Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[C#.NET/VS2005] geen icon in taskmanager

Pagina: 1
Acties:

• stp_4
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-11 19:26
Ik heb een vreemd probleem. Als ik een windows applicatie build en de executable run, krijg ik geen icon te zien in de Windows Task Manager onder het tabje Applications. Ook niet als ik een icon onder Resources in de project properties zet. Ik probeer het met een simpel test windows applicatie met een leeg form. Wat doe ik verkeerd? Ik kan hier verder ook vrij weinig informatie over vinden. Ik run de executable onder Windows XP SP2.

[ Voor 5% gewijzigd door stp_4 op 01-10-2008 14:57 ]

stp - PSN ID: stp_4

• Spiral
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Heb je al naar NotifyIcon gekeken?
Het icoontje in Windows Taakbeheer is 16x16. Deze moet dus wel in je applicatie aanwezig zijn.

[ Voor 50% gewijzigd door Spiral op 01-10-2008 16:12 . Reden: Niet de systemtray ]

To say of what is that it is not, or of what is not that it is, is false, while to say of what is that it is, and of what is not that it is not, is true. | Aristoteles

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Spiral schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 16:07:
Heb je al naar NotifyIcon gekeken?
Het icoontje in Windows Taakbeheer is 16x16. Deze moet dus wel in je applicatie aanwezig zijn.
Een notifyicon wordt in de systray gezet ;)

Heb je het main form de juiste icon gegeven? Ik weet even niet uit mijn hoofd of het icoon van het startup form wordt gebruikt of gewoon die van de applicatie zelf (ik neem aan dat je de applicatie bij de project properties ook hebt ingesteld?)

Edit: Effe getest: het is inderdaad de icon van het main actieve form die getoond wordt. En uiteraard dient het showicon property van die form dan wel op true te staan.

[ Voor 13% gewijzigd door RobIII op 01-10-2008 16:18 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• stp_4
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-11 19:26
Hmmm.. ik snap er geen reet meer van. Heb net Visual Studio afgesloten en dezelfde test windows applicatie gemaakt. Nu laat hij wel een icon zien......

stp - PSN ID: stp_4

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:12

Haan

dotnetter

Oftewel gewoon even een klein bugje waardoor het icon niet getoond werd. ;) Stap 1 bij rare problemen met Visual Studio is altijd eerst VS + alle gerelateerde processen killen en dan nog een keer proberen ;)

Kater? Eerst water, de rest komt later