Als ik met RealTemp klik op 'Test sensors' komt core 1 van de E8400 op 2 en core 2 op de waarde 0 uit. Deze sensor in deze core zou dan 'stuck' zijn. Nou weet ik wel dat 'stuck' 'vastzitten' betekent en niet 'stuk', maar verder weet ik niet welke conclusie ik eraan moet verbinden en of dit erg is?
zolang je niet aan die-hard overklokken doet is het allemaal geen ramp. De sensor schakeld de processor vanzelf uit als deze te warm wordt. Zolang de koeler er goed op zit kan er in principe weinig fout gaan.The 7th Guest schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 13:32:
Als ik met RealTemp klik op 'Test sensors' komt core 1 van de E8400 op 2 en core 2 op de waarde 0 uit. Deze sensor in deze core zou dan 'stuck' zijn. Nou weet ik wel dat 'stuck' 'vastzitten' betekent en niet 'stuk', maar verder weet ik niet welke conclusie ik eraan moet verbinden en of dit erg is?
Ik heb in zowel CoreTemp als HwInfo een temp van 33 voor de tweede core en die verandert niet, ook niet als ik de pc licht overklok (via AI Suite) of alle fans voluit zet. Ik vind het raar dat de temp 33 blijft
, maar dat kan dus weer aan die sensor liggen
De pc is nieuw
en de processor dus ook, dus ik wil weten of er iets niet goed is of kapot. Ik ga niet overklokken. En wat zou ik in het BIOS moeten doen/zoeken! Er staat maar 1 temp en dus niet van de afzonderlijke cores.
De pc is nieuw
Als je niet gaat overklokken (en je fan niet op 10% gaat laten draaien) maakt het geen ene moer uit
Gewoon lekker laten zoals het is. Komt wel vaker voor (nog steeds) dat verschillende moederborden de temperatuur van een wolfdale verkeerd uitlezen. Als je de kans hebt kun je proberen de cpu in een ander moederbord te douwen en te kijken wat hij daar zegt.
In principe hoef je je nergens druk om te maken, als je de fan speed door je mobo laat regelen kan er in feite niets misgaan
In principe hoef je je nergens druk om te maken, als je de fan speed door je mobo laat regelen kan er in feite niets misgaan
één is geen, twee is één
Wat gebeurt er als je gaat stressen met bijvoorbeeld Orthos? (.cab uitpakken met WinRAR of andere archiver)The 7th Guest schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 22:34:
Ik heb in zowel CoreTemp als HwInfo een temp van 33 voor de tweede core en die verandert niet, ook niet als ik de pc licht overklok (via AI Suite) of alle fans voluit zet. Ik vind het raar dat de temp 33 blijft
Dan gaan de temps omhoog naar 40/38 en klik ik daarna op sensors kom ik uit op 8 en 3. dus ik denk dat ik me nergens zorgen over hoef te maken. Ik denk dat ik de TRUE wil vervangen of er een andere fan op wil zetten, maar daar denk ik nog wel over na.Bitage schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 23:18:
[...]
Wat gebeurt er als je gaat stressen met bijvoorbeeld Orthos? (.cab uitpakken met WinRAR of andere archiver)
Pagina: 1