Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb gezien dat de vraag al meerdere malen voorbij is gekomen maar heb toch een voor mij specifieke vraag.

Ik ben 26 en werkzaam als supportdesk medewerker. Ik ben hier begin dit jaar begonnen en een half jaar contract gekregen. Ik verdien 1950 bruto en krijg reiskosten. Voor de rest niets. Ik heb MBO IT gedaan en al 2 jaar als systeembeheerder gewerkt. Daarna 2.5 jaar naar het buitenland gegaan en heb daar niets met IT gedaan.

Nu is mijn vraag is het reeel om salarisverhoging te vragen. Ik heb vrijdag ook sollicitatie bij een ander bedrijf.

Graag hoor ik jullie reactie.
Weet namelijk niet of ik dan hier moet blijven of iets anders moet gaan doen om meer salaris te krijgen.

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-11 11:05

disjfa

be

Je hebt vrijdag een sollicitatie, maar wilt een salarisverhoging bij je huidige baan :? Vind jij het reeel dat jij meer zou moeten verdienen, stel het dan voor bij je manager/werkgever. Vind jij dat je meer moet verdienen en ga je vrijdag toch naar die andere baan, stel het harder voor.

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Verwijderd

Topicstarter
Nee dit bedrijf heeft mij benaderd. Ik ga vrijdag op kennismakings gesprek. Je kansen spreiden,.. wil uiteraard hier blijven, maar vind t geen wat ik nu wat mager. Vandaar dat gesprek. Vraag me af of ik daar meer zou kunnen verdienen/krijgen.

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Verwijderd schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 10:45:
Nee dit bedrijf heeft mij benaderd. Ik ga vrijdag op kennismakings gesprek. Je kansen spreiden,.. wil uiteraard hier blijven, maar vind t geen wat ik nu wat mager. Vandaar dat gesprek. Vraag me af of ik daar meer zou kunnen verdienen/krijgen.
Waarom ben je er dan gaan werken? Je vindt het te mager wat je verdient, dit had je bij je sollicitatie al moeten aangeven toch?

Misschien moet je hier eens rondkijken. Daar staan veel ervaringen van mensen.

Money for nothin' and your chicks for free

Verwijderd

Topicstarter
Omdat ik uit het buitenland kwam en dus niets om handen had. Ik weet niet of je weleens 2.5 in het buitenland hebt gewoond, maar als je dan terugkomt val je nogal in een gat. Daarom ben ik hier begonnen en ben ik nu een half jaar verder en tijd om dingen te veranderen..

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:00

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Verwijderd schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 10:31:
Nu is mijn vraag is het reeel om salarisverhoging te vragen.
Vind je salaris wel meevallen eerlijk gezegd. Je verdient als MBO-er bijna 2000 euro als supportmedewerker, met slechts 2 jaar relevante werkervaring.

Kijk gewoon eens in het topic wat DeeJee aanhaalt en achterhaal wat mensen op eenzelfde functie met dezelfde achtergrond verdienen. Maar goed, vragen om meer salaris kan altijd, mits je maar goed kunt beargumenteren waarom je de verhoging 'verdient'.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Verwijderd

Topicstarter
Ook gezien mijn leeftijd ? Ik zal het eens bekijken..
Maar voorheen kreeg ik dan altijd mijn twijfels, vandaar dit topic

dank ieder geval

• ptjuh
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20-11 11:44

ptjuh

New day, same old shit

Ik zou toch ook eens naar het andere forum kijken..

Maar je hebt MBO-IT twee jaar gewerkt als systeembeheerder en daarna 2,5 jaar weggeweest. Dan vind ik het opzich wel netjes... Ook aangezien je toch er even tussen uit bent geweest..

Heb je toen je als systeembeheerder wel certificate gehaald? Misschien kan je die upgrade?

Its all in the little things that people do..

• dyna18
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-11 22:21
Beste mensen,
Ik ben 26 en werkzaam als supportdesk medewerker. Ik ben hier begin dit jaar begonnen en een half jaar contract gekregen.
Kun je met goede argumenten komen waarom een salarisverhoging gerechtvaardigd is?

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Wat heeft leeftijd met de hoogte van je salaris te maken?

Het gaat enkel om kennis/ervaring en evt behaalde certificeringen.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:42

Qwerty-273

Meukposter

Ik ben hier begin dit jaar begonnen en een half jaar contract gekregen
Wellicht kan je met het onderhandelen over een tweede halfjaar contract of ander vervolg contract ook je salaris meenemen. Dat je weet dat je meer waard bent en gezien je huidige prestaties in het bedrijf dat ook aantoonbaar kan maken voor de werkgever?

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Question Mark schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 12:06:
[...]
Wat heeft leeftijd met de hoogte van je salaris te maken?

Het gaat enkel om kennis/ervaring en evt behaalde certificeringen.
idd tot je 21e (meen ik) is er een minimum loon gebaseerd op leeftijd daarna maakt het niet uit of je nou 22 of 82 bent..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• makila
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-08 16:12
DeeJee schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 10:50:
[...]
Waarom ben je er dan gaan werken? Je vindt het te mager wat je verdient, dit had je bij je sollicitatie al moeten aangeven toch?
Hij werkt er nu ondertussen bijna een jaar. Het lijkt me logische dat hij verwacht een 'lichte' opslag te krijgen niet? Helpdesk wordt nu niet zo erg vet betaald, maar 2000€ bruto(of mss 2050€) kun je er wel uitkrijgen denk ik. Good luck.

[ Voor 13% gewijzigd door makila op 01-10-2008 13:10 ]

• DeeJee

DeeJee

Dus...

makila schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 13:08:
[...]

Hij werkt er nu ondertussen bijna een jaar. Het lijkt me logische dat hij verwacht een 'lichte' opslag te krijgen niet?
Maar natuurlijk. TS stelt alleen dat hij het vindt dat hij te weinig verdient nu. Dus dat zou betekenen dat hij al bijna een jaar ontevreden is.

Zoals vaker is gevraagd: Heb je een goede rede waarom je meer zou moeten gaan verdienen? Is wel zo handig tijdens je gesprek.

• makila
DeeJee schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 13:10:
[...]
Maar natuurlijk. TS stelt alleen dat hij het vindt dat hij te weinig verdient nu. Dus dat zou betekenen dat hij al bijna een jaar ontevreden is.

Zoals vaker is gevraagd: Heb je een goede rede waarom je meer zou moeten gaan verdienen? Is wel zo handig tijdens je gesprek.
Een goed argument kan bijvoorbeeld zijn :
Jaartje ervaring op gedaan, werkgever content + een opslag zou je motiveren om nog beter je best te doen. En ik was winstgevend voor het bedrijf

Verwijderd

Topicstarter
Ja zo dacht ik ook eerlijkg gezegd. Heb het afgelopen 3kwart jaar een hoop dingen bijgeleerd en ben winstgevend geweest voor het bedrijf. (voor zover dat zo kan bij een supportdesk) .. .

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Nu is mijn vraag is het reeel om salarisverhoging te vragen.
Verwijderd schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 13:21:
Ja zo dacht ik ook eerlijkg gezegd. Heb het afgelopen 3kwart jaar een hoop dingen bijgeleerd en ben winstgevend geweest voor het bedrijf. (voor zover dat zo kan bij een supportdesk) .. .
Dus dan heb je zelf al antwoord op je vraag gegeven :)
Jij vindt het zelf reeel, dat is het belangrijkste. Als je het goed kunt onderbouwen moet je zeker een verhoging vragen.

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Dan moet je het op dergelijke argumenten gaan gooien, maar niet op het feit dat "al" 26 bent. :)

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:40
Voor een supportdeskmedewerker bijna 2000 bruto is gewoon best veel. Bij ons krijg je echt niet zoveel. Misschien als je aan je top zit (onderwijs verhoogt ieder jaar namelijk tot een max).
Ikzelf zit op schaal 6 nu wat eigenlijk bij ons voor IT-ers e.d. uitgedeelt wordt. Vanaf november ga ik naar schaal 9 wat begint bij 2250 bruto en over 12 jaar eindigd op 3310 bruto (hoger met inflaties bla bla).
Dus ik vind eigenlijk dat je nog best veel verdient. Ikzelf ben 27 trouwens.
Als jij vind dat je meer moet verdienen, dan moet je erachteraan gaan, maar verwacht niet dat je het gaat krijgen in mijn ogen.

Verwijderd

Topicstarter
hmm ok..
Nou dat zegt wel wat inderdaad. Ik merk inderdaad dat support niet zo veel verdiend. Althans 2000 bruto vind ik niet zo gek veel. Dan weet ik ook wat ongeveer de marge is. Ik hoef dan niet te bluffen dat ik ergens anders veel meer kan verdienen.. Dat komt dan ongeloofwaardig over. Ietwat bluffen kan altijd natuurlijk. .

Verwijderd

Let er wel op dat als ik van een medewerker op de helpdesk hier te horen krijg dat ie ergens anders meer kan krijgen en dus opslag wil omdat hij hem anders peert, ij zijn ontslagbrief per aangetekende koerier thuis kan verwachten met het avondeten.
vragen om meer geld kun je proberen maar dreigen met opstappen... voor jou 10 anderen denk ik dan.
Bovendien, zoals al vaker gezegd, je bent 26 (jong) je hebt weinig ervaring (2 jaar?) die ook nog eens flink verouderd is (2,5 jaar weg) en je zit er nog geen eens een jaar.
Je moet bij mij in elk geval niet aankomen om salarisverhoging als je er nog geen jaar zit, komt érg onprofessioneel over.

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-11 22:17
Verwijderd schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 16:29:
Let er wel op dat als ik van een medewerker op de helpdesk hier te horen krijg dat ie ergens anders meer kan krijgen en dus opslag wil omdat hij hem anders peert, ij zijn ontslagbrief per aangetekende koerier thuis kan verwachten met het avondeten.
Wat is dan de reden tot ontslag? Ik vermoed dat zo'n ontslag weinig kans van slagen maakt.
vragen om meer geld kun je proberen maar dreigen met opstappen... voor jou 10 anderen denk ik dan.
Bovendien, zoals al vaker gezegd, je bent 26 (jong) je hebt weinig ervaring (2 jaar?) die ook nog eens flink verouderd is (2,5 jaar weg) en je zit er nog geen eens een jaar.
Je moet bij mij in elk geval niet aankomen om salarisverhoging als je er nog geen jaar zit, komt érg onprofessioneel over.
Eens.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-11 14:50

FunkyTrip

Funky vidi vici!

2.5 jaar ertussenuit is echt niets. Ik vind dat snelle 'achterlopen' in de IT grote onzin. Als je als java programmeur effe 2 jaar stopt en je komt er weer in, ben je nog steeds java programmeur en heb je in een paar weken jezelf wel weer bijgewerkt. Is er een nieuwe methode zoals Agile ineens in trek? Effe wat presentaties of een boekje doorlezen en je bent weer bij. Het blijft een methode, net als alle anderen, alleen zit er weer een nieuwe wikkel omheen.

Ik kan me bij een hartchirurg eerder voorstellen dat je daarbij snel achterloopt op nieuwe methodes, maar de IT? Da's allemaal zo overschat.

Als ik zelf ineens 2 jaar weg zou blijven en dan terugkomen is datgene waar ik echt op achter zou lopen: sociale contacten met collega's, nieuwe teamindelingen en nieuwe functionaliteiten in bestaande producten of gewoon nieuwe producten. Maar 'branchekennis' totaal niet.

Ontopic vind ik het salaris helemaal niet zo laag. Eerder gewoon marktconform: een redelijk ervaren helpdesker aan de top van dat segment.

[ Voor 5% gewijzigd door FunkyTrip op 01-10-2008 16:54 ]

Dit dus.

• n4m3l355
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-11 14:17
Het blijft imo toch wel vaak terug komen, maar een helpdesker is toch wel een ruim begrip en dan kan een betaling van 1400 euro al redelijk zijn maar 3000 net zo goed. Het is maar afhankelijk wat je doet als helpdesker, als ik dan zie wat je doet en hoeveel ervaring je hebt (leeftijd doet er helemaal niet aan toe) is het een zeer nette betaling imo. Kijk anders voor de grap door de "wat verdient de ICT'er" daar zullen allicht nog meer MBO'ers met 1 jaar werk-ervaring staan.

Verwijderd

FunkyTrip schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 16:53:
[...]
2.5 jaar ertussenuit is echt niets. Ik vind dat snelle 'achterlopen' in de IT grote onzin. Als je als java programmeur effe 2 jaar stopt en je komt er weer in, ben je nog steeds java programmeur en heb je in een paar weken jezelf wel weer bijgewerkt.
[...]
Als ik zelf ineens 2 jaar weg zou blijven en dan terugkomen is datgene waar ik echt op achter zou lopen: sociale contacten met collega's, nieuwe teamindelingen en nieuwe functionaliteiten in bestaande producten of gewoon nieuwe producten. Maar 'branchekennis' totaal niet.
Nou, juist voor iemand met weinig ervaring in een vak dat juist wél snel verouderd (desktop support: in de laatste 2 jaar zijn er nogal veel dingen vernieuwd en veranderd) vind ik een gat van 2 jaar erg veel.
Voor ene programmeur minder, nee, dat klopt. Maar als je een taal eenmaal kent dan verandert er aan die taal an sich weinig en hoef je alleen methodieken te leren. Maar ls je 2 jar hiatus in je dsktop support hebt dan mis je van zo'n beetje alle facetten van supported software een upgrade, soms twee. Exchange, Office, Windows, Notes, ongetwijfeld het nodig aan de Novell kant, etcetera, je loopt gewoon overal een versie achter. Het diskwalificeert je niet maar het weegt zeer zeker niet in je voordeel.

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-11 16:31

AndereKoekoek

Ping! Pong?

edit: dit is de huiskamer niet, DM dan maar ;)

[ Voor 122% gewijzigd door AndereKoekoek op 02-10-2008 11:46 ]

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-10 17:00
Lekker handig ben jij dan. Moet je hem nog een paar maanden ontslagvergoeding betalen, terwijl die anders vanzelf wel was weggegaan.....

• makila
ToolkiT schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 13:08:
[...]

idd tot je 21e (meen ik) is er een minimum loon gebaseerd op leeftijd daarna maakt het niet uit of je nou 22 of 82 bent..
Volgens de europese richtlijnen mag het loon niet gebaseerd zijn op leeftijd(wet op leeftijdsdiscriminatie). Vanaf 2009 moet dit in België afgeschaft worden. Indien dit niet gebeurd, dan volgen er europese sancties met zware boetes.

[ Voor 5% gewijzigd door makila op 03-10-2008 00:32 ]

Pagina: 1