Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micheltenhove
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 07-11-2024
beste tweakerts,

een tijdje geleden heb ik op http://www.ubuntu-eee.com/ de 8.04.1 Ubuntu EEE versie gedownload en geinstalleerd. Nu krijg ik alleen met geen mogelijkheid wifi aan de praat, dit zou je echter wel verwachten omdat ze op de site toch heel erg mooi pronken met de goede compatibility etc. Hij ziet de kaart prima en in wireless networks kan ik zelfs de netwerken vinden. Alleen als ik het netwerk vervolgens configureer krijg ik geen ip adres.

Een manier is misschien even een Statisch IP erin zetten, maar het mooiste is om het natuurlijk via DHCP te laten gebeuren.

[ Voor 10% gewijzigd door micheltenhove op 30-09-2008 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-06 23:17

Wiethoofd

Broadcast TOM

Je hebt ook www.eeebuntu.org, een versie speciaal voor de EEE PC gemaakt, en gewoon een herinstall van je linux distro kan nooit verkeerd zijn om te kijken of dat het probleem is.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micheltenhove
dat is een optie maar geen oplossing voor het huidige probleem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Wiethoofd schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 23:41:
Je hebt ook www.eeebuntu.org, een versie speciaal voor de EEE PC gemaakt, en gewoon een herinstall van je linux distro kan nooit verkeerd zijn om te kijken of dat het probleem is.
M'n vriendin wil deze distributie d'r ook op hebben. Komend weekend eens proberen, hierna laat ik het weten als Wifi niet meewerkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lynxie
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

lynxie

Net mis is ook mis.

Mijn inziens is er iets mis met je wireless netwerk configuratie, misschien kun je eens controleren of de instellingen kloppen? Bijvoorbeeld WEP, WPA, etc. Indien WEP dan wil men nog wel eens de verkeerde instellingen gebruiken met betrekking tot de pre shared key.

(Om nog maar niet te spreken van DHCP instellingen en dergelijke.)

[ Voor 11% gewijzigd door lynxie op 01-10-2008 12:12 ]

Everybody's free to wear sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micheltenhove
Ik heb vanalles geprobeerd en heb toch gekozen voor de eeebuntu distro. Deze werkte na installatie direct met Wifi.. :) aanradertje!

let wel op dat als je hem op USB stick kopiert met unetbootin. Als je hem brand op DVD en installeert via een usb speler, dan mislukt de installatie. Let er ook op dat de usb stick geformatteerd is met FAT32

[ Voor 44% gewijzigd door micheltenhove op 01-10-2008 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afgelopen week heb ik ubuntu-eee 8.0.4.1 ook op mijn 900 gezet. Installatie ging snel en voorspoedig. Er zijn een paar tweaks en fixes, ook met betrekking tot de wifi:

https://help.ubuntu.com/community/EeePC/Fixes

Als je de instructies volgt en de madwifi drivers installeerd in plaats van de standaard wifi driver werkt het e.e.a. als een zonnetje! Lees wel eerst even de hele wifi instructie voor je begint te installeren, ze raden een andere versie aan dan die vermeld staat in die paar regels commands.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2008 10:17 ]

Pagina: 1