Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Vista] Geheugen niet volledig herkend op 64bits versie*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Mijn systeem bestaande uit:

CPU: Intel Core 2 Duo (Conroe), E6600, Socket 775
Mainbord: GigaByte GA-965P-DS3, Retail Rev 3.3
MEM: Team TXDD2048M800HC4DC-D, 2048 MB, DDR2, PC6400 (2x)
VGA: Asus EN8800GTS, 320 MB, GDDR3, PCI Express
HDD:Seagate Barracuda 7200.10, 250 GB, 7200 RPM en eenHitachi Deskstar T7K500, 500

Draai al enige tijd Vista X64 Ultimate, normaal gesproken geeft hij altijd netjes 4GB geheugen aan bij systeem of onderin beeld bij de verkenner. Nu heb ik gisteren een herinstallatie gedaan omdat pc beetje vol zat met troep maar nu geeft hij maar 3,5GB aan.

In de bios staat wel netjes de 4gb wat kan dit zijn?

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Je weet zeker dat je 64bit hebt draaien? Heb je ook SP1 geinstalleerd? Ik weet dat die addressering (of eigenlijk beter: herkenning) is gefixed voor de 32bit varianten

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Vae Victus
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 30-11 15:59

Vae Victus

Awesome God

Kan verschillende oorzaken hebben, hier wat oplossingen:

http://support.microsoft.com/kb/929605

Bios instellingen, 2e post

I believe in Christianity as I believe that the sun has risen: not only because I see it, but because by it I see everything else. C.S. Lewis

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Fantasieloze titel aangepast.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Ja weet zeker dat ik de 64 bits versie heb, staat ook netjes bij systeem eigenschappen.

Ga nu eerst maar eens service pack installeren, was nog niet gebeurd zag ik.

Bedankt alvast

• PhWolf
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-11 18:10
Een van de mogelijkheden is dat het hier om een bekende bug in Vista gaat. Als ik het me goed herinner heeft Microsoft hier een poos geleden al een update voor vrijgegeven die het probleem repareert. Laat eerst Windows Update eens alles bijwerken en kijk dan of het probleem er nog is.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Heb je "memory remapping' of hoe het ook bij gigabyte heet aanstaan in de bios? Dit moet aanstaan voor 64 bits systemen en uit voor 32 bits..

Volgens mij moet je sowieso NIET kijken bij wat hij bij systeemeigenschappen aangeeft... Dat is wat er inzit, niet wat windows kan gebruiken. Wat zegt de task manager?

[ Voor 69% gewijzigd door maratropa op 01-10-2008 16:37 ]

specs

Verwijderd

Topicstarter
Bleek aan sp1 te liggen, alles werkt weer prima.

Slotje
Pagina: 1