Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[WORD 2003] datum invoegen met behulp van vervolgkeuzelijst

Pagina: 1
Acties:

• wheel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:16
Graag zou ik met behulp van een vervolgkeuzelijst (werkbalk Formulieren) de optie hebben om een datum van morgen in te voegen.

Ik zou graag de keuze hebben uit de volgende opties:
  • vandaag
  • morgen
  • overmorgen
In Excel is het mogelijk om met behulp van de huidige datum de datum van gisteren, morgen, overmorgen enz. weer te geven door =vandaag()+1 te gebruiken. Kan ik met de schakelopties in Word ook 'rekenen'...?

Op http://office.microsoft.com/nl-nl/word/HP051861421043.aspx wordt er iets gezegd over de schakelopties, maar erg summier. Is dit echt al het mogelijke?

Hoe zou ik DATE \@ "d MMMM yyyy" zo aan kunnen passen dat ie de datum van morgen weergeeft? En hoe verwerk ik dat weer in de vervolgkeuzelijst? Macro?

Dank voor eventuele reacties.

[ Voor 11% gewijzigd door wheel op 01-10-2008 13:37 . Reden: toevoeging ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Macro kan natuurlijk altijd. Moet je wel gewoon even zelf maken.

Veld: [google=date Word field] en dan de tweede hit
Here is an example of a field written in response to the request:

I need to create a fiscal year field in Word 97 that accomplishes in Word what the following statement accomplished in English:

If today's month and day are less than or equal to June 30, display the current year, else display current year + 1.

{ IF { DATE \@ "MM" } < 07 { DATE \@ "yyyy" } { = { DATE \@ "yyyy" }+1 \# "0000" } }
offtopic:
Overigens vind ik dit veruit de meest vieze optie die Word kent. Print over een jaar nog eens uit en het lijkt een andere documentversie.

Kortom: eerst even zoeken (of aangeven waar je dan vastloopt), dan vragen ;)

[ Voor 8% gewijzigd door F_J_K op 01-10-2008 13:36 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• wheel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:16
Bedankt voor je snelle reactie!

Ik begrijp uit jouw reactie en het lezen van de link dat het niet standaard mogelijk is in Word, maar 'n macro de enige (?) oplossing biedt?

Het is mijn bedoeling de datum van morgen weer te geven, maar deze moet wel stil blijven staan na opslaan (en dus niet elke dag van openen de dag van morgen geven, automatisch bijwerken in Word).

[ Voor 4% gewijzigd door wheel op 01-10-2008 13:59 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Een (VBA) macro kan, maar ik zou het gewoon met de hand gaan doen. Dit door op de juiste plaats simpelweg ****MORGEN*** oid te zetten. Een veld gaat altijd dynamisch zijn; VBA kan checken of er niet al wat staat maar is dan meteen wel een stukje zwaarder.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)