Toon posts:

Asrock P45 Turbo Twins 2000

Pagina: 1
Acties:
  • 362 views

Verwijderd

Topicstarter
Hey jongens ik ben hier nieuw in dit forum. En aangezien veel ICT bedrijven geen drol verstand hebben van wat ze verkopen kom ik nu op jullie af! ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

Het probleem dat ik heb is:

ik heb een bestelling gedaan deze luid alsvolgt:
MSI Radeon RX2600XT Diamond 512 MB, PCI-e 16x
Samsung SH-S223Q/BEBN S-ATA, Bulk, Zwart
Intel Core 2 Duo E8500 3.16 GHz, 1333 MHz, 6 MB, Boxed
Seagate Barracuda 7200.11 500 GB, 7200 Rpm, 32 MB, S-ATA II/300
Kingston HyperX 1 GB, PC8500, 1066 MHz, 5 x3
Asrock P45 Turbo Twins 2000
Zalman ZM500-HP 500 Watt, 20+24 Pins

mijn vraag gaat over dit Mboard:
2 vragen
Als iemand mee wil kijken met mij op http://www.asrock.com/mb/...p?Model=P45TurboTwins2000 dan ziet men hier alle specificaties staan EUREKA!:D maar goed ik te vroeg gejuigd alles besteld kom later achter dat asrock toch iet wat een budget merk is al goed nu begrijp ik niet helemaal goed of Hier nu mijn bestelde geheugen op gaat draaien aangezien ik hier heb gelezen over problemen met 1066mhz geheugen op ddr2 Wat bedoelen ze hier precies en wat is Remapping ook zal ik even zoeken naar de term remapping hier:D!. Vraag één luid dus eigenlijk gaat dit geheugen met dit mboard draaien.

Mijn tweede vraag is in verband met Crossfire alles duid erop dat dit mboard crossfire aan kan nu zie ik dus later iets staan van 2 x PCI Express 2.0 x16 slots (green @ x16 mode, blue @ x8 mode) wat bedoelen ze daarmee draait de ene op halve snelheid? Nou is mijn vraag daarover echter Zullen een Sapphire HD2600XT 512mb gddr3 en een MSI Radeon RX2600XT Diamond 512 MB,Gddr4 PCI-e 16x op die moederboard crossfire willen draaien en zullen ze dan maximaal functioneren. echter wil ik dit ook weten voer mijn geheugen of ik dat op dit moederboard maximaal kan laten presteren ik heb geen zin dat de componenten wel goed zijn maar dat mijn moederboard van alles gaat blokeren.

Ik hoop jullie genoeg informatie gegeven te hebben zo niet hoor ik dit maar al te graag jullie kunnen mij niet minder informatie geven dan de winkel, want dit was namelijk hen reactie :
Geachte Koen,

Die kleuren staat voor de kleuren van de PCI-E poorten op het moederbord.

Hopende u hierbij voldoende te hebben geïnformeerd en mocht u nog vragen

hebben vernemen wij deze graag van u.

Met vriendelijke groet,

Alwin van Dorsten

Product Management/Inkoop

Salland Automatisering

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Allereerst, welkom op GoT.

Voor wat betreft het geheugen is het aan te raden te zoeken naar een QVL, Qualified Vendors List, waarop staat welk geheugen getest is op het moederbord en wat werkt. Memory remapping heeft niets te maken met de snelheid waarop het geheugen draait. Memory remapping is een functie in de bios waarmee ervoor gezorgd kan worden dat je 4GB of meer geheugen volledig kunt gebruiken.
Je geheugen kan eisen stellen aan timings en voltages, die zijn in te stellen in de bios, maar het geeft je dan nog geen garantie dat het ook daadwerkelijk werkt.

Voor wat betreft de PCIe sloten. Je hebt een P45 chipset op het moederbord zitten, deze heeft geen 2 x16 sloten, maar een x16 en een x8 slot. De P45 chipset kan echter wel gewoon overweg met Crossfire.

Omdat dit zaken zijn die makkelijk te vinden zijn met een beetje inzet, iets dat we toch zeker wel verwachten op GoT voor je een topic opent gaat dit topic op slot. Daarnaast is een topic openen nadat je het spul besteld hebt natuurlijk een beetje mosterd na de maaltijd.
Mocht je verder nog problemen danwel vragen hebben ben je natuurlijk altijd vrij om een nieuw topic te openen. Neem voordat je dat doet nog wel het PMG Beleid even door.

Dit topic is gesloten.