situatie is als volgt.
sbs 2003 server met daarop een virtual server 2005
deze virtual server draait een windows xp machine welke in het domain hangt.
alles werkt prima alleen loopt er een ding fout.
de installation policie word netjes opgehaald maar tijdens het installeren van de software blijkt de client de software niet te kunnen vinden.
ik heb het geprobeert om de software via dns en via ip te laten zoeken en beide manieren falen.
op de resterende pc's werkt dit overgens prima en word alles netjes geinstalleerd/gedeinstalleerd als ik deze aanpas.
is dit een fout van virtual server of mis ik iets ?
rechten op de clientapps folder staan op system/domain users full rights.
heb inmiddels vanalles geprobeert maar het wil maar niet lukken.
doel van de virtual client was om juist de policies te testen maar op het moment werken ze wel op de echte clients maar niet op de virtual client lekker handig..
foutcode op de virtual client :
Kan geen wijzigingen toepassen in de instellingen voor de installatie van de software. Kan geen softwarewijzigingen vastleggen. Er is waarschijnlijk een vorige logboekvermelding met meer informatie. De fout is: De installatiebron voor dit product is niet beschikbaar. Controleer of de bron bestaat en of u toegang tot de bron hebt. .
user die dit meld is zoals verwacht natuurlijk : NT AUTHORITY\SYSTEM
sbs 2003 server met daarop een virtual server 2005
deze virtual server draait een windows xp machine welke in het domain hangt.
alles werkt prima alleen loopt er een ding fout.
de installation policie word netjes opgehaald maar tijdens het installeren van de software blijkt de client de software niet te kunnen vinden.
ik heb het geprobeert om de software via dns en via ip te laten zoeken en beide manieren falen.
op de resterende pc's werkt dit overgens prima en word alles netjes geinstalleerd/gedeinstalleerd als ik deze aanpas.
is dit een fout van virtual server of mis ik iets ?
rechten op de clientapps folder staan op system/domain users full rights.
heb inmiddels vanalles geprobeert maar het wil maar niet lukken.
doel van de virtual client was om juist de policies te testen maar op het moment werken ze wel op de echte clients maar niet op de virtual client lekker handig..
foutcode op de virtual client :
Kan geen wijzigingen toepassen in de instellingen voor de installatie van de software. Kan geen softwarewijzigingen vastleggen. Er is waarschijnlijk een vorige logboekvermelding met meer informatie. De fout is: De installatiebron voor dit product is niet beschikbaar. Controleer of de bron bestaat en of u toegang tot de bron hebt. .
user die dit meld is zoals verwacht natuurlijk : NT AUTHORITY\SYSTEM