• Mas-ih
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11:09
Hallo,

ik heb een probleem met een nieuwe pc die ik inelkaar heb gezet.
Specs:
AMD Athlon 64 X2 5200+
Asus Radeon HD3850 OC 512MB
Cooler Master Powersupply eXtreme Power 460W
MSI K9A2 CF-F AMD 790X, SATA2 RAID, GLAN
OCZ 2x1GB DDR2
Western Digital 500GB SATA300 16MB, WD5000AAKS
Nec dvd brander

Als ik de pc aanzet gaan de fans draaien, maar blijft het scherm zwart. Verder hoor ik ook geen biep geluid bij het opstarten. Ik heb de videokaart, cpu en geheugen in een andere systeem getest en die deed het gewoon.
Verder heb ik in het nieuwe systeem de cpu vervangen door een Athlon 64 X2 4400+ en de videokaart door een Geforce 8600 GT, maar ook hiermee kon ik het niet aan de praat krijgen. Ik heb ook andere geheugen geprobeerd, ook dat mocht niet baten.

Ik kom er niet meer uit, de voeding is volgens mij sterk genoeg voor de cpu+ hd3850 + gehuegen (en zeker voor de 4400+ x2 +geforce 8600gt) dus daar kan het niet aan liggen. Het enige waar ik op kan komen is dat het mobo kapot is. Is er een manier om dit te testen? En heeft iemand anders een idee wat het probleem zou kunnen zijn?

• Ras
  • Registratie: December 2004
  • Niet online

Ras

Ik zal maar even een open deur intrappen om je op weg te helpen. Je hebt waarschijnlijk niet gezocht naar andere mensen met opstartproblemen. Al meerdere van dit soort topics voorbij zien komen en het eerste wat er van je gevraagd wordt is:

Heb je dit al doorlopen?: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

(ps, ik heb er zelf geen verstand van. Deze kennis is puur op basis van vorig gelezen topics)

[ Voor 6% gewijzigd door Ras op 01-10-2008 04:50 ]

Antec Fusion Black, Intel e8400, EAH3450 512MB, 2x2GB pc6400 kingston, p5e-vm hdmi, 1x1TB 1x500GB

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:08

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Heb je aan de extra 12v stekker voor de CPU gedacht? Deze heeft mij ook wel eens laten zoeken naar een probleem wat er niet was ;-)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Klunssmurf
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Ik weet niet of je nog een ouderwets videokaartje met pci aansluiting hebt.
Gewoon in standaard pci slot en dan met zo min mogelijk onderdelen proberen op te starten.

Je voeding lijkt me ook wel sterk genoeg ;)

Verder is het al erg vreemd dat je zelfs geen beep hoort bij het aanzetten....best kans dat je een dood moederbord hebt.

• Ben1985
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-05 18:40

Ben1985

Tatatata!

Misschien is het geheugen niet compatibel met je mobo. Maar Klunssmurf heeft ook een heel goed punt, zonder biepjes is waarschijnlijk het mobo defect. Ik zou kijken of ie een teken van leven geeft als je er een PCI kaart in doet en een ander reepje geheugen test. Mocht dat niet baten, dan heb je waarschijnlijk een maandagochtend-mobo.

CM Stacker STC-T01 | Core i7 3930K | Asus P9X79 | Club3D HD7950 RoyalKing | 8x 4096GB DDR3-1600 | Samsung 840 Pro 256GB | Plextor PX-B950SA | X-Fi Elite Pro | 3x Samsung Syncmaster 214T | Windows 7 x64 Pro

• Mas-ih
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11:09
Bedankt voor de reacties.

@ Ras ik heb de topics idd gezien en gelezen.

@ Microkid Alle stekkers zitten goed

@ Rest ik heb dus zowel met andere videokaart als met andere geheugen geprobeerd, maar het hielp niet.

Ik heb het vanmorgen geprobeerd zonder geheugen op te starten in de hoop dat ik een beep hoor als foutmelding, maar helaas. Het is dus idd het moederbord die dood is. Ik zal het vandaag maar terugsturen.

Iig bedankt voor het meedenken !

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-05 20:43

KneoK

Not in a million lightyears

Druk alle kabels nog eens goed aan, boot eens zonder HDD en optische drives aangesloten.

Verder ook even zonder videokaart opstarten, zonder processor opstarten, een combinatie van die twee en het geheugen, even zeker weten dat je geen beeps krijgt.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het doornemen van de troubleshooter is iets dat je moet doen voordat je een topic opent. Als je een topic opent dan verwachten we dat je hierin vermeldt wat de resultaten hiervan waren, anders blijft het natuurlijk giswerk wat er fout is :).

Simpelweg de troubleshooter doorlezen is weinig zinvol, je zult ze echt door moeten nemen. Omdat ik hiervan niets in je topci terugvindt en we verwachten dat je zelf wel inzet toont om je probleem op te lossen gaat dit topic op slot.
Mocht je er na het doornemen van de troubleshooter nog niet uitkomen, dan kun je natuurlijk altijd een nieuw topic openen :)
Vermeldt dan wel wat je precies hebt gedaan
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.