Wlan 2 USBhub

Pagina: 1
Acties:

• MaKK0
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-12-2024
Voor mijn huidige kantoorruimte ben ik op zoek naar een usb hub die ik via een netwerkkabel op mijn wifi router kan aansluiten. Ik vroeg me af of zoiets daadwerkelijk bestaat.

Uiteindelijke doel is om hier een externe usb hardeschijf op aansluiten en een usb printer (canon ip4000). Zodat ik en mijn 2 vennoten hier gemakkelijk gebruik van kunnen maken.

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-03 16:32

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Je zoekt volgens mij een NAS met printerserver... :)

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:36

allure

Titaan fase 2/3

De canon ip4000 heeft een Lan en Wlan optie aan boord? Het ligt er maar net aan welk type je exact hebt.

Waar heb je dan die hub voor nodig? een usb harde schijf zou je eventueel kunnen sharen vanaf een server of werkstation. Of een router die een usb-schijf ondersteunt, anders op zoek gaan naar een NAS.

[ Voor 8% gewijzigd door allure op 01-10-2008 21:35 ]

• MaKK0
Lijkt er idd op dat ik opzoek ben naar een NAS. De Canon printer is alleen via USB aan te sluiten, evenals de hardeschijf. Beide producten heb ik al reeds in bezit.

Op een werk station aansluiten is geen optie, te veel gedoe met kabels. Ik wil het het liefst 1x aansluiten en daarna niet meer eraan zitten.

Zijn er nog dingen waar ik specifiek op moet letten bij het aanschaffen van een NAS?

• allure

allure

Titaan fase 2/3

Nou dat kan toch? je kan de externe schijf toch op de pc leggen en sharen? Hoef je er nooit meer aan te komen.

Het is maar net wat je wensen zijn, wil je een FTP gaan draaien bijvoorbeeld?
Als er bedrijfskritische informatie op gaat zou ik kijken naar een Nas die in raid kan draaien.
Dan zijn ook back-ups geen overbodige luxe.

• MaKK0
Je hebt gelijk. Ware her niet dat alle lieden hier een laptop hebben. Dan is het toch net iets makkelijker om een NAS aan te schaffen. Oog is gevallen op de Synology DS107 denk dat dat hem gaat worden, of iemand moet me op andere gedachten brengen.

In iedergeval thanks voor de suggesties tot nu toe.

• allure

allure

Titaan fase 2/3

Ziet er goed uit, Wat voor schijf ga je er in doen?

• iceheart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-03 14:31
dat ding bevat maar een disk, denk ALSTJEBLIEFT aan je backups... :)

• LWaS
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-05-2024

LWaS

Dus.

http://www.alternate.nl/h...isk_Station_207/-1071778/?

Lijkt mij beter, zeker gezien de kritische backups ;)
Pagina: 1