Toon posts:

Pc overnemen met PDA/MDA*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kan er mij iemand misschien verder helpen ?

Ik opzoek naar een programma waarmee ik mijn pc kan overnemen met mijn gsm.

Zonder dat ik poorten moet gaan doorverwijzen in mijn router...
Zoals bvb : logmein.
Ook al wat gezocht via op het net maar zonder al teveel resultaat :s

Alvast bedankt,

Mvg

Verwijderd

ik zelf gebruik daar al tijden real vnc voor. Maar je kan ook eens kijken naar ultra vnc.
Het vraagstuk wordt wel lastiger als je niet even vermeld welke telefoon je hebt en welk besturingssysteem daar op draait. Weet dat er voor de iphone ook een tooltje is die je gewoon uit de app store kan trekken.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:49

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Het moet mogelijk zijn : http://forum.brighthand.com/archive/index.php/t-174303.html
FYI...

I have created a small page that details my configuration for PPTP VPN access to an XP Pro PPTP VPN server from an iPAQ 3835 PocketPC over a 56 Kbps dialup link. This may be of interest to some of you...

PpcVPN (http://www.oecadvantage.net/ajarvi/PpcVPN.html)

I am able to access network shares from any of my three networked XP Pro machines, copy/cut-in-paste/open shared files and use the PocketPC Terminal Services Client (TSC) to run an XP Pro Remote Desktop session through the VPN tunnel. The only thing I can't do currently is to ActiveSync over the VPN link. If someone has an idea on how to accomplish this I would certainly be appreciative. When I do initiate ActiveSync from the PocketPC I do connect but only as a "Guest". Note that I can ActiveSync normally over the USB link to my personal XP Pro box and via a wireless LAN link on my home LAN.
Dat is toch de bedoeling?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Voor PocketPC werkt VNC PPC inderdaad goed.

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-02 13:26
Als je computer achter een router zit, zul je altijd iets met port-forwarding moeten doen. Ongeacht welk programma je gebruikt. Ik zelf gebruik Remotely Anywhere, maar dat gebruikt onder water ook weer onderdelen van LogMeIn Inc..
Zoiezo blijft er van je beeld niet veel meer over.Ik draai mijn desktop op 1920x1200, als je dat geschaald op een mobieltje ziet is er niet veel mee aan te vangen, dus ik vind de werking ervan zoiezo bedenkelijk.

Waarom wil je dat eigenlijk? Ga je d'r ook echt iets mee doen, of is het gewoon om aan je vrienden te kunnen laten zien dat het kan.

[ Voor 9% gewijzigd door Bart© op 01-10-2008 11:17 ]

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-03 14:37
Bart© schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 11:15:
Als je computer achter een router zit, zul je altijd iets met port-forwarding moeten doen. Ongeacht welk programma je gebruikt.
Niet helemaal waar. Ik ben op het moment bezig met een "scriptje" welke vanaf de bedienbare computer vanachter een nat, een ssh tunnel naar mijn locatie maakt en een omgekeerde vnc sessie start.
Voordeel van een omgekeerde vnc sessie is tweeledig:
a) de bedienbare computer heeft geen permanente vnc server aanstaan.
b) er hoeft op nat nivo bij de bedienbare computer niets geregeld te worden, omdat de meest nat setups uitgaand gewoon toestaan.
Eigenlijk laat ik de server dus gewoon met de viewer verbinden.
Bart© schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 11:15:
Ik zelf gebruik Remotely Anywhere, maar dat gebruikt onder water ook weer onderdelen van LogMeIn Inc..
Zoiezo blijft er van je beeld niet veel meer over.Ik draai mijn desktop op 1920x1200, als je dat geschaald op een mobieltje ziet is er niet veel mee aan te vangen, dus ik vind de werking ervan zoiezo bedenkelijk.

Waarom wil je dat eigenlijk? Ga je d'r ook echt iets mee doen, of is het gewoon om aan je vrienden te kunnen laten zien dat het kan.
Schaling is inderdaad verschrikkelijk op mobiel, heb het ooit is geprobeerd te gebruiken op een windows mobile, maar werkbaarheid viel me tegen en toch maar me laptop wakker gemaakt :)

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
nsa1984 schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 12:15:
[...]

Niet helemaal waar. Ik ben op het moment bezig met een "scriptje" welke vanaf de bedienbare computer vanachter een nat, een ssh tunnel naar mijn locatie maakt en een omgekeerde vnc sessie start.
Voordeel van een omgekeerde vnc sessie is tweeledig:
a) de bedienbare computer heeft geen permanente vnc server aanstaan.
b) er hoeft op nat nivo bij de bedienbare computer niets geregeld te worden, omdat de meest nat setups uitgaand gewoon toestaan.
Eigenlijk laat ik de server dus gewoon met de viewer verbinden.
Maar je zult dat script toch op de een of andere manier moeten launchen op de pc die je over wilt nemen...

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt alvast voor de reacties.

Even vermelden welk toestel ik gebruik : een samsung omnia :). (WM 6.1)

Om even op Bart zijn bericht te antwoorden.
Is zeker niet om even te showen aan te vrienden ofzo :).
Zal gebruikt worden voor mijn werk doeleinden... BVb bepaalde programma's snel even nakijken, services van server, interne websites ... noem maar op

Wat je dan aangeeft van bvb logmein, voor zo ver ik weet werkt dit gewoon via http(s) 80 8080. Dus poorten moet ik niet gaan forwarden.

Automatisch draait de service op je pc. En via een soort van hostname die je krijgt weet logmein perfect welk pc jij wil overnemen.

Om even een korte schets te maken van mijn situatie.
Het was eigenlijk gewoon de bedoeling om mijn pc over te nemen.
Als ik dat van thuis uit wil doen met mijn vaste pc kan ik gewoon zo inloggen via de cisco vpn client (ipsec).
Maar helaas is deze tool niet beschikbaar voor Windows mobile. En opzich lijkt mij een tool riching logmein handiger. Bespaar dan al die problemen rond die certificaten...

Thx

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:36

allure

Titaan fase 2/3

Je zal toch aan het router moeten vertellen waar de inkomende request naar toe moet?
Een request voor poort 80 of 8080 van buiten je Lan komt niet verder als je router.
Je zal dus toch een port moeten forwarden naar je interne IP.

Verwijderd

Topicstarter
Alvast bedankt voor je reactie.

Maar heb vroeger nog gewerkt met logmein en daar was geen enkel portforwarding nodig.
Was gewoon logmein installeren op de pc, daarna kon de client gewoon inloggen met logmein.

Op de pc draaide dan een soort van service, met een logmein hostname.

Maar wat stel je dan precies voor mijn poort forwarden naar 5900 & 5800 ? En overnemen via VNC ofzo,...

Werk wel met een statisch ip dus moet dan nog een alternatief gaan zoeken om deze te kunnen gaan overnemen ?
Of ben ik verkeerd ? ;)

Thx

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-03 12:21
Windows Remote Controll is ook voor de pda beschikbaar, wat ik zelf gebruik als telefoon, en meerdere mensen doen. Deze werkt ook prima kan ik je vertellen, zelfs over mobiel internet. Al is de resolutie wel beperkt, werkt voor mij goed genoeg.

Specs!

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-03 20:24
Logmein kun je tegenwoordig ook op je mobiel gebruiken !

Verwijderd

Topicstarter
GoldenBatt schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 23:03:
Windows Remote Controll is ook voor de pda beschikbaar, wat ik zelf gebruik als telefoon, en meerdere mensen doen. Deze werkt ook prima kan ik je vertellen, zelfs over mobiel internet. Al is de resolutie wel beperkt, werkt voor mij goed genoeg.
Klopt, heb ik zelf ook eens getest in mijn netwerk.
Gaat wel prima.
Maar daarmee sta ik nog altijd even ver. Ik moet verbinding krijgen in het netwerk...

Maar toch bedankt :)

Verwijderd

Topicstarter
hhoekstra schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 23:04:
Logmein kun je tegenwoordig ook op je mobiel gebruiken !
Zal even zoeken :)
Misschien kan ik het zo dan regelen.

Thx

Verwijderd

Topicstarter
Logmein is alvast nergens te vinden op het web....
Wel een soort van tool waarmee je de bediening van je pc kan bedienen met je mobiel.
Maar dit zoek ik helaas niet.

Ook alternatieven zijn er voor het ogenblik niet :s

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 12:22:
Logmein is alvast nergens te vinden op het web....
Wel een soort van tool waarmee je de bediening van je pc kan bedienen met je mobiel.
Maar dit zoek ik helaas niet.

Ook alternatieven zijn er voor het ogenblik niet :s
Hoezo logmein niet te vinden. Wat dacht je van www.logmein.com ?

Verwijderd

Topicstarter
Dat bedoel ik nu ook niet :)

Ik heb het over de mobile client versie... deze kan je nergens kopen of testen....

Verwijderd

Topicstarter
Heb dan nog eens een testje gedaan met hamachi.

De software is dus op mijn pc geinstalleerd.
Daarna op mijn mobiel de client versie geinstalleerd.
Geraak er dus perfect mee verbonden.

Maar hoe kan ik dan in mijn pc bladeren....
Als ik dan nog eens probeer met windows remote desktop om connectie te maken met de pc gaat het mis :s

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Je wil een PC overnemen in het netwerk van werk ofzo? Moet je dan niet even met je systeembeheerder gaan praten wat er mogelijk is?

En voor een PC thuis overnemen is de RDP-client voor WM6.1 voldoende; scaling is niet het sterkste punt maar het werkt hetzelfde als RDP van PC naar PC.

En anders moet je eens op zoek gaan naar IPSec-clients voor WM6.1; dat werkt ook redelijk goed alleen je moet te overdreven configuraties willen instellen.

[ Voor 21% gewijzigd door MAX3400 op 02-10-2008 15:44 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-03 07:59

pistole

Frutter

En als het gaat om het checken van services e.d..... dan zou ik lekker OpenSSH i.c.m. Putty nemen, geen last van scaling ;)

offtopic:
:w MAX3400

Ik frut, dus ik epibreer

• leonardus
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-03 21:03
Logmein heeft een versie voor de telefoon/ pda. Ga naar logmein als je nog geen account hebt en maak die daar aan. Voeg pc's toe. Ga daarna op je tel-pda naar deze link. That's it.

Leonardus

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-03 14:42

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Kleine titelfix :)

@ topicstarter: Je hebt op je Samsung waarschijnlijk al een RDP client. Wat is daar mis mee voor thuis situaties :?
Je hoeft maar 1 poortnummer te forwarden (tcp 3389) naar het interne IP van je PC.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal even je raad opvolgen leonardus :)

@Equator
Wat ik niet al te goed begrijp, als ik nu via hamachi inlog op mijn pc.
En geraak er dus perfect mee verbonden. Dan zit ik toch gewoon in het netwerk... ?

Dus dan moet ik toch gewoon via mijn mobiel in pc kunnen bladeren ?
En gewoon kunnen overnemen ?

Thx

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 09:34:
Ik zal even je raad opvolgen leonardus :)

@Equator
Wat ik niet al te goed begrijp, als ik nu via hamachi inlog op mijn pc......
Wat is het probleem nou? Blijkbaar werkt Hamachi niet goed via je telefoon of je bent iets vergeten in te stellen. Wat het is weet ik niet, want je geeft geen enkele aanwijzing welke dingen je hebt geinstalleerd/geconfigureerd.

Blijft nog steeds de vraag staan in welk netwerk de PC staat die je wil overnemen; mag je dat netwerk wel op van buiten of gelden er op dat netwerk beperkingen waar naar gekeken moet worden alvorens "zomaar" iets op je telefoon te installeren. Want je andere topic heb je het over een Cisco VPN Client.

Blijkbaar (maar hou me ten goede) ben je verplicht om aan te loggen met je VPN credentials alvorens voldoende routes en dergelijke te krijgen om bepaalde dingen uit te spoken op het netwerk. Niet dat ik hier de moraalridder wil spelen maar als het netwerk waar je heen wil niet onder jouw beheer valt, lijkt het me veel zinvoller om contact op te nemen met de netwerk/systeembeheerders ter plekke.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gerust de toelating om dit te mogen doen. We beheren dit netwerk(je) zelf met een 2tal man. :)

Maar wat poortforwarding betreft we hadden dit gewoon graag zonder gedaan. Gewoon de service op onze pc...
Zelf zijn we dan ook geen cisco kenners, waardoor wij onze cisco conf laten doen door een firma.

Wat de pc betreft die ik wil overnemen ; dit is gewoon mijn workstation.
Als ik dan snel even wil inloggen moet ik daarvoor altijd mijn laptop bij hebben. Dus was dit misschien makkelijker moest ik dit snel even kunnen met mijn mobile.

Wat ik dus gedaan heb met Hamachi. Eerst het het service programmatje geinstalleerd op mijn station.
versie 1.0.3.0
Daar een nieuw netwerk in gemaakt.

Op mijn mobiel heb ik dan deze versie geinstalleerd hamachi-0.0.3.1:
(https://secure.logmein.com/labs.asp?lang=nl)

Dan even inloggen op de mobiel, daarna hamachi opstarten en verbinding maken met de nickname van mijn pc.
En na een 15 tal seconden ben ik er dus perfect mee verbonden.

Als ik dan even mijn internet explorer opstart om eens een interne website te testen.
Krijg ik de foutmelding dat de pagina niet kan gevonden worden... Ondanks ik eigenlijk verbonden ben met het netwerk :s

Hopelijk is de situatie al een beetje duidelijker ;)
Pagina: 1