbeeld: http://tweakers.net/price...s-en9600gt-htdi-512m.html 1 van een user 1 van de T.net reviewer Hielko die daar een aparte simpele review van heeft gemaakt.
Daarom dus mijn reactie dat het wel mee moet gaan tellen, en dat als het nu nog niet zo is (wat zo is) dat dat verandert moet worden. (kromme zin, nu hopelijk wel duidelijk ;))
Bij de overall score kaart staat er max. 2 beoordeling bij.
My bad ;) Ik heb alvast een beoordeling ingevuld om een simpele review te krijgen en daarin aan de slag te kunnen om ook op school te kunnen typen :+

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Volgens mij is plan: Tweakers.net start met redactionele productscores precies waar om gevraagd werd 8)

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

done inderdaad..

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.