horizontale strepen op iMac

Pagina: 1
Acties:

• desmodus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-07-2023
Mijn iMac geeft sinds een tijd horizontale storingslijnen als hij warm wordt. Ik draai nu SMCFanControl en dat houdt het een beetje binnen de perken... Maar zodra de interne temp boven de 35 graden C komt geeft hij strepen.
Het is een 24" van net 2 jaar oud... heeft er iemand ook ervaring mee?

• JottemJ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-02 13:34
Klinkt wat mij betreft als een stervende GPU. Dat zou met zo'n korte gebruiksperiode eigenlijk niet voor mogen komen. Als je 'm laat fixen bij een APR dan zou ik zeker coulance eisen.

• justincase
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 26-01 20:08
Kan een defecte logicboard / lcd zijn. Je zou eens bij een AASP langs kunnen gaan. Kan vrij duur uitpakken als je geen AppleCare hebt though.

• desmodus
rottige is dat ik hem bij Apple direct online gekocht heb indertijd, en dus nergens kan reclameren. Apple geeft geen thuis als je geen AppleCare hebt, en de resellers kunnen niks doen omdat je hem daar niet gekocht hebt. Lijkt erop dat direct kopen bij Apple een slecht idee was.

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-01 16:41
wil hier even inhaken, ik heb in aug 2006 mn imac gekocht. 2 maanden kreeg ik van links tot rechts allemaal strepen te zien. Dit is vervangen onder garantie. 4 maanden later weer, ook dit is onder garantie verholpen.
Beide keren is mn logicboard vervangen. Nu anderhalf jaar later heb ik (weer) een verticale groene lijn lopen.

Uiteraard kan ik niets meer onder garantie claimen. Ik heb het serice center gebeld maar die verwijst me door naaar Apple zelf omdat ze niet weten of hier nog sprake is van garantie. Apple gebeld maar die mogen geen uitzondering maken omdat er een te lange tijds periode tussen de storingen zit.

M.a.w. ik ben de sjaak :( Wat gaat me dit grapje kosten?

• desmodus
Dit grapje gaat je 800 euro kosten, dat is het imo niet waard dus.
Zat me laatst af te vragen of er niet iets in de Nederlandse wet stond dat er wettelijk 2 jaar garantie op electronica zat.
Maar dan ben je toch te laat, en ik ook (ook 8-2006).
Op Apple forum zijn er genoeg gevallen te vinden van hetzelfde probleem. Het is dus duidelijk een vaker voorkomend probleem.
Misschien een klachtengroepje oprichten en even langsrijden...hehe

• dev10
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:12
desmodus schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 09:52:
Zat me laatst af te vragen of er niet iets in de Nederlandse wet stond dat er wettelijk 2 jaar garantie op electronica zat.
Dat klopt. En zelfs na die twee jaar moet je nog aanspraak kunnen maken op gratis reparatie omdat de gemiddelde levensduur van een iMac niet korter is dan twee jaar. Een apparaat dat binnen de gemiddelde levensduur kapot gaat, moet in principe gerepareerd worden.

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Voordat hier de discussie ontbrandt wat er nu wel en niet onder 'garantie' valt, is het verstandig om het Shopping Forum 'ns door te lezen. Hier staat in diverse topics uitgelegd wat je mag verwachten. Mocht je toch nog vragen hebben over garantie, dan mag je daar een topic openen. Hier in ACS is een dergelijke discussie niet op z'n plaats.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-01 16:41
Wil even melden dat mn iMac onder garantie gerepareerd gaat worden, heeft wat moeite gekost en heb wat mensen binnen Apple moeten mailen die meer bevoegdheden hebben maar dan heb je ook wat :)

• desmodus
Ik wil ook nog even melden, dat mijn iMac inmiddels vervangen is door Apple. Een aardige medewerker heeft mijn case geescaleerd, en Apple wilde mijn iMac hebben voor onderzoek.
Tot mijn grote verbazing kreeg ik een gloednieuwe iMac 24" van ze.

Top service!

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-02 10:54

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

En ik wil me ook even melden.

Misschien is het maar een brakke condensator.

Ik heb ook een iMac (wel een G5, maarja) deze gaf ook beeldstoringen. Nu zegt het apple center dat het het moederbord is en de gein kost wat tussen 700 en 800 euro. Bleek dus de voeding te zijn, condesator vervangen (kost 50 cent) en hij doet het weer als een zonnetje.

[ Voor 0% gewijzigd door Roman op 18-11-2008 11:23 . Reden: typo ]

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

• jzn21
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-12-2025
De oude mac van mijn vader had verticale strepen na 1,5 jaar. Nu heb ik naar aanleiding van deze topic met Apple gebeld en ze vertelde mij dat ze de mac kostenloos willen repareren.
Apple wordt de laatste tijd makkelijk met reparatie-kwesties. Ik ben blij dat ze inzien dat dit alleen maar in hun voordeel is, mijn vader had anders nooit weer een Apple gekocht.

• Freelance
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-02 15:31

Freelance

(..)

-

[ Voor 100% gewijzigd door Freelance op 22-12-2008 18:01 . Reden: niet goed gelezen ]

"Sometimes I sits and thinks, and sometimes I just sits" - (W. the Poo)

Pagina: 1