Raid bios setup menu

Pagina: 1
Acties:

• Hbeez
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-10-2025
Hallo,

Om mijn os weer werkend te krijgen moet ik eerst raid instellen.

Daarvoor moet ik dus naar het raid bios setup menu. Echter, het lukt me niet om in dit menu te komen.
De handleiding van m'n moederbord zegt : 'When RAID BIOS is waiting after identifying drives, press ‘Ctrl’ and ‘A’ simultaneously to enter the setup menu.". Ik heb crtl-a al heel vaak ingedrukt maar ik kom gewoon niet in het raid bios setup menu.

Ik heb de combinaties esc en f1 t/m f12 ook al geprobeerd tijdens het opstarten, maar niks werkt.. Hoe kom ik in het raid bios setup menu?

Alvast bedankt.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-02 15:51

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Staat de RAID functionaliteit uberhaubt wel ingeschakeld in het normale BIOS? Kijk hier eerst eens naar, of je moet de optie CTRL+A wel voorbij zien komen tijdens het opstarten.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Hbeez
  • Laatst online: 22-10-2025
Raid moet eigenlijk wel zijn ingeschakeld, want de harde schijven staan momenteel in een raid0 opstelling.

Het opstartscherm gaat zo snel voorbij dat ik geen tijd heb om te zien welke toetsencombinatie op het scherm staat. :S

Edit: ik heb nu 1 hd uitgeschakeld in het bios. Ik probeer nu XP te installeren en ga kijken of ik vanuit XP mijn raid instellingen kan wijzigen.

[ Voor 24% gewijzigd door Hbeez op 01-10-2008 11:27 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat _Dune_ vraagt is of je in je bios de RAIDcontroller wel aan hebt staan en of deze op RAID modus staat. Een hdd uitschakelen zal je niet helpen je array terug te krijgen, zeker niet als je met die disk gaat klooie.

• 330d
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-12-2024
Hbeez schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 11:22:
Raid moet eigenlijk wel zijn ingeschakeld, want de harde schijven staan momenteel in een raid0 opstelling.

Het opstartscherm gaat zo snel voorbij dat ik geen tijd heb om te zien welke toetsencombinatie op het scherm staat. :S
Als je bios op Raid staat, moet je die CTRL+A op scherm zien met een time-out.
Dus zo te zien staat die gewoon op IDE of AHCI.

Kijk maar in je boekje bij bios instellingen.

• Fauna
  • Laatst online: 23:25
Ik vermoed dat de TS gewoon software RAID draait. De vraag is dan ook: hoe heb je de RAID-setup vroeger ingesteld?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Fauna schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 14:03:
Ik vermoed dat de TS gewoon software RAID draait. De vraag is dan ook: hoe heb je de RAID-setup vroeger ingesteld?
Maar dan vraag ik me af wat het verhaal van de RAIDbios hier doet.
Wellicht dat de TS dat eens kan toelichten, dat maakt het geheel wel een stukje duidelijker :)
Pagina: 1