• martijn00
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-05 10:46
Ik heb vandaag mijn 8800 GTX terug gekregen van reparatie. Voordat hij was gerepareerd had ik problemen met games spelen. Dit was namelijk niet mogelijk omdat ik dan na 2 min. spelen een BSOD kreeg.

Helemaal blij omdat ik mijn pc eindelijk weer kon gebruiken stop ik de kaart in de pc en ga windows opnieuw installeren. Dat bleek allemaal goed te gaan. Daarna installeerde ik Call of Duty 4, deze ging even draaien om te testen of het allemaal goed werkte. Dat was ook het geval.

Toen ben ik verder gegaan met nog wat andere programma's te installeren. alles liep lekker, tot ik een reboot deed. toen de pc was opgestart kwamen er allerlei spikkeltje op het beeld. alles ging verkleuren en toen werd het scherm zwart.

De specs.

Antec 500 watt voeding
8800 GTX
Gigabyte p35-ds4
2 gb geheugen
C2D E6750
Win XP

De mogelijke oorzaken die ik kan bedenken zijn:

De voeding stuk
De videokaart stuk
Te weinig stroom uit het stopcontact.

Wat denken jullie er van. Als er vragen zijn moet je die maar stellen.

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:07

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

martijn00 schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 18:13:
Wat denken jullie er van. Als er vragen zijn moet je die maar stellen.
Dat is helaas de verkeerde instelling. Jij wilt dat jouw probleem opgelost wordt, dan moet je ook alle relevante informatie leveren en niet afdoen met 'dan vraag je maar'.

Wat je probleem betreft, al je 3 punten zijn mogelijk. De enige die uitsluitsel kan geven ben jij.

1) Probeer andere voeding.
2) Probeer andere videokaart.
3) Meet het eens na?

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

• Chef_v_leeuwen
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-04 11:16
Uit je verhaal kan ik opmaken dat eerst COD prima werkte en na een aantal programma's installeren niet meer, het zou dus goed een driverissue kunnen zijn, welke drivers draai je, en probeer ook eens andere

Verder hoe zijn de temperaturen van de kaart? draait je fan? etc, zo kun je nog wel even doorgaan

[ Voor 19% gewijzigd door Chef_v_leeuwen op 01-10-2008 18:22 ]

* PSN=Chef_NL** *

• martijn00
Ik gebruik Nvidia Geforce 178.13 whql als driver.
Trinsec schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 18:17:
Wat je probleem betreft, al je 3 punten zijn mogelijk. De enige die uitsluitsel kan geven ben jij.

1) Probeer andere voeding.
2) Probeer andere videokaart.
3) Meet het eens na?
1 Dat wordt lastig
2 Dat zal ik zo snel mogelijk proberen
3 Je bedoelt de spanning die uit het stopcontact komt?
Chef_v_leeuwen schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 18:21:
Uit je verhaal kan ik opmaken dat eerst COD prima werkte en na een aantal programma's installeren niet meer, het zou dus goed een driverissue kunnen zijn, welke drivers draai je, en probeer ook eens andere

Verder hoe zijn de temperaturen van de kaart? draait je fan?
De fan draait. De tempraturen zal ik zo even naar gaan kijken.
etc, zo kun je nog wel even doorgaan
Dat zou mooi zijn zo kan ik alle dingen langs gaan die ik vergeten ben. Zo kan ik er dan achter komen wat het in iedergeval niet is.

[ Voor 41% gewijzigd door martijn00 op 01-10-2008 18:42 ]

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:07

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

martijn00 schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 18:39:
Ik gebruik Nvidia Geforce 178.13 whql als driver.

[...]

1 Dat wordt lastig
2 Dat zal ik zo snel mogelijk proberen
3 Je bedoelt de spanning die uit het stopcontact komt?
Tja, nooit beweerd dat het makkelijk is. ;)
Je kan proberen de kaart in een andere computer te stoppen, bijvoorbeeld.
Je zou je voeding kunnen opmeten met een multimeter en de waarden vergelijken met wat het behoort te zijn (met een kleine deviatie).
Je zou kunnen vertellen wanneer precies je de spikkeltjes ziet opkomen. Als je op het punt stond in Windows te laden, of dat het al in de BIOS zo is. Dat maakt wel nogal wat verschil. Het laatste is een zeer mogelijke software issue, terwijl het eerste meer richting hardware kan wijzen.

Maar dat is alweer teveel vragen voor dingen wat je eigenlijk al vanaf het begin duidelijk had moeten maken.
martijn00 schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 18:39:
Dat zou mooi zijn zo kan ik alle dingen langs gaan die ik vergeten ben. Zo kan ik er dan achter komen wat het in iedergeval niet is.
Mja, maar je hebt wel al enkele mogelijke dingen aangegeven waar je niet al vanaf het begin mee aan de slag ben gegaan. Zo kom je er nog niet echt achter en ik ga zo nog sarcastisch worden. :P

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

• martijn00
Trinsec schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 18:50:

Je zou kunnen vertellen wanneer precies je de spikkeltjes ziet opkomen. Als je op het punt stond in Windows te laden, of dat het al in de BIOS zo is. Dat maakt wel nogal wat verschil. Het laatste is een zeer mogelijke software issue, terwijl het eerste meer richting hardware kan wijzen.
Dit heb ik nagekeken, toen bleek dat in de bios geen problemen waren. daarom heb ik de driver er af gehaald en een oudere driver op gezet.

Ik heb er nu geen last meer van.

Bedankt voor de reacties.
Pagina: 1