Film+ondertitel. afspelen via externe harddisk op dvd-speler

Pagina: 1
Acties:
  • 391 views

• zeromussov
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Ik heb zojuist een externe harddisk aangeschaft om data te backuppen en mee te nemen. (Western Digital My Passport Essential WDME2500, 250GB)

Allemaal leuk en aardig, werkt verder ook goed. Maar nu vroeg ik me af of ik een .avi film mét ondertiteling (.srt bestand) op me DVD-speler kan afspelen?

Het beeld en geluid spelen gewoon af, maar de ondertiteling niet. (waarschijnlijk herkend die het bestand .srt niet?) Nu kan ik deze twee bestanden natuurlijk wel omzetten naar een DVD file en branden, maar dat kost toch wat tijd. En zo'n DVD file die je normaal brand voor een cd, wordt weer niet herkend door de DVD-speler.

Mijn vraag dus: kan ik een ondertiteling werkend krijgen zonder het bestand te hoeven omzetten naar een DVD file?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wellicht is het handig om even wat meer specificaties te geven over de DVD speler die je nu gebruikt. Sluit je hier direct de hdd op aan via USB? Verder kun je eens kijken in de handleiding van je DVD speler wat er allemaal wordt gesupport door dat apparaat. Dat maakt het een heel stuk makkelijker om te kijken wat mogelijk is of wat niet.

In ieder geval gaat dit topic op slot omdat we in ieder geval verwachten dat je zelf ook moeite steekt in het oplossen van het probleem en dat je daarnaast ook de specificaties van de hardware geeft.
Uiteraard ben je vrij om een nieuw topic te openen als je er nog niet uitkomt, maar geef dan wel aan met welke hardware je werkt en wat je zelf allemaal geprobeerd hebt :)

Dit topic is gesloten.