Toon posts:

Dynamische schijf van 2 RAID Arrays

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

In mijn huidige server configuratie heb ik 1x een 500gb IDE HDD waar Windows SBS 2008 op staat en 4x 1tb SATA2 HDD's in 2 RAID-1 Arrays. Nou zou ik graag willen dat ik de 2 RAID Partities samen kan voegen (Onder vista kun je dit doen door middel van de schijven dynamisch maken volgens mij) zodat ik 1 partitie van 2tb overhoudt.

Mijn vraag is dan ook of dit moglijk is en indien mogelijk, hoe?

Ik hoop op goede reacties.

Alvast bedankt,

Rick van de Kamp

Specificaties:
  • Jetway moederbord met AMD 570x Crossfire chipset & AMD SB600 Chipset ( Phoenix Award BIOS &Fastrak RAID Controller)
  • AMD 4850e 2,5Ghz processor
  • 4gb (volgens mij Value ram, in iedergeval niets bijzonders) geheugen
  • Antec 380Watt voeding

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:24

Robtimus

me Robtimus no like you

Het zal best kunnen, maar besef je wel dat je data dan alleen vanuit Windows te benaderen is?

Ik zou in dit geval zelf eerst eens kijken of een RAID10 mogelijk is vanuit je MOBO zelf (hardware dus). Het is niet helemaal hetzelfde (jij wil een JBOD uit RAID1 arrays, niet een RAID0 uit RAID1 arrays) maar qua capaciteit hou je hetzelfde over en het RAID1 deel beschermt je alsnog tegen uitval van 1 schijf (zelfs 2 zolang het maar uit de verschillende RAID1 delen is).

[ Voor 3% gewijzigd door Robtimus op 01-10-2008 11:23 ]

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Verwijderd

Topicstarter
Oke bedankt voor de reactie, een JBOD van RAID-1 arrays is inderdaad wat ik wil, Heb het net even met de baas overlegt houd toch de 2 RAID-1 arrays zonder ze te koppelen zeg maar.

Harstikke bedankt voor het meedenken,

M.v.g.

Rick van de Kamp