Toon posts:

Bsods tijdens installeren van OS.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers,

Ik heb een probleem waar ik echt niet meer uitkom,
Gister heb ik mijn nieuwe computer samengesteld uit de onderdelen die ik had besteld.
Ik heb alles geinstalleerd en goed aangesloten ( teminste dat denk ik! maar ben er vrij zeker van ).

Maar hier het probleem: mijn computer start prima op hij komt voorbij de bios en boot normaal van de vista ultimate installatie cd.
Ik kom in het menu en selecteer mijn taal enz..

Dan kies ik waar ik vista wil installeren, eerst herkende hij mijn hardeschijf dus heb ik vista vrolijk geinstalleerd.
Dit alles ging goed totdat hij moet rebooten om de installatie te voltooien, dan krijgt hij of een bsod of ik krijg een melding dat de computer de installatie niet kan voltooien omdat hij voortijdig is afgesloten ( probeer het nog eens ! ).
Jammer genoeg knalt deze bsod er zo hard in dat ik niet kan lezen hoe en wat, volgende keer als ik ga installeren zal ik mijn hand bij de pause/ break knop houden.

Maargoed, na dit voorval ging ik mijn bios in en heb het geprobeerd met een andere hardeschijf die ik nog had liggen.. weer het zelfde verhaal.

Daarna heb ik bijde schijfen omgetoverd tot een raid ( 0 ) ( kan dit eigenlijk mee twee verschillende schijfen ? ) maar goed ik probeerde alles opnieuw en nu lukte het wel.

Maar in vista kreeg ik ook de hele tijd een BSOD, dit gebeurde voornamelijk bij het installeren van drivers en updates.

Ik kan jammer genoeg geen info geven over de bsods ( waar ik heel erg van baal omdat er nu wss niet echt een conlculies getrokken kan worden ).

Maar goed ik had de schijfen weer uit raid gehaald en probeerde het opnieuw, dit alles ging goed todat ik bij de laaste stap van installeren aankwam ( het instellen van de accounts ) weer een bsod !.

Nog een keer proberen en daar herkende hij mijn eingen schijf niet meer... toen heb ik het maar opgegeven.

Wat ik al heb geprobeerd:
-Cmos bat er uit halen en er weer in drukken ( kreeg bij opstarten ook dat hij was gereset dus dat was gelukt )
-Andere hardeschijf ( zowel singel als in raid 0 met mijn eigen schijf )
-Op dit moment mem test aan het draaien.

Wat ik nog ga proberen:
-Het systeem proberen te laten lopen op 1 bankje ram ( omstebeurd kijken of er een rot is ).
-de suggesties die hier messchien worden gegeven :)
-Messchien haalt een bios flash iets uit, aangezien ik v 1.1 draai en de nieuwste 1.5 is.. En mijn proccessor op 2.16 ghz liep ipv 3.16 ghz ( wat nu trouwens zomaar wel goed is .. )

Mijn systeem:

-Corsair tx650 watt
-Msi P45 neo3 FR
-Core 2 duo E8500 ( stock cooler )
-GEiL Blackdragon 2x2 GB Dual channel
-XFX Nvidia 8600 gts
-Western digital caviar 250 gb ( mijn eigen schijf )
-Western digital caviar 200 gb ( had ik nog liggen )
-Antec 300 case

Op dit moment ben ik memtest aan het draaien kijken wat daar uitkomt.

Ik hoor graag wat ik zou kunnen proberen.

• Cozm0
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-02 17:06

Cozm0

Unf!

Western Digital heeft een ander jumper systeem dan andere drives.
Let op het master slave verhaal en kijk heel goed naar het plaatje op de drive.
Het verkeerd zetten van de master jumper heeft exact de problemen die je beschrijft als gevolg.
Ik heb er ooit eens 2 dagen mee zitten prutsen tot ik er achter kwam dat WD een ander jumperschema aanhoudt |:(

| Specs! | IRC is just multiplayer notepad | }:O |

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je snelle reactie !

Ik ga er direct naar kijken, btw mem test heeft nar 45 minuten nog geen errors gevonden ;) Laat hem voor de zekerheid alles nog een keer checken.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, memtest heeft geen errors gevonden.

Ook heb ik gekeken naar mijn hardeschijf ( sata ) en daar zit helemaal geen jumper op! ( op de sticker staat 'no master/slave jumper needed for sata' ) Dus daar kan ik ook weinig mee :(...
Zou een biosupdate helpen met het herkennen van mijn schijf, en het soepel laten lopen van vista?

• Ben1985
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-05 18:40

Ben1985

Tatatata!

Bios update zou inderdaad kunnen helpen, met nieuwe versies worden nogal eens compatibiliteits problemen verholpen.

Bios updaten kan overigens sowieso geen kwaad.

CM Stacker STC-T01 | Core i7 3930K | Asus P9X79 | Club3D HD7950 RoyalKing | 8x 4096GB DDR3-1600 | Samsung 840 Pro 256GB | Plextor PX-B950SA | X-Fi Elite Pro | 3x Samsung Syncmaster 214T | Windows 7 x64 Pro

Verwijderd

Topicstarter
Naja ga ik dat ff proberen,

Maar is het nou echt zo dat biosflashen zo gevaarlijk is ? Of wordt dit enigzins opgeblaze, als je je gewoon aan het boekje houd kan er toch niet zo veel misgaan?

Btw. Ik ga het wel met een bootable cd doen, of raaden jullie het mij ten zeerste aan het met en foppy te doen ( dan zal ik deze eerst in moeten bouwen ) ik heb namelijk nog totaal geen ervaring met bios flashen.

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:55

KneoK

Not in a million lightyears

Is dit niet weer gewoon de bekende "Vista wil niet installeren met 2x2GB" bug ?

Vista dus met 1 reepje installeren, update downloaden (even zoeken hier) en je tweede reepje erbij plaatsen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga het proberen! maar ik denk niet dat dit het probleem verklaart met het niet kunnen vinden van de hardeschijf.

Verwijderd

ik ben dit probleem ook tegengekomen,
bij deze was het dus een bios update en de hardeschijf op AHCI te zetten in de bios

Mischien heb je hier iets aan ??

Verwijderd

Topicstarter
Ga ik dat ok even proberen, maar ik zit een beetje met die bios update...
Hoe gaat dit nou precies in zijn werk moet ik gewoon op deze werkende computer een boot floppy maken? of moet ik een boot floppy maken ( gewoon rechter muisknop formatteren en dan in dat venster ms-dos opstart diskette aanvinken ? )en dan een floppy met de twee flash bestanden er op?

Ik heb wel gevonden dat het dan een kwestie is van A:\> flastool.exe biosfile /cc enz.. ( moeten er ook spaties tussen die /cc /py enz ? ).

Daar kom ik dus niet helemaal uit, ik ga morgen even langs de local upgrade store om te vragen of ze het daar ff kunnen flashen voor me, doen ze vast wel heb namelijk alle zooi al gevonden :)

• Ben1985
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-05 18:40

Ben1985

Tatatata!

Bios update kan meestal gemakkelijker tegenwoordig. Vaak kun je de flashtool vanuit de Bios starten (iig bij asus vaak). En het wil ook nogal eens zo zijn dat je daarmee usb sticks kunt uitlezen, dus een floppy is niet altijd nodig.

CM Stacker STC-T01 | Core i7 3930K | Asus P9X79 | Club3D HD7950 RoyalKing | 8x 4096GB DDR3-1600 | Samsung 840 Pro 256GB | Plextor PX-B950SA | X-Fi Elite Pro | 3x Samsung Syncmaster 214T | Windows 7 x64 Pro

Verwijderd

Topicstarter
Mooi, heb alles gefixed, was kwestie van een bios update er op en klaar.. was allen wel erg lastig :P mobo ondersteund geen floppy cd flashen was geen optie, en gelukkig had ik een goede xp install waarmee ik een usb flash kon maken :) maar ja het draaid, en ik ben blij.

Ze hebben in de nieuwe bios alleen wel de FSB multiplier gehaalt, en als ik de FSB omhoog wil doen ( [bijvoorbeeld van 333 naar 350 ) om mn proc sneller te laten lopen, gaat ie ook direct aan de haal met mn ram :S naja kijk ik morgen wel ff naar.
De fsb mulitplier staat nu iig vast op 9,5 zijn stadnaar dus ...
Pagina: 1