Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vista Sidebar Verwijderen

Pagina: 1
Acties:

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-10 21:19
Heeft er hier iemand enig idee hoe je de windows vista sidebar kunt uitschakelen danwel totaal verwijderen, zonder dat deze, als ik onder een andere gebruikersnaam inlog, weer terugkomt

ik ben bezig om een bedrijfsmachine in te richten echter een van de eisen is dat de sidebar eruit gaat, vanwege het feit dat deze net als google toolbar etc niet noodzakelijk zijn voor het verhogen van de productiviteit

bovendien, wat niet aanwezig is, kan ook geen beveiligingslek vormen, danwel stukgaan

google geeft me alleen antwoorden waarbij mensen de sidebar juist terug willen of dat mensen denken dat de sidebar niet uit te schakelen is of teveel geintergreerd

ik kan overigens wel botweg alles met sidebar uit het register slopen maar ik denk dat we daar ook niet veel mee opschieten

iemand die mij hiermee kan helpen zou ik zeer dankbaar zijn

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:47

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Services.msc -> Sidebar service -> uitschakelen (icm een group policy) :? Of zie ik dan iets over het hoofd?

Rail Away!

• NightOwlNL
als je dan op een ander account vanuit het domein inlogt, dan verschijnt de sidebar toch weer

heb inmiddels de oplossing gevonden, al is die niet echt gebruiksvriendelijk

Maak een nieuw image met Vlite en sloop binnen vlite de sidebar al uit de setup

mocht iemand een iets vriendelijkere manier weten houd ik me aanbevolen

• DeeJee
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

MR_WAZOO schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 12:00:
als je dan op een ander account vanuit het domein inlogt, dan verschijnt de sidebar toch weer
is dit misschien mogelijk met een policy?

Money for nothin' and your chicks for free

• NightOwlNL
of het via een policy mogelijk is, geen idee, dat zou mijn collega na moeten kijken

maar het ding uit de setup van windows slopen met vlite is toch wel naar mijn idee de beste oplossing...

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

MR_WAZOO schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 09:19:

maar het ding uit de setup van windows slopen met vlite is toch wel naar mijn idee de beste oplossing...
Tja, totdat er een SP of update komt die je niet kunt installeren omdat je bewust je systeem in een productie-omgeving hebt verminkt ;)

Ik ben er nooit zo happig op om voor een bedrijfsomgeving dergelijke hak-en breek middelen te gebruiken als er ook alternatieven zijn...

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• NightOwlNL
dat zien we tegen die tijd wel weer

sidebar is een los programma dat geinstalleerd word, maar als het geinstalleerd word is het opeens teveel geintergreerd met windows om te deinstalleren

echter als je het uberhaupt niet installeert, kan het er later wel nog bijgezet worden

voorderest, deze actie heb ik nu op de eerste pc met vista uitgevoerd, maar als t allemaal niet bevalt, gaat er gewoon weer XP op en is t einde verhaal voor vista en dan gaan we gewoon lekker wachten op windows 7

de sidebar is iets wat niet noodzakelijk is voor een bedrijfsmachine en zou dus permanent uitschakelbaar of verwijderbaar moeten zijn, het word nu echter aan je opgedrongen door microsoft..

Verwijderd

Duik in Windows Defender en verwijder de sidebar uit de lijst met op te starten software, dat was in ieder geval mijn oplossing. Echter moet je dat dan wel voor elke account doen, vrees ik.

Verwijderd

Als je het via gpedit doet op computer nivo zou het moeten werken voor iedereen die inlogt.
Start-gpedit.msc <enter>->Computer Configuration->Administrative Templates->Windows Components->Windows Sidebar->Turn of Windows Sidebar

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:46
of je maakt een (schoon) profiel zonder sidebar en kopieert dit dmv "user profiles" over de "default user".
Domeingebruikers die voor het eerst aanmelden krijgen dit profiel.
Pagina: 1