Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] Andere hostname voor DHCP dan computernaam

Pagina: 1
Acties:

• GeniusDex
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-01 17:02

GeniusDex

Thumbs up for insanity!

Topicstarter
Ik moet op de TU/e mijn originele computernaam meegeven aan de DHCP server om daar een IP-adres van te verkrijgen. Bij een reinstall heb ik mijn laptop echter een andere naam gegeven dan deze origineel had. Om nu weer een IP te krijgen moet ik dus een andere hostname mee sturen dan de computernaam die ik ingesteld heb, maar ik kan nergens vinden hoe ik dit moet doen.

Na een zoektocht op google (die het vooral over hetzelfde probleem onder linux heeft, waar het triviaal is) en GoT kwam ik als enig nuttige topic DHCP Hostname onder Win2K3 tegen, maar hier zijn geen antwoorden op gekomen. Weet iemand wel of dit mogelijk is en zo ja, hoe dit moet?

P.S.: ik weet dat de computernaam aanpassen de makkelijkste optie is, maar het lijkt me niet dat dat nodig is om een andere hostname met DHCP te versturen.

Please guys, I'm trying to troll here.
If I failed to offend you in this post, please leave a message. I will address you in next post.

• bdevogt
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-11 21:52
geen optie om het nummer gewoon met de hand in te vullen,

'Iedereen is gelijk, maar sommigen zijn meer gelijk dan anderen',. -George Orwell

• GeniusDex

GeniusDex

Thumbs up for insanity!

Topicstarter
bdevogt schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 11:56:
geen optie om het nummer gewoon met de hand in te vullen,
Ik heb de eigenschappen van de netwerkkaart al een aantal keer doorgelopen en nergens een optie kunnen vinden om een aparte hostname mee te geven voor DHCP-requests. Ik zou dus niet weten waar ik het in moet vullen, anders dan de computernaam, wat ik dus niet wil.

If I failed to offend you in this post, please leave a message. I will address you in next post.

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-11 16:50

r0b

In het register onder de key HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\Services\Tcpip\Parameters staat "Hostname" en "NV Hostname" ingevuld; kan je hier iets mee?
Helaas *vermoed ik*, dat wijzigen van de "hostname" key ook je "computer name" veranderd, maar je kan het altijd proberen. :)

• TPbasMIE
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 25-11 07:43
Misschien snap ik het niet helemaal of denk ik te simpel. Maar waarom geef je hem niet dezelfde computer naam als die voor de herinstall was??

Kom ook eens op het Division Brabant Forum <BR>

• GeniusDex

GeniusDex

Thumbs up for insanity!

Topicstarter
r0b schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 12:05:
In het register onder de key HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\Services\Tcpip\Parameters staat "Hostname" en "NV Hostname" ingevuld; kan je hier iets mee?
Helaas *vermoed ik*, dat wijzigen van de "hostname" key ook je "computer name" veranderd, maar je kan het altijd proberen. :)
In eerste instantie haalde dit niets uit, maar na een reboot krijg ik inderdaad weer een IP adres. Maar zoals je al vermoedde is de computernaam ook veranderd. Ik heb de computernaam teruggezet en nog een reboot uitgevoerd, en dan staan ook die twee hostnames weer op de waarde van de computernaam.

Maar... ik krijg nu wel steeds weer een IP adres, terwijl de originele computernaam nergens meer in het register te vinden is. Ik ben bang dat het om een cache ergens gaat, en ik over een paar dagen/weken hetzelfde probleem weer heb...
TPbasMIE schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 12:14:
Misschien snap ik het niet helemaal of denk ik te simpel. Maar waarom geef je hem niet dezelfde computer naam als die voor de herinstall was??
De hostname die m'n laptop nu heeft past een stuk beter bij de hostnames in mijn netwerk thuis. Het is een optie om de TU/e naam weer in te vullen, maar als het even kan doe ik dat liever niet :)

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-11 16:50

r0b

Hm, volgens deze link zijn NV Hostname en NV Domain verantwoordelijk voor de "computer name" en domain. Heb je "hostname" veranderd of "nv hostname"? Of beide?

• GeniusDex

GeniusDex

Thumbs up for insanity!

Topicstarter
r0b schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 12:28:
Hm, volgens deze link zijn NV Hostname en NV Domain verantwoordelijk voor de "computer name" en domain. Heb je "hostname" veranderd of "nv hostname"? Of beide?
Ik heb beide veranderd en toen gereboot. Wat ik wel vreemd vind aan die link is dat er schijnbaar wel een aparte NetBIOS computername is :?

Pagina: 1