Toon posts:

Autoradio en IPOD - no files??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag een Watssound autoradio (WS-163B) gekocht bij het kruitvat. Alles werkt ok (oa bluetooth met HTC). Alleen de IPOD doet het niet via de USB. De IPOD wordt wel opgeladen, maar hij zegt "NO FILES". Ik heb een ipod photo (4de generatiie; begin 2005).
Bij Halfords verschillende radio's met USB getest en bij veel radio's werkte mijn ipod niet (oud model???). In de handleiding van de autoradio staat niks over modellen welke wel en niet werken; wel iets over dat de songs op de IPOD op de mass storage area moeten staan en niet op de itunes area. Zegt mij niet heel veel. De IPOD is windows formatteerd en songs staan erop via i-tunes. Als ik de ipod aan de pc hang herkent hij hem als een verwisselbare schijf; lijkt mij dus Mass storage. Bovendien kan dan ook gewoon foto's op de ipod selecteren via de verkenner/explorer en deze naar de pc kopieren

iemand ervaring/tips hoe ik deze werkend krijg via USB?

• DenTeD123
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 21:10:

iemand ervaring/tips hoe ik deze werkend krijg via USB?
Maar staat er ook daadwerkelijk in de handleiding dat een iPod ondersteund wordt? Of staat er dat hij een mp3 speler kan lezen?

Verwijderd

Topicstarter
Er staat dat in de handleiding dat ie ipod ondersteund. Achter Ipod staat tussen haakjes : shuffle, mini, nano, video etc.... De Classic en ipod color en ipod photo staan er niet expleciet bij, maar er staat wel etcetera...

• Roelos
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Nou ik heb dezelfde radio gekocht en ik heb ook een IPod photo... Ik zal laten weten wat die bij mij doet.
Als die het niet doet dan wordt het gewoon via de aux in mini-jack...

Verwijderd

Topicstarter
ik ben benieuwd!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
wat in je openingspost staat klopt, je moet dan de files op de ipod zetten als Mass Storage device.

Eigenlijk is dit dus een flinke FAKE van deze radio. Aangezien je dan alle muziek er 2 keer op moet zetten, 1 keer via windows als USB device (mass storage) en 1 keer via iTunes om ze te kunnen luisteren als je ipod niet aan je radio hangt... Heel nep dus van de makers van deze radio... Je moet je ipod namelijk gebruiken als gewone usb stick ipv zoals ie gemaakt is door Apple.

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-05 09:18
Wat ik als Macintosh gebruiker hoogst irritant vind, is dat 99% van de autoradio's geen HFS geformatteerde iPods ondersteunen daar waar Windows (FAT/NTFS geformatteerde) iPods wel gewoon ondersteund worden.

Even ter duidelijkheid, de TS heeft geen Mac geformatteerde iPod?

• Roelos
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Bij mij ook "no files"... :|
Pagina: 1