Nieuwswaarde zoek

Pagina: 1
Acties:

• lammert
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-02 16:20
Ik weet dat jullie dit commentaar vaker krijgen, maar sommige fp posts hebben tegenwoordig zo weinig nieuwswaarde dat ik dacht: laat ik ook eens mijn gal erover spuien ;)

Bijvoorbeeld:
nieuws: Dell presenteert nieuwe 17''- en 19"-lcd's

Samengevat: "Dell heeft een 17" en een 19" monitor uitgebracht, we weten niet hoe duur ze zijn." Minder nieuwswaarde kan een bericht bijna niet hebben, dit is niet meer dan een overgeklopt persbericht en ik vind het echt jammer dat T.net dit soort dingen plaatst. Wat mij betreft zou de tijd die je steekt in 10x overkloppen van een persbericht beter kunnen steken in het 1x schrijven van een inhoudelijk diepgaander artikel of een goede review.

Met andere woorden: meer kwaliteit, minder kwantiteit.
Just my 2 cents ;)

[ Voor 3% gewijzigd door lammert op 01-10-2008 10:45 ]

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
Dit is gewoon productnieuws zoals we dat al jaren brengen. Erg diep kun je daarbij niet gaan, het gaat vooral om de specificaties en die staan keurig vermeld. De prijzen zijn in dollars omdat de meeste producten eerder in de VS arriveren en de Nederlandse prijzen zijn dan lang niet altijd bekend.

Eerlijk gezegd snap ik je probleem niet. Wat verwachtte je te lezen bij een titel 'Dell presenteert nieuwe 17''- en 19"-lcd's'?

Natuurlijk streven we zelf ook naar berichten van hoge kwaliteit, zo proberen we zoveel mogelijk te bellen met fabrikanten om meer informatie los te krijgen. Helaas is dat niet altijd mogelijk.

• lammert
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-02 16:20
Niets tegen product-nieuws, maar ik vind dit bericht meer product-non-nieuws, productnieuws zonder nieuwswaarde dus. Bij bijboorbeeld een bericht als: nieuws: Dell werkt aan 22"-monitor met 1080p-resolutie zie ik ook wel duidelijk de nieuwswaarde.

De tijd die er nu gestoken is in nieuws over een 17" LCD monitor zonder bijzondere eigenschappen had misschien beter anders besteed kunnen worden. Ik heb het idee (maar dat kan ook aan mij liggen), dat er wel steeds meer FP nieuwsberichten komen, maar dat het ook langzaam steeds oppervlakkiger wordt. Maar goed, dat is ook maar een persoonlijke mening, en bovendien maar een klein puntje van kritiek tegenover een hele dikke thumbs up voor de rest van T.net (de 10-jaar T.net stukken zijn bv erg leuk om te lezen).

edit:
makes mental note to give more positive feedback...