Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Word 97 - Groeperen besturingselementen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In Word 97 kun je met "werkset besturingselementen" mooie plaatjes maken met drop-down-boxen, scroll-bars, checkboxen etc etc. Ik plak de besturings-elementen in een frame. Als het plaatje af is, wil ik het in een word-document gebruiken tussen beschrijvende tekst. ik wil het plaatje dan ook kunnen verplaatsen. Om dat voor elkaar te krijgen, moet je de besturings-elementen kunnen groeperen. Helaas, dat lukt me niet.
weet iemand hoe dit moet ? _/-\o_

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Iets zegt me dat de 11 jaar oude Word97-kennis bij de meesten een beetje is weggezakt resp. gemixt met recentere kennis. Verwacht niet al te veel antwoord :o

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

ik volg niet.
in een frame kan je niet meerdere werkset besturingselementen plaatsen, slechts 1. deze kan je niet groeperen.
je kan er wel meerdere form elementen (van de formulieren werkbalk) in plaatsen, en dan blijven deze automatisch bij mekaar.
je kan wel meerdere werkset besturingselementen in een userform plaatsen (via de vb ide), en deze blijven ook automatisch bij mekaar. deze kan je dan uitvoeren en met alt+printscrn in het klembord plaatsen en na sluiten op de gewenste locatie in je document plaatsen, dit is echter enkel een plaatje en de form verliest dus zijn interactiviteit.

Verwijderd

Topicstarter
Een plaatje is precies wat ik wil, het gaat nl om een ontwerp van een scherm.
wat bedoel je precies met een userform en hoe maak ik dat ?

Verwijderd

met ALT+F11 of het wordmenu extra->macro->visual basic editor kom je in de vb ide waar je zo'n userform (dialoogvenster) kan aanmaken.
voeg hier een userform in via het ide menu invoegen->userform
met dezelfde werkset besturingselementen (beeld->werkset als je dit venster niet ziet) kan je nu dropdownboxen enz invoegen.
na invoegen start je de userform door op de titelbalk ervan te klikken & dan F5 (run). druk op ALT+PrintScrn om hiervan een afdruk te maken, daarna op het kruisje klikken om deze af te sluiten en daarna kan je deze afbeelding met ctrl+v in het document plakken.

Verwijderd

Topicstarter
Prachtig , is me allemaal gelukt.
Nu sla ik het word-document op, en open het opnieuw en dan wil ik naar het userform om een besturingselement toe te voegen. echter ik kan het userform nergens meer vinden....
kun je me zeggen hoe ik dat doe ?

Verwijderd

de userform wordt enkel bewaard als het document waarin deze werd aangemaakt wordt opgeslagen.
even beginnen bij stap 1 van mijn vorige mail en dan kijken in welk document je zit (eventueel projectlijst aanzetten met CTRL+r)
best niet opslaan in hetzelfde document waar je de afbeelding hebt geplakt want anders zal je telkens een macrobeveilingswaarschuwing krijgen. maak en sla de userform op in een ander document.

Verwijderd

Topicstarter
tnx,

nadeel van het plaatje is nu wel dat het wat veel ruimte in beslag neemt.
daar moet ik nog een oplossing voor vinden. :?

Verwijderd

het plaatje kan je toch gewoon resizen?

Verwijderd

Topicstarter
je bedoelt eerst opslaan als gif en dan met paint resizen ?

Verwijderd

geen tussenstadia nodig - gewoon rechtstreeks in word resizen.
Pagina: 1