HK AVR 347 incomb Sony DAVZ 230 Speakers

Pagina: 1
Acties:

• laurensxeon
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-02 10:22
Hey mensen.

omdat de sony DAVZ230 geen optical in heeft en nog veel meer andere dingen zoals het upscalen van DVD naar 1080 heb ik maar een HK AVR 347 gekocht (ps3 had ik al, wel goeie upscale functie:) ).

nu wil ik nog wel de speakers gebruiken van de SONY systeem, nou de surround speakers doen het wel maar de subwoofer niet. nu heb ik een active sub gebruikt en die doet het wel.

de uitgang van de AVR voor de sub is tulp. dus binnen kant tulp is plus en buitenkant is min (logisch)
in de sub gaan 2 losse draaden i.p.v tulp. dus schijd ik de tulp + en - en sluit ze correct aan op de sub (gechecked met multimeter). any way de sub doet het niet. moet deze dan perse actief zijn i.p.v passief?

later komen er nog wel andere speakers maar wil het nu eigenlijk eerst nog wel ff doen met deze van sony.

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-12-2025
De sub-uitgang is een 'pre-out' en werkt niet icm. met een passieve subwoofer. Het vermogen wat uit de sub-uitgang komt is nihil en alleen voldoende voor signaal overdracht. Je hebt dus echt een actieve subwoofer nodig. Dit zou je ook kunnen oplossen door er een losse versterker tussen de receiver en de sub te hangen, maar of dat het waard is, een actieve sub is een mooiere oplossing. De passieve zou ik niet aangesloten laten want weet niet hoe gezond dat is voor de sub-out op je receiver. Op zoek naar een actieve dus ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Dualdude op 01-10-2008 11:07 ]

• laurensxeon
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-02 10:22
ja klopt de rest van de tulp uitgangen is ook pre out. ik snap het nu.

Ik heb nog een sony reciver staan met 2 x 100 watt kan ik die er eerst achter
Gooie.

Thnx voor je uitleg