Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[C#/ASP.Net] Applicatie gedrag veranderd per server

Pagina: 1
Acties:

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-11 17:21
Ik heb een applicatie die ik op de server van een klant moet zetten. Nu is het zo zo dat sommige dingen (triviale dingen) niet werken op die server.

Zo laat een object zich niet verwijderen (enkel een databasebewerking). 2 objecten die van hetzelfde type zijn gedragen zich daarin anders, die 1 laat zich verwijderen en de ander niet. Lokaal werkt dit wel. Er komt ook geen fout als de actie niet wordt uitgevoerd. Ik heb het zowel met een release als publish geprobeerd.

Dit komt echter maar bij een paar dingen voor, de rest van de applicatie werkt wel goed. Hoe kan dit komen?

informatie

IIS6, .net 3.5, Web Client Software Factory, C# en asp.net. Eigen pc is Vista (VS2008), server is WS2003 R2

Ik weet dat het een vage omschrijving is, dus als je meer info nodig hebt, roep maar.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:43
Wat bedoel je met 'een object laat zich niet verwijderen' ?

Het is idd een vage omschrijving ... Misschien moet je eens wat Trace code inbouwen, en zien wat er zo allemaal gebeurd op die andere server.
Is de 'omgeving' op beide servers hetzelfde ? Hierbij bedoel ik OS + SP's, versie IIS, etc ...

https://fgheysels.github.io/

• 4of9
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
locaal is erg anders dan op de server. Vista en WS2003 zijn erg verschillend. Locaal is het ook nog zo dat je normaal niet onder IIS ontwikkeld maar met de ingebouwde developement server.

Rechten kunnen anders ingeregeld zijn, databases kunnen verschillend ingesteld zijn om maar enkele verschillen te noemen.

Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...

• 418O2
Ik heb een stuk code dat een object verwijderd (met gebruik van nhibernate). Gewoon base.delete(obj) dus. Heel simpel, maar het werkt niet. Ik kan dus niet debuggen omdat het op die server staat. Ook komt er geen fout.

De development PC is dus 1 met WinVista, de server draait win2003. Hier heb ik fullaccess op via rdp, dus ik kan alle instellingen bekijken, maar ik zie geen verschillen (ben geen IIS/WinServer pro, noch C# pro). De database rechten zijn in orde. Andere dingen kan ik wel verwijderen.

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-11 22:24
Zoals whoami al aangeeft zal je ergens moeten loggen of er wat fout gaat en zo ja wat. Als je dat weet kan je al gerichter zoeken wat er dan precies mis is op de server. Maar als je niet weet wat er gebeurt wordt dat heel moeilijk. Eventueel zou je met remote debugging kunnen kijken of je dan kan zien wat er fout gaat.

Met NHibernate kan je volgens mij ook met Log4net heel veel informatie loggen. Dat zou je ook kunnen doen misschien zie je daarin wat er fout gaat.

[ Voor 19% gewijzigd door urk_forever op 01-10-2008 11:53 ]

Hail to the king baby!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:57

Haan

dotnetter

418O2 schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 11:47:
Ik heb een stuk code dat een object verwijderd (met gebruik van nhibernate). Gewoon base.delete(obj) dus. Heel simpel, maar het werkt niet. Ik kan dus niet debuggen omdat het op die server staat. Ook komt er geen fout.
Dan is Tracing inbouwen een goede optie. Ik kwam laatst nog een aardig artikel hierover tegen.

Kater? Eerst water, de rest komt later

• 418O2
Het gare is dus dat het wel op de development machine werkt. Ik kan hier gewoon builden en testen (in de browser) en alles gaat goed. Alleen op de server niet, dan is er niet meer te tracen/loggen toch?

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:43
Waarom zou er niets te tracen of te loggen zijn ?
In NHibernate kan je -zoals reeds gezegd- gewoon log4net configureren, en ervoor zorgen dat alle statements die door NHibernate gegenereerd worden, ge-ouput worden.
Dat kan je toch doen ? Je kan deze tracing toch enablen op de server, en zien wat er gebeurd ?
Desnoods kan je er -als je bv gebruik maakt van sql server- nog een bijkomende SQL Server Profiler bij opstarten, en zien wat er nu eigenlijk allemaal toekomt bij SQL Server qua statements.

Als het fout gaat op de server, is het niet op je dev machine dat je moet gaan tracen & loggen natuurlijk, maar op de productie-server.

https://fgheysels.github.io/

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01:12
En als dat ook niets oplevert, kan je altijd nog je debugger aan de server hangen. Even zoeken in de msdn/google op "remote debugging" of iets dergelijks.

Roomba E5 te koop

Pagina: 1