• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11:29

g0tanks

Moderator CSA
Topicstarter
Ik had laatst dit topic gelezen: DDR3 en de toekomst En toen wou ik dus ook een 40mm fan op mijn NB zetten (EVGA NF66 mobo). Met wat hulp van mijn vader had ik dus het volgende bedacht/gemaakt: http://s224.photobucket.c...view&current=DSC_0151.png http://s224.photobucket.c...&current=DSC_0150copy.png Mbv twee boutjes kan je het vastklemmen op de NB koeler.

Natuurlijk wou ik dus ook meten of het wel een temperatuur in verschil zou geven, ik had dus even Prime95 opgestart om even voor een kwartiertje mijn pc te stressen en te kijken wat de huidige load temps zouden zijn. Ik ging dus een kwartiertje naar beneden, toen ik weer naar boven kwam wou ik de PC afsluiten om de koeler te monteren, bleek dus dat mijn PC was vastgelopen. Ik dacht: zou wel een onstabiele overclock zijn? Ik heb een Q6600 B3 licht overgeklokt van 2,4 -> 2,5 GHz (ik heb hem al een maandje ofzo op deze snelheid en hij deed het prima in games enzo). Toen had ik mijn PC dus uitgedaan, de koeler gemonteerd (ook even gekeken of hij niks aanraakte en geen kortsluiting zou veroorzaken).

Toen PC weer aangedaan, fans gingen draaien maar er bleef no signal op mijn scherm staan. Toen merkte ik ook dat een fan het niet meer deed, had getest met een andere, deed hij het ook niet, bleek dus dat twee van de vier 3 pin fan connectors op mijn mobo het niet meer deden! Nou heb ik niet zo snel een ander moederbord bij de hand om het te testen, dus heeft iemand nog ideeen wat er mis kan zijn?

Specs van mijn PC:

Q6600
4GB Corsair @ 800MHz 4-4-4-12
EVGA 8800GTS 640MB
EVGA NF66 Motherboard
400W FSP Voeding (Weet zo snel het model niet, alleen maar dat hij 400W heeft en 13A)

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:51

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Die koeler ziet er nogal metaalachtig uit, heb je hem wel geisoleerd toen je hem monteerde?
Misschien heb je kortsluiting veroorzaakt.
Het klinkt in ieder geval niet best.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Verwijderd

Voeding zou wel eens heel krap kunnen zijn als je met die 13A: 13 ampère voor de 12 voltlijn bedoeld is dit veel te weinig iig. ;)

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11:29

g0tanks

Moderator CSA
Topicstarter
Voeding is geloof ik net genoeg, want ik heb mijn PC al een jaartje en hij heeft het prima gedaan. De koeler is van aluminium en het enige wat hij heeft aangeraakt is de heatsink die al op de NB zelf zit.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Verwijderd

Hou er rekening mee dat de condensatoren in een voeding verouderen, en dat de voeding dus op een gegeven moment minder vermogen kan leveren...

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Allereerst, welkom op GoT :)

Voor problemen met opstarten hebben we een Hangen en Opstartproblemen troubleshooter. Ik raad je aan die eerst eens door te nemen en de resultaten hiervan te posten (we verwachten dat je dit doet voor je een topic opent). Als je je moederbord verdenkt dan denk ik dat je toch het beste even een andere kunt lenen en die testen, zodat je de oorzaak van je probleem in elk geval kunt uitsluiten.
Pagina: 1