[Vista x64 en NCP Client] VPN verbinding met TU-delft

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-06 23:19
Hallo,
ik probeer al enige tijd verbinding te maken met de VPN van de TU-delft voor studenten.
Nu wordt x64 niet ondersteund door de standaard (en enige ondersteunde) Cisco VPN client. Cisco heeft ook verder geen x64 clients voor IPsec (tenminste, ik denk dat het IPsec is). Ook de Vista VPN client ondersteund dit niet. Het enige alternatief dat ik gevonden heb is de NCP Secure Entry Client.
Ik heb deze werkend gekregen op het VPN van mijn werk door het meegeleverde .pcf bestand te importeren in NCP, omdat ik er niet achter kwam hoe ik de configuratie-instellingen moest "vertalen" naar de NCP namen (+ dat het group password versleuteld was meegeleverd en ik het allen onversleuteld kon invoeren)
Nu heb ik zo'n bestand niet gevonden bij de TU client, maar in de Linux manual staat beschreven wat er in het sample.pcf bestand moet worden gezet. Dit sample.pcf bestand kan ik echter nergens downloaden. Ik heb vervolgens het .pcf bestand van mijn bedrijf gebruikt, dat gecontroleerd met het screenshot en de wijzigingen uit de PDF gedaan.
Ik krijg echter geen verbinding, hij probeert het een tijdje verbinding te maken maar dat lukt niet. Verder geen foutmelding oid.
Alle gegeven configuratie-instellingen en alle client/instellingen voor platforms (windows, mac, linux) zijn op deze pagina te vinden.

Kan iemand mij helpen met oftewel de juiste instellingen voor NCP, oftewel het juiste .pcf bestand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
Niemand een idee?
Ik ben toch vast niet de enige die problemen heeft met een IPSec VPN onder x86_64? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feelthepower
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:12
Die NCP client die te vinden is op:

http://www.ncp-e.com/en/v.../secure-entry-client.html

Is de enige die voor mij werkt.
Als je een gratis/ open-source vind vertel het mij dan ook even, want ik heb ook nog maar 30 dagen probeertijd :-P

[ Voor 22% gewijzigd door feelthepower op 02-10-2008 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
Het enige alternatief dat ik gevonden heb is de NCP Secure Entry Client.
...
Ik krijg echter geen verbinding, hij probeert het een tijdje verbinding te maken maar dat lukt niet. Verder geen foutmelding oid.
Hoe heb jij hem ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feelthepower
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:12
dtech schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 08:34:
[...]

Hoe heb jij hem ingesteld?
Ik vergat te vermelden... ik studeer aan de Universiteit Utrecht... bij mij was het importeren van een PCF file genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
Ik heb het probleem inmiddels opgelost.
Het windows xp package van de TU Delft was voorgeconfigureerd. Bleek een self-extracting-exe (weet niet meer of het zip, rar of 7z was maar ik kon hem met 7-zip iig openen) met een heel mooi bestandje genaamd "VPN connection TU Delft.pcf" erin.
T ziet er zo uit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
[main]
!Description=VPN connection TU Delft
!Host=luchtbrug.tudelft.nl
AuthType=1
!GroupName=public
!GroupPwd=wireless
enc_GroupPwd=783C9232F4B3F871258A3253AACC9C3CB62B9B294D7A31D778579D1A53E77095FE3A1BA99ED8E065B4F0320FC15A2D033B0CF87526371308
EnableISPConnect=0
ISPConnectType=0
ISPConnect=
ISPPhonebook=
ISPCommand=
Username=
SaveUserPassword=0
UserPassword=
enc_UserPassword=
NTDomain=
EnableBackup=0
BackupServer=
EnableMSLogon=1
MSLogonType=0
EnableNat=1
TunnelingMode=1
TcpTunnelingPort=10000
CertStore=0
CertName=
CertPath=
CertSubjectName=
CertSerialHash=00000000000000000000000000000000
SendCertChain=0
PeerTimeout=90
EnableLocalLAN=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-a-s-p-e-r
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-06 21:58
werkt het bij jou?! Geniaal!

Ik heb 't zelfde probleem als jij, en dat zuigt vrij hard aangezien ik daardoor alleen maar kan werken met Pro/E op de TU (wat dus bijna nooit kan) Ik ga het direct uitproberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
Hmm, iets te vroeg gejuicht :( Ook hiermee blijft hij "eeuwig" op esteblishinh VPN connection staan.
Naar m'n werk werkt nog steeds, dus het ligt waarschijnlijk niet aan mijn kant.
Het lijkt me ook niet aan user/pass liggen, als ik dat bij m'n werk probeer krijg ik "PAP/CHAP Error" "Wrong User ID or password (VPN)"...

Ik denk dat ik toch maar voor optie 2 ga: Virtual machine met 2000/XP en daar dan de cisco client op instaleren (en enablelocallan=0 op 1 zetten zodat het netwerk het blijft doen)

[ Voor 22% gewijzigd door dtech op 04-10-2008 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-a-s-p-e-r
locallan (ofwel split tunneling) kan niet. Dat is aan de TU kant ingesteld. Helaasch.

Enige manier is een vriendje zoeken op het 'campus' netwerk en daar een 'router' achtig ding opzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
Op zich zou het wel moeten kunnen werken denk ik. Ongeacht wat de "server" vind. Het is immers aan het OS/het VPN progje om te bepalen wat er door de tunnel gaat en wat niet.
Dat de Cisco VPN tool altijd naar de server luisterd hoeft natuurlijk niet te betekenen dat elk ander progje dat doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-a-s-p-e-r
Dat ben ik wel met je eens ja. Maar dan rest nog steeds het probleem: welk programma wil babbelen met de TUd zijn vpn concentrator?
Die cisco tool doet niet aan splittunneling, ik heb het (meermaals) geprobeerd en ben uiteindelijk langs het servicepunt geweest om het na te vragen, conclusie: helaas pindakaas.

Ik probeer het door jou aangedragen programma nog aan de gang te krijgen, ben benieuwd of het uiteindelijk met de juiste instellingen wil werken. Mocht ik wat vinden dan post ik het hier uiteraard even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
Hmm, hier staat iets interresants:
To elaborate on what a few others have posted on. I have successfully implemented VPNC via Cygwin, utilizing the OpenVPN tap0901 adapter, on Vista Ultiamte 64-bit.

Basically all I do now for VPN is either A) Open Cygwin and type vpnc or B) Just run a .vbs that feeds Bash.exe my login & vpnc commands,

I had to tweak some of the .js code in order to get the routing tables correct.

A few URLS's that helped me.

VPNC
http://www.unix-ag.uni-kl.de/~massar/vpnc/

VPNC Readme
http://svn.unix-ag.uni-kl.de/vpnc/trunk/README

Some History on how VPNC works with Cygwin
http://paolo.zarpellon.googlepages.com/

VPNC Mailing List/Forum
http://www.gossamer-threads.com/lists/vpnc/devel/

Has some relevant information.
http://blog.lizhao.com/20...nections-at-the-same-time

Follow the steps below, and good luck!!!
I will check back here to see if anyone is requesting assistance.

-yfki

==================================
Setting up vpnc on Vista 64bit
(Taken from SVN Readme)
===================================

1. Install cygwin onto vista. Details here: http://www.cygwin.com/
2. Make sure you install the development options for cygwin to give you
access to make and gcc etc
3. Make sure you install libcrypt for cygwin as it is needed in the make
4. Modify the bash.exe to run as administrator or you will have
privilege issues later, this is done on the properties tab of the
executable in c:/cygwin/bin
4. Download the latest vpnc tarball from here
http://www.unix-ag.uni-kl.de/~massar/vpnc/
5. Unzip and explode the tarball
6. modify tap-win32.h to change #define TAP_COMPONENT_ID "tap0801" to
"tap0901" (No sure if this is necesary but I did it and it is working
for me)
7. make
8. You should have a shinny new vpnc.exe
9. Download openvpn from http://openvpn.net/download.html. I used
openvpn-2.1_rc4-install.exe as all other version I tried had errors
during install
10. Run the exe but only install the TAP-Win32 Adapter V9
11. Go to control Panel | Network Connections and rename the TAP device
to my-tap
12. create a /etc/vpnc/default.conf file something like this

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
Hmm, dat gaat ook niet lukken. vpnc ondersteund geen TCP/IP-tunneling, benodigd voor de TU-delft, dat is ook waarschijnlijk de reden dat de NCP client er niet mee om kan gaan.
Heb vandaag een VM'etje verbinding kunnen laten maken met de TU, nu nog kijken of ik alles goed kan bridgen en router. (overigens kreeg ik binnen de tu geen verbinding met die VM, reden: met NAT werkt het niet en bridge/direct access werkt niet op eduroam vanwege authenticatie, en 802.1x kan wel op wired met XP maar ik kreeg het niet aan de praat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
Ik heb net contact opgenomen met de helpdesk. Door middel van de logfiles konden ze het probleem achterhalen: De TU gebruikt een loadbalancer. In de log stond de melding "NOTIFY : VPN connection TU Delft : RECEIVED : UNDEFINED : 40501".

De nieuwste versie zou dit moeten ondersteunen (deze link gekregen van de helpdesk)

En raad eens...

HIJ DOET DAT INDERDAAD!

Dus nu kan iedereen die dat wil lekker met NCP verbinding maken met de TU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-a-s-p-e-r
Oh zeer interessant. Ik durf al niet meer te juichen, maar ga 't daarom nu direct proberen. Dank voor je bericht ook!

[edit]
En inderdaad, het werkt, oleee :)
dtech, bedankt voor de moeite die je erin hebt gestopt. Nu eens kijken wat het kreng eigenlijk kost :p

[edit2]

holy shit!
productpicture IPsec Client with integrated Personal Firewall and PKI support

Stukprijs: EUR 120.00 [Quantumkorting]
Totaal : EUR 120.00
[Info] excl. 19% BTW over EUR 120.00: EUR 22.80
EUR 142.80
Verzending: Download, Licentiecode
Besturingssysteem: Windows 2000, Windows XP, XP Tablet PC, Windows XP x64, Windows Vista
Versie: 9.04
Taal: Engels, Duits, Frans
Bestandsgrootte : Volledige versie: 12.8 MB
Downloadtijd : Volledige versie
# Modem/ISDN: ~30 min.
# DSL/kabel (1/8/16 Mbit): ~2 / <1 / <1 min.
Hmm.. misschien eens gebruik van maken zolang als 't nog werkt :p Dure boel

[ Voor 93% gewijzigd door j-a-s-p-e-r op 20-10-2008 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
Inderdaad niet goedkoop. De helpdesk zei echter dat studenten korting kregen. Dus daar wacht ik nog even op.
Ik kan hem waarschijnlijk ook via mijn werk declareren, aangezien ik hem daar (nu al) voor gebruik.
En anders kun je altijd nog kijken bij alternatieve bro.. moet je hem toch helaas kopen.

Of aan gaat klooien met VM'etjes.
(dat was me trouwens redelijk gelukt met een XP VPN vanuit m'n thuisnetwerk. Ik kon er echter geen internet krijgen als ik via eduroam verbinding maakte)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
Nou, in ieder geval een groot lichtpunt.
De kortingscode voor studenten is "university". En je krijgt *tatatatadam* 55,55% korting, wat het totaalbedrag dus €63,46 maakt. Is toch al een stuk betaalbaarder niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-a-s-p-e-r
Oh dat is zeker te overwegen! Ik ben, as we speak, al zeer gelukkig gebruik aan 't maken van de VPN verbinding om PRO/Engineer aan de gang te krijgen. 't Werkt eigenlijk als een zonnetje :)

Weet jij hoe we dat evt. met die korting kunnen bestellen? Kan dat via de site of de mail ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
Nee, gewoon discount code (kortingsboncode) invullen bij het bestellen.

[ Voor 14% gewijzigd door dtech op 26-10-2008 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-a-s-p-e-r
Olee. Ik heb de knoop doorgehakt en vandaag 64 euro uitgegeven aan het programma. Mooi stukje software is het zeg, tunnels aangemaakt voor het TU-Domein zodat de rest van mn verkeer netjes via mn andere routers gaat.
De kortingscode moest ik trouwens via de mail vragen, maar het was al met al in een uurtje gefixed (lang leve snel mailende mensen en iDeal)

Dtech, wilde je nog even bedanken voor het uitzoeken! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim427
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-06 00:05

tim427

Turbulence!

Is er ook een mogelijkheid om die TUDelft-VPN connectie te maken zonder een apparte VPN-Client?

Dus gewoon met een VPN-Connection via het Vista Network and Sharingcenter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-a-s-p-e-r
Nee maar als je 32 bit hebt dan kan je toch gewoon de tu client downloaden. Van blackboard bij studentinfo/software ergens.
Of heb je ook 64 bit? Lees dan bovenstaande berichten eens door...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 299568

Er is nochtans een Cisco V¨PN-cliënt voor 64bit systemen hoor. Een vriend van mij heeft onlangs ook een nieuwe laptop aangeschaft en had er dus ook een 64bit systeem bijgekregen. Bijgevolg werkte zijn VPN-cliënt ook niet meer en moest hij contact opnemen met onze helpdesk (van de UGent) en deze stuurden hem een link met daarin een installatie via een applet van de Cisco AnyConnect VPN-cliënt. Deze werkt wel degelijk op 64-bit systemen en ik gebruik hem ook, want hij maakt veel vlotter connectie. Hij heeft bijvoorbeeld geen probleem met ZoneAlarm terwijl de 32bit versie geen connectie kon maken zolang ZoneAlarm opstond en ze ook direct weer verbrak als ik na het opzetten van de verbinding ZoneAlarm terug opstartte.
Het enige 'probleem' is dat als ik mij niet vergis deze cliënt nog altijd in bèta-status verkeerd, maar daar heb ik nog niet van gemerkt (en dat was 5 maanden geleden).

http://www.cisco.com/en/U...ata_sheet_c78-527494.html

Hier is de link ervan. Dat denk ik toch dat het deze is want zoals gezegd werd bij ons gewoon een link verstrekt naar een appletpagina waar men deze cliënt kon installeren met de jusite configuratie en alles om connectie te leggen met het UGent VPN-netwerk. Ik heb dus ook geen idee hoe je dit configureert ofzo, ik heb absoluut geen verstand van wat dan ook in verband met VPN, maar misschien helpt dit (of is het een goede hint voor de TUDelft :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim427
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-06 00:05

tim427

Turbulence!

Anoniem: 299568 schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 08:01:
Er is nochtans een Cisco V¨PN-cliënt voor 64bit systemen hoor. Een vriend van mij heeft onlangs ook een nieuwe laptop aangeschaft en had er dus ook een 64bit systeem bijgekregen. Bijgevolg werkte zijn VPN-cliënt ook niet meer en moest hij contact opnemen met onze helpdesk (van de UGent) en deze stuurden hem een link met daarin een installatie via een applet van de Cisco AnyConnect VPN-cliënt. Deze werkt wel degelijk op 64-bit systemen en ik gebruik hem ook, want hij maakt veel vlotter connectie. Hij heeft bijvoorbeeld geen probleem met ZoneAlarm terwijl de 32bit versie geen connectie kon maken zolang ZoneAlarm opstond en ze ook direct weer verbrak als ik na het opzetten van de verbinding ZoneAlarm terug opstartte.
Het enige 'probleem' is dat als ik mij niet vergis deze cliënt nog altijd in bèta-status verkeerd, maar daar heb ik nog niet van gemerkt (en dat was 5 maanden geleden).

http://www.cisco.com/en/U...ata_sheet_c78-527494.html

Hier is de link ervan. Dat denk ik toch dat het deze is want zoals gezegd werd bij ons gewoon een link verstrekt naar een appletpagina waar men deze cliënt kon installeren met de jusite configuratie en alles om connectie te leggen met het UGent VPN-netwerk. Ik heb dus ook geen idee hoe je dit configureert ofzo, ik heb absoluut geen verstand van wat dan ook in verband met VPN, maar misschien helpt dit (of is het een goede hint voor de TUDelft :P )
Ik las juist ergens dat die nieuwe ANyConnect niet samen kan werken met de Cisco VPN Concentrators van TUDelft...

Dus ik moet de ICT-staff ffies een mailtje sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:21
De AnyConnect client van Cisco werkt niet samen met IPSec.
Deze nieuwe versie ondersteunt alleen SSL based verbindingen terwijl de oude client IPSec gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasNation
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-06 23:07
TUDelft VPN connectie succesvol getest op Windows 7 (build 7600) 64-bit

* Waarschuwing * - Zorg dat je eerst andere VPN clients (zoals NCP Client en Cisco) uninstalled. Dit is nodig voor de zekerheid omdat ze anders in conflict kunnen komen en dit kan BSOD's e.d. geven 8)7.

1. Download gratis Shrew Soft VPN Client 2.1.5 (direct download link)
2. Download VPN configuratie bestand*
3. Installeer Shrew Soft VPN Client 2.1.5 en laat hem alle benodigde drivers installeren (waarschijnlijk moet je 2 of 3 keer op bevestigen klikken voor verschillende popups)**
4. Open Shrew Soft VPN Access Manager
5. File >> Import >> (selecteer rechtsonder als bestandstype: Cisco PCF File) >> Open tudelft_vpn.pcf
6. Selecteer de nieuw aangemaakte verbinding en klik "connect".
7. Vul je netID en bijbehorend wachtwoord in. Als het goed is heb je nu binnen een seconde een werkende verbinding.

* Indien link het niet meer doet, open wordpad en plak de volgende tekst (niet de regelnummers kopiëren):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
[main]
!Description=VPN connection TU Delft
!Host=luchtbrug.tudelft.nl
AuthType=1
!GroupName=public
!GroupPwd=wireless
enc_GroupPwd=783C9232F4B3F871258A3253AACC9C3CB62B9B294D7A31D778579D1A53E77095FE3A1BA99ED8E065B4F0320FC15A2D033B0CF87526371308
EnableISPConnect=0
ISPConnectType=0
ISPConnect=
ISPPhonebook=
ISPCommand=
Username=
SaveUserPassword=0
UserPassword=
enc_UserPassword=
NTDomain=
EnableBackup=0
BackupServer=
EnableMSLogon=1
MSLogonType=0
EnableNat=1
TunnelingMode=1
TcpTunnelingPort=10000
CertStore=0
CertName=
CertPath=
CertSubjectName=
CertSerialHash=00000000000000000000000000000000
SendCertChain=0
PeerTimeout=90
EnableLocalLAN=0

Sla het bestand op en hernoem het naar tudelft_vpn.pcf (extensie is belangrijk).

** Bij mij worden de volgende processen aangemaakt: dtpd.exe, iked.exe en ipsecd.exe

[ Voor 11% gewijzigd door BasNation op 15-01-2010 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovisscher
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-04 17:36
BasNation, vind je het goed als ik van je beschrijving een guide maak en die naar de TU doorspeel, zodat anderen die ook kunnen gebruiken? Hij zou dan hier komen te staan.
Er is trouwens een nieuwe versie van Shrew Soft uit, die voor het eerst officieel Windows 7 ondersteund. De vorige versie gaf bij mij af en toe een blauw scherm, maar deze werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasNation
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-06 23:07
jacovisscher schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 11:46:
BasNation, vind je het goed als ik van je beschrijving een guide maak en die naar de TU doorspeel, zodat anderen die ook kunnen gebruiken? Hij zou dan hier komen te staan.
Er is trouwens een nieuwe versie van Shrew Soft uit, die voor het eerst officieel Windows 7 ondersteund. De vorige versie gaf bij mij af en toe een blauw scherm, maar deze werkt prima.
Ja hoor, prima. Ben het zelf ook maar bij toeval tegen gekomen op een of andere campus subsite.

p.s. Zie nu dat de CampusWiki het heeft overgenomen (of zelf verzonnen), zie http://delft.campuswiki.nl/nl/VPN

[ Voor 11% gewijzigd door BasNation op 15-01-2010 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovisscher
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-04 17:36
Not my job, maar nu hoef ik het dus ook niet meer te doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 243131

Ik heb Shrew 2.15 stable server op mijn laptop geïnstalleerd. (windows 7 64bit)

Probleem:

Ik krijg wel vpn verbinding, maar dan heb ik geen toegang tot internet.

Als ik disconnect doe, dan werkt internet weer wel.

melding van shrew (2.15 stable)

attached to key daemon ...
peer configured
iskamp proposal configured
esp proposal configured
client configured
local id configured
pre-shared key configured
bringing up tunnel ...
network device configured
tunnel enabled

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sten Vollebregt
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-06 08:25
Hier werkt het prima onder Windows 7 (x64), bedankt BasNation! Misschien de connectie verwijderen en opnieuw importeren? Bij de Cisco client moest ik trouwens vaak m'n browser openen en sluiten om weer op internet te kunnen.

My case has so many fans that it hovers above the ground

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 243131

Sten Vollebregt schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 21:18:
Hier werkt het prima onder Windows 7 (x64), bedankt BasNation! Misschien de connectie verwijderen en opnieuw importeren? Bij de Cisco client moest ik trouwens vaak m'n browser openen en sluiten om weer op internet te kunnen.
Het werkt nu!

Niks aan veranderd.

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 243131 op 26-01-2010 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
@jacovisscher

ooit die guide nog gemaakt? hij staat namelijk niet op (de nieuwe vervanging van) luchthaven.tudelft.nl

Anders maak ik er eentje. Fijn dat er ook gratis software is gevonden!

• bennystijn
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05-03-2022
Ik probeer nu al uren de aanwijzingen te volgens zoals die hierboven staan, maar krijg nog steeds niet voor elkaar een VPN verbinding met de TU en internet tegelijkertijd werkend te krijgen. Ik zit dus op Win7 Pro 64bit.

- Heb Shrew Soft VPN Client 1.5, 1.7 en 2.2.0 Beta-1 geprobeerd. Trouwens ook Cisco VPN 5.0.07.0290-k9 64 bit, NCP en GreenBow.
- In mijn router NAT Port triggering de poorten 500, 10000 en 4500 opengegooid
- Ik heb Tele2 als provider (weet niet of dat uitmaakt)
- Heb het via WiFi en draad geprobeerd. Had ergens gelezen dat dit soms ook uitmaakt
- Heb alles geprobeerd wat hier staat.

Ik kan dus wel VPN verbinding maken, maar dan werkt internet niet.

Hopelijk heeft iemand nog suggesties.

[ Voor 4% gewijzigd door bennystijn op 10-02-2011 17:20 ]

• j-a-s-p-e-r
TUDelft?
Waarom gebruik je niet de client van cisco van de TUD zelf? Zie http://luchthaven.tudelft.nl/vpn.htm
en als je een config bestandje nodig hebt: http://www.betervanwel.nl/got/VPN connection TU Delft.pcf
Werkt hier perfect tegenwoordig op win7 64bit

• bennystijn
j-a-s-p-e-r schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 17:27:
TUDelft?
Waarom gebruik je niet de client van cisco van de TUD zelf? Zie http://luchthaven.tudelft.nl/vpn.htm
en als je een config bestandje nodig hebt: http://www.betervanwel.nl/got/VPN connection TU Delft.pcf
Werkt hier perfect tegenwoordig op win7 64bit
Heb ik dus gedaan, maar geen resultaat.

• bennystijn
Heb nog maar eens jou instructies gevolgd en nu werkt t. Geen idee wat er nu anders is.
Bedankt iig dat je me dit nog eens hebt uit laten voeren!

• j-a-s-p-e-r
Graag gedaan :)
Pagina: 1