Please guys, I'm trying to troll here.
If I failed to offend you in this post, please leave a message. I will address you in next post.
geen optie om het nummer gewoon met de hand in te vullen,
'Iedereen is gelijk, maar sommigen zijn meer gelijk dan anderen',. -George Orwell
Ik heb de eigenschappen van de netwerkkaart al een aantal keer doorgelopen en nergens een optie kunnen vinden om een aparte hostname mee te geven voor DHCP-requests. Ik zou dus niet weten waar ik het in moet vullen, anders dan de computernaam, wat ik dus niet wil.bdevogt schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 11:56:
geen optie om het nummer gewoon met de hand in te vullen,
If I failed to offend you in this post, please leave a message. I will address you in next post.
In het register onder de key HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\Services\Tcpip\Parameters staat "Hostname" en "NV Hostname" ingevuld; kan je hier iets mee?
Helaas *vermoed ik*, dat wijzigen van de "hostname" key ook je "computer name" veranderd, maar je kan het altijd proberen.
Helaas *vermoed ik*, dat wijzigen van de "hostname" key ook je "computer name" veranderd, maar je kan het altijd proberen.
Misschien snap ik het niet helemaal of denk ik te simpel. Maar waarom geef je hem niet dezelfde computer naam als die voor de herinstall was??
Kom ook eens op het Division Brabant Forum <BR>
In eerste instantie haalde dit niets uit, maar na een reboot krijg ik inderdaad weer een IP adres. Maar zoals je al vermoedde is de computernaam ook veranderd. Ik heb de computernaam teruggezet en nog een reboot uitgevoerd, en dan staan ook die twee hostnames weer op de waarde van de computernaam.r0b schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 12:05:
In het register onder de key HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\Services\Tcpip\Parameters staat "Hostname" en "NV Hostname" ingevuld; kan je hier iets mee?
Maar... ik krijg nu wel steeds weer een IP adres, terwijl de originele computernaam nergens meer in het register te vinden is. Ik ben bang dat het om een cache ergens gaat, en ik over een paar dagen/weken hetzelfde probleem weer heb...
De hostname die m'n laptop nu heeft past een stuk beter bij de hostnames in mijn netwerk thuis. Het is een optie om de TU/e naam weer in te vullen, maar als het even kan doe ik dat liever nietTPbasMIE schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 12:14:
Misschien snap ik het niet helemaal of denk ik te simpel. Maar waarom geef je hem niet dezelfde computer naam als die voor de herinstall was??
Hm, volgens deze link zijn NV Hostname en NV Domain verantwoordelijk voor de "computer name" en domain. Heb je "hostname" veranderd of "nv hostname"? Of beide?
Ik heb beide veranderd en toen gereboot. Wat ik wel vreemd vind aan die link is dat er schijnbaar wel een aparte NetBIOS computername isr0b schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 12:28:
Hm, volgens deze link zijn NV Hostname en NV Domain verantwoordelijk voor de "computer name" en domain. Heb je "hostname" veranderd of "nv hostname"? Of beide?
Pagina: 1