Toon posts:

CMS welke overweg kan met deeplinks

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Voor een nieuw project ben ik op zoek naar een CMS welke goed overweg kan met deeplinks, en dat moet dan ook echt deep zijn. Bijvoorbeeld:

mijnproject.nl/diep/dieper/diepst

Van groot belang is dat de url ook zo in de adres balk wordt weergegeven, ik heb etomite geprobeerd, deze werkt prettig met een boomstructuur zoals in windows verkenner, zo zijn de deeplinks makkelijk aan te maken. Het probleem met etomite is dat deze de url niet goed in de adresbalk krijgt, deze gaat niet verder dan mijnproject.nl/diep, elke map die dieper ligt plakt hij direct achter achter de root url, dus mijnproject.nl/dieper ipv. mijnproject.nl/diep/dieper. Dus etomite valt af.
Ik heb naar Joomla en Drupal gekeken, maar binnen de demo van drupal kan ik helemaal niet iets van een structuur ontdekken, en binnen joomla kan je niet dieper dan section -> category (denk ik), beide cms'en zijn meer gebaseerd op artikelen, en ik wil gewoon lekker mapjes in mapjes aanmaken, en die moeten ook als zodanig in de url worden weergegeven. Het liefst overzichtelijk in een mappenstructuur..

Iemand suggesties voor cms'en die dit aankunnen, of dit gerealiseerd hebben in de reeds boven genoemde cms'en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 21:35:
Voor een nieuw project ben ik op zoek naar een CMS welke goed overweg kan met deeplinks, en dat moet dan ook echt deep zijn. Bijvoorbeeld:

Van groot belang is dat de url ook zo in de adres balk wordt weergegeven, ik heb etomite geprobeerd, deze werkt prettig met een boomstructuur zoals in windows verkenner, zo zijn de deeplinks makkelijk aan te maken. Het probleem met etomite is dat deze de url niet goed in de adresbalk krijgt, deze gaat niet verder dan mijnproject.nl/diep, elke map die dieper ligt plakt hij direct achter achter de root url, dus mijnproject.nl/dieper ipv. mijnproject.nl/diep/dieper. Dus etomite valt af.
Ik heb naar Joomla en Drupal gekeken, maar binnen de demo van drupal kan ik helemaal niet iets van een structuur ontdekken, en binnen joomla kan je niet dieper dan section -> category (denk ik), beide cms'en zijn meer gebaseerd op artikelen, en ik wil gewoon lekker mapjes in mapjes aanmaken, en die moeten ook als zodanig in de url worden weergegeven. Het liefst overzichtelijk in een mappenstructuur..

Iemand suggesties voor cms'en die dit aankunnen, of dit gerealiseerd hebben in de reeds boven genoemde cms'en.
Dit kan ModX, een fork van etomite die inmiddels stukken verder ontwikkeld is. Door Friendly Urls aan te zetten met nog een extra vinkje kan dit gewoon. Wij gebruiken het in een hoop sites.

Edit: het is de optie Use friendly alias path: Yes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:25

bonzz.netninja

Niente baffi

Verwijderd schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 21:35:

helaas zeg je niks over platform en/of kosten. Sitecore kan dit zonder meer, umbraco ook en kentiko ook. Maar dat zijn allen .net gebaseerde en voornamelijk betaalde cms-en

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@sander

Dat is heel mooi! Dat ben ik snel geholpen, blijf een zwak houden voor het gebruikersgemak van etomite, mooi dat ik het in dit project ook soort van kan blijven gebruiken!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2008 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 21:43:
@sander

Dat is heel mooi! Dat ben ik snel geholpen, blijf een zwak houden voor het gebruikersgemak van etomite, mooi dat ik het in dit project ook soort van kan blijven gebruiken!
Wij gebruikten vroeger etomite. Toen we zagen wat de mannen van modx hadden gedaan met hun forked version, zijn we snel overgestapt... Gebruikersgemak is hetzelfde, features zijn beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mei
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-10-2024

Mei

Lichtelijke kick, maar wilde even reageren op de TS: Drupal kan dit in combinatie met Pathauto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kentsfield
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-01-2023
DotNetNuke kan dit ook. Is een opensource (bsd) .net cms

Dingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-09 23:16
@TS: Het zijn geen deeplinks die je bedoelt, maar gewoon hierarchical friendly urls. Deeplinking is echt wat anders.

Anyway, CMS Made Simple kan het ook, met wat rewrite regeltjes in een .htaccess activeren.

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Pagina: 1