Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

ASP.net Template

Pagina: 1
Acties:

• MarCreative
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 29-09 17:02
Hallo tweakers!

Ik heb vijf jaar ervaring op het gebied van PHP/HTML en beheers dat dan op zich ook wel. Nu ben ik sinds een week ASP.net aan het leren. En ik moet zeggen; wat een verademing. Dat terzijde.

Ik ben in PHP gewend om een template parser te gebruiken in mijn MVC systeempje. Dit heeft ASP.net ook wel en er zijn dus ook geen problemen mee. Ik vraag mij alleen af, hoe ik op bijvoorbeeld elke pagina die ik wil een standaard header/footer te gebruiken door dit bijvoorbeeld te includen? Kan dit; of wat is de beste manier om dit te doen?

Alvast bedankt!

- Marc

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14-11 13:35

Stoffel

Engineering the impossible

Je kan een masterpage aanmaken, dat is denk ik wel de makkelijkste manier :)

• MarCreative
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 29-09 17:02
Stoffel schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 14:52:
Je kan een masterpage aanmaken, dat is denk ik wel de makkelijkste manier :)
Dus als ik een Mastepage heb, gaan alle pagina's er min of meer "in" ? Moet ik dat zien als een Master document in MSWord ?

edit:
Ik zie het, ik was er zelf niet opgekomen gelukkig zijn we er om elkaar te helpen! Bedankt 8)

[ Voor 15% gewijzigd door MarCreative op 01-10-2008 15:01 ]

• Niemand_Anders
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-07-2024

Niemand_Anders

Dat was ik niet..

Had je al de artikelen van Scott Gurhrie gelezen over mcv.net? Download ook eens de project zipjes. Daarin worden al enkele technieken (zoals masterpages) al toegepast. Dergelijke referentie projecten wijzen je misschien ook nog op andere handige truckjes.

If it isn't broken, fix it until it is..

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
MVC (niet mcv) heeft niets te maken met templating.

Hier wordt de basis van masterpages uitgelegt: http://msdn.microsoft.com/en-us/library/wtxbf3hh.aspx
Dat is hetgeen wat je wil.

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Niemand_Anders wil ook niet zeggen dat MVC een oplossing is, maar de voorbeeld projecten daarover bevatten wel de oplossing die TS zoekt, en misschien nog meer dingen die leuk zijn om te weten. Zie het meer als een handvat. :)

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• Laurens-R
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-12-2024
Voor iemand die net asp.net leert zijn master pages meer dan prima :)

Je maakt gewoon 1 master page aan en losse content pages (m.a.w. normale aspx pagina's).

Die contentpages verwijzen gewoon naar de masterpage waar ze hun headers/footers uit halen etc.

[ Voor 6% gewijzigd door Laurens-R op 01-10-2008 15:41 ]

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-11 10:25

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

EvilB2k schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 15:40:
Die contentpages verwijzen gewoon naar de masterpage waar ze hun headers/footers uit halen etc.
Iets simpeler gezegd, worden de Contentpages gewoon weergegeven bínnen een Masterpage ;) Dat is feitelijk wat er gebeurt (merge).

En ja, Masterpages zijn precies wat de TS nodig heeft :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• Eriksk
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Je hebt het over MVC en Masterpages en dat is zoals eerder genoemd wat anders. Omdat je aan het leren bent, wil ik je deze pagina niet onthouden:
http://www.asp.net/learn/
Staan (video)tutorials op over zowel masterpages als het MVC model. De artikelen van Scott zijn altijd prima!

Succes
Pagina: 1