Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik volg op Instituut Sint-Maria in Antwerpen Webdesign.
Dat is de enige secundaire school waar je dat kan volgen in een 4e graad. (7e én 8e)

Maar daarna zou ik nog hogeschool willen volgen.
Ik kom van bso en heb dus echt niet veel algemene vakken gehad, ik zoek toch iets in de richting van computers.

Ik heb denk ik wel al een voorsprong op verschillende programmas en talen.
De volgende dingen krijg ik al:

- Dreamweaver
- Flash
- Fireworks
- Photoshop
- Illustrator
- Indesign
- Html, Css
- Php
- Mysql
- Javascript
- Actionscript

- Workshop Cinema 4d
- Workshop Corel Painter
- Workshop After Effects

- 2x stage

Welke richtingen zijn dus te doen als je niet zo sterk bent in wiskunde?

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-11 23:08
Je bedoelt een Nederlandse of Belgische hogeschool?

Verwijderd

Topicstarter
Stephan4kant schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 23:29:
Je bedoelt een Nederlandse of Belgische hogeschool?
idd ja, en dan vooral België ...

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2008 23:31 ]

• Supermario16
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:52
Als je goed overweg kunt met diverse programmeertalen moet wiskunde ook lukken. De nederlandse hogescholen bieden trouwens op de informatica opleidingen bijna geen wiskunde meer aan dus dat is geen probleem. Belgie weet ik niet...

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11 17:04
Verwijderd schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 23:27:
*knip* ik zoek toch iets in de richting van computers.

*knip*
Welke richtingen zijn dus te doen als je niet zo sterk bent in wiskunde?
Je moet eigenlijk eerst eens beslissen welke tak van de informatica het beste past bij jouw interesses. Gewoon een richting kiezen 'met de minste weerstand' levert op termijn problemen op.

Verder heb ik zelf meegemaakt hoe iemand uit het BSO een graduaat toegepaste informatica (met wiskunde en economische basis dus) behaald heeft. Toegegeven hij had het niet gemakkelijk, maar is er puur op wilskracht toch doorgeraakt.

Clowns to the left of me, Jokers to the right

• flashin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Je zit volgens mij meer aan de kunstacademies te denken die gericht zijn op nieuwe media.

• Tofu
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-10-2024
"Toegepaste informatica"? (HoGent, Kaho, ..)

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19:22
Vooral wiskunde gaat zwaar zijn en dit is voor alle bachelor richtingen even zwaar (spreek dan over afdeling industrieële wetenschappen en technologie).

Je "voorsprong" op je programma's en programmeertalen zal niks uitmaken. Je bent hierin zo geïnteresseerd dat het altijd wel zal lukken.

Ik denk dat de beste richting voor jou idd "toegepaste informatica" is. Vraag een studiegids op met alle vakken en bijhorende studiepunten in de richting die je wil doen.
Hierin kan je kijken hoe zwaar een vak doorweegt en wat het beoogde doel is, soms staat er ook bij welke voorkennis er nodig is.

Dan kan je eventueel overleggen met je leerkrachten wiskunde om hier en daar bijlessen te nemen om je wiskunde op te krikken.

Het zal ongetwijfeld heel zwaar zijn, maar het is blijkbaar te doen. Ik wens je veel succes.

• qanar
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-05-2019
Professionele Bachelor Toegepaste Informatica en dan aan de hand van locatie/lessenpakket nog een beetje selectief de hogeschool kiezen. Zelf ben ik in Leuven geweest, best tevreden van, wiskunde is achteraf gezien eigenlijk een lachtertje, moeilijkste is statistiek en beetje matrixbewerkingen.

• phobosdeimos
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23:49
Wiskunde op het niveau van toegepaste informatica in België is een lachertje, meer zelfs, het is triest. Echt wiskunde kan je het niet noemen, want het is enkel een inleidende cursus statistiek, iets wat je op het 3e middelbaar ASO wiskunde al gehad hebt. Best spijtig, want je kan jezelf toch geen programmeur noemen als je niets of weinig van wiskunde kent.

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-03-2021
Supermario16 schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 16:51:
Als je goed overweg kunt met diverse programmeertalen moet wiskunde ook lukken.
Dat is echt onzin. Wiskunde heeft op zich niets met programmeren te maken. En ook al zou dat zo zijn CSS, PHP, HTML etc. dat zijn geen echte programmeertalen; het zijn opmaaktalen en PHP is scripting.

Zoek het meer in de richting van design, zoals eerder in dit topic genoemd, want als je echt zo slecht bent in wiskunde dan zou je ook in NL een hogeschoolopleiding informatica wel kunnen vergeten denk ik.

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

Verwijderd

Mr_Atheist schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 19:38:
[...]
Dat is echt onzin. Wiskunde heeft op zich niets met programmeren te maken. En ook al zou dat zo zijn CSS, PHP, HTML etc. dat zijn geen echte programmeertalen; het zijn opmaaktalen en PHP is scripting.
Sorry maar wat hij zegt is geen onzin, jij bent het er gewoon niet mee eens. Een veel gemaakte fout op dit en andere fora. Dat je het ergens niet mee eens bent maakt hetgeen er gezegd wordt geen onzin.

Ik ben het toevallig met hem eens, bij programmeertalen leer je vrij snel wat variabelen zijn en hoe je die kunt beinvloeden, hoe je met algoritmes tot een bepaald resultaat kunt komen.

Dit soort semi abstracte concepten komen ook terug in de wiskunde en het helpt dan ook zeker. Het heeft dus alles met elkaar te maken en een aanleg voor wiskunde zie je vaak terug in een aanleg voor programmeren en andersom. Mensen die problemen hebben met wiskunde hebben vaak juist moeite met deze abstracte concepten, rekenen kan immers iedereen als je maar een rekenmachine bij de hand hebt.

En een script taal is ook een programmeertaal, al is een programmeertaal niet per definitie ook een script taal. Programmeertaal is dus de verzamelnaam waar ook script talen onder vallen ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2008 01:16 ]

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11 17:04
phobosdeimos schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 17:22:
Wiskunde op het niveau van toegepaste informatica in België is een lachertje, meer zelfs, het is triest. Echt wiskunde kan je het niet noemen, want het is enkel een inleidende cursus statistiek, iets wat je op het 3e middelbaar ASO wiskunde al gehad hebt. Best spijtig, want je kan jezelf toch geen programmeur noemen als je niets of weinig van wiskunde kent.
De opleiding TI die ik gevolgd heb had veel meer in huis dan alleen statistiek hoor, maar misschien is dat veranderd sinds de omschakeling naar de BaMa structuur wie weet. Het probleem hier is dat de TS uit het BSO komt (niks mis mee trouwens) en dat daar heel weinig tot geen van de nodige onderwerpen worden behandeld om een opleiding TI aan te vatten: afgeleiden en integralen, goniometrie, matrices,... zeker niet de moeilijkste onderwerpen, maar als je ze nog nooit gezien hebt zijn ze wel degelijk heel pittig in combinatie met de studielast van de gehele graduaat/bachelor opleiding. Uiteraard heb je een degelijke basiskennis wiskunde nodig om een goede ITer te zijn, een abstract denkvermogen is echt wel meegenomen in eender welke tak van de IT.

[ Voor 7% gewijzigd door Kapoen op 04-10-2008 20:52 ]

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Verwijderd

Ga zo snel mogelijk een goede reeks wiskunde bijlessen volgen. Dan los je het probleem op en kun je overal terecht. Dat lijkt me veel slimmer dan andersom.

Verwijderd

Waarom probeer je niet de richting MCT (multimedia & communicatietechnologie) in hoboken, antwerpen? Een vriend van me doet daar nu zijn eerste jaar en het valt echt enorm mee voor hem. Dit is onder andere Audio & videobewerking maar ook een groot deel photoshop & webdesign e.d.

Voor meer info kan je wel op de site van de KdG terecht.

Ik doe zelf TI in de KdG (groenplaats), maar MCT lijkt me meer geschikt voor jou.

Verwijderd

Bedrijfskundige Informatica; Intermediair spelen tussen de IT en management. Verdient vaak nog beter dan een 'echte' ITer ook nog.
Pagina: 1