Nieuwe pc sluit direct af bij opstarten

Pagina: 1
Acties:
  • 404 views

• GiantLeap
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-01 07:24

GiantLeap

One GiantLeap for mankind

Topicstarter
Ik heb nieuwe onderdelen gekocht om een PC te bouwen. Na alles in elkaar te hebben gezet was ik natuurlijk erg benieuwd naar het resultaat dus zette ik vanzelf sprekend de PC aan. Tot mijn grote verbazing sluit de pc spontaan na een random (zo lijkt het) interval af.

Hij geeft aan wat voor merk en type videokaart erin zit, laat netjes het foxconn POST boot schermpje zien, en gaat dan uit. Nu laat hij alleen zien wat voor merk en type videokaart erin zit en schakelt dan al uit.

Ik dacht dat de voeding te zwak was (KONIG 450 watt) dus had ik die vervangen door een Huntkey 550 watt voeding. Helaas nog steeds hetzelfde resultaat.

De specs

- Moederbord: Foxconn A6VMX
- CPU: AMD X3 8450 @ 2,1 GHz
- Voeding: KONIG 450 watt voeding
- DVD RAM drive
- HDD1: 160GB IDE Maxtor
- HDD2: 320GB IDE Maxtor
- RAM: 2GB DDRII 800 MHz
- GPU: Leadtek 9800 GT 512MB

de DVD RAM drive is aangesloten via een IDE Naar SATA controller. De 4-pins aansluiting van de voeding zit er ook in, heb de andere 4-pins stekker aan de ATXstekker geschoven (dat was iets wat ik las in een ander topic hier).

Helaas is het probleem er nog steeds. Weet iemand hoe dit op te lossen is?

Mario Kart Tour: 211982902522
Rockstar Games Social Club (PC): GiantLeap

RC spul:
Traxxas Nitro Rustler
Hubsan X4 H107D
DJI Phantom 2 Vision+

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Begin eens met testen aan de hand van de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Hoite
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14-01 13:00

Hoite

Goed verhaal

ik zie op de website van de fabrikant de volgende ondersteunde processoren staan:
Processor: AMD Athlon™ 64FX, Athlon™ 64x2, Athlon™ 64, Sempron™ Processors, Socket AM2
Supports Socket AM2+ with HT1.0 interface
nu weet ik niet zeker of dit het probleem is, dus wat je ook nog zou kunnen proberen is alleen het hoogstnoodzakelijke aan hardware aan te sluiten, dus mobo, 1 bankje geheugen, 1 HD, CPU en Grafische kaart.
edit: ik zie nu ook dat hij onboard video heeft.

[ Voor 5% gewijzigd door Hoite op 01-10-2008 18:53 ]

Lekker kort.

• GiantLeap

GiantLeap

Topicstarter
De processor. mobo en geheugen horen bij elkaar, was een upgrade kit bij Alternate. Ik zal nu die troubleshooter ook even doornemen om te kijken of dat wat duidelijkheid schept.

Ik zie staan: 'Niet-geaarde voeding.' als mogelijke oorzaak. Dat zou kunnen kloppen, de stekker is aangesloten op een niet geaarde stekkerbak.

[ Voor 29% gewijzigd door GiantLeap op 01-10-2008 19:26 ]

RC spul:
Traxxas Nitro Rustler
Hubsan X4 H107D
DJI Phantom 2 Vision+

• GiantLeap

GiantLeap

Topicstarter
Ik probeer de PC net te booten zonder een HDD, vervolgens krijg ik de melding 'No boot device, press a key' ik druk een toets in, PC gaat uit. Ik start hem vervolgens opnieuw, en gaat weer voordat hij kan beginnen met de POST boot uit.

EDIT:
Net geprobeerd zonder de grafische kaart, maar helaas, the problem still exists.
EDIT 2:
Geprobeerd met geaard stopcontact, maar helaas weer geen succes

[ Voor 26% gewijzigd door GiantLeap op 01-10-2008 20:37 ]

RC spul:
Traxxas Nitro Rustler
Hubsan X4 H107D
DJI Phantom 2 Vision+

Verwijderd

Heb je de spullen al eens buiten kast getest? Misschien is er kortsluiting met de kast?

Om te testen kan je het moederbord op (bv) een plank leggen, de andere onderdelen aansluiten, ook de voeding. Dan met een schroevedraaier, voorzichtig, de pinnetjes waar je normaal gesproken de powerknop op aansluit, kortsluiten.

En, kan je wel in de Bios komen?

• GiantLeap

GiantLeap

Topicstarter
Wat ik vergeten was te melden, is dat er ook een WinTV PVR-150 TVKaart in zit. Ik heb alle PCI kaarten er nu uitgehaald, er zit dus alleen maar een mobo, RAM, CPU HDD's en een DVD RAM drive in, en natuurlijk integrated video, maar het probleem is er nog steeds, mn bios kan ik soms in, als het POST boot schermpje komt, maar veel kan ik dan niet, want na +/- 5 sec gaat de PC weer uit.

RC spul:
Traxxas Nitro Rustler
Hubsan X4 H107D
DJI Phantom 2 Vision+

• GiantLeap

GiantLeap

Topicstarter
Ik ben iets verder nu, ik heb de SATA naar IDE converter nu los gehaald waar mijn DVD RAM drive op zit aangesloten, nu blijft het merk en het type van de grafische kaart niet langer dan 1 sec staan, ik zie nu dus meteen de POST boot. Als ik nu in het bios ga tijdens post boot, blijft de PC aan voor een wat langere tijd, 20 sec +/- vanaf het moment dat ik in het bios zit, maar gaat daarna weer uit., maar als ik niet het bios in ga, zie ik het scherm een aantal keer flikkeren en daarna reboot de pc weer.

RC spul:
Traxxas Nitro Rustler
Hubsan X4 H107D
DJI Phantom 2 Vision+

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-01 22:32
Waarschijnlijk dus gewoon een kortsluiting, probeer alles eens buiten de kast te testen. Daarnaast kun je je posts ook bewerken MHz. Topickicks zijn namelijk niet toegestaan binnen 24u.

• GiantLeap

GiantLeap

Topicstarter
Heb je enig idee waar de kortsluiting zou kunnen zitten? Gezien het feit dat het systeem nu bijna helemaal 'kaal' is is er vrijwel geen randapparatuur aanwijsbaar als 'boosdoener'.

RC spul:
Traxxas Nitro Rustler
Hubsan X4 H107D
DJI Phantom 2 Vision+

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-01 22:32
Het kan zijn dat het moederbord de kast raakt en daardoor kortsluiting maakt. Daarom is het belangrijk dat je eventueel alles uit je kast haalt, zodat je dit zou kunnen uitsluiten.

• GiantLeap

GiantLeap

Topicstarter
aha okee, thanks. Ik ga dit morgen zeker proberen, ik ga nu naar mn bed. Maar stel dat het inderdaad de kast zou zijn, is het dan niet vreemd dat ie wel eerst +/- 20 sec aan kan blijven voordat ie uit gaat?

[ Voor 5% gewijzigd door GiantLeap op 01-10-2008 22:42 ]

RC spul:
Traxxas Nitro Rustler
Hubsan X4 H107D
DJI Phantom 2 Vision+

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:16
Probleemtopics zoals deze zijn niet toegestaan binnen de CSL, zie ook: CSL Beleid

Zoals je hebt kunnen lezen tijdens het registreren verwachten we op GoT wat meer inzet. Wellicht is de oplossing te vinden in de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter of CSL FAQ

Dit topic gaat dus op slot en we wensen je nog veel succes met het zoeken naar een oplossing.

Note: Een dergelijk topic hoort bij heropenen in Processors, Moederborden en Geheugen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.