Toon posts:

terugflashen van Asus P5N32-E SLI Plus

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Ik heb gelezen dat veel mensen met deze mobo en een q6600 hem terug flashen naar bios 0801 of 0803.

Nu ik probeer mijn P5N32-E SLI PLus terug te flashen naar bios 0803 ( liever 0801 maar die is alleen beta )
Via een usb stick wilde ik hem vanuit DOS met AWDFlash terug te flashen, echter krijg ik een melding dat ik hem niet kan terug flashen ivm een onjuiste EEPROM.

Wie zou me hiermee kunnen helpen....

Ik ben nog een n00b met overklokken , maar wil ik mijn q6600 stabiel op 3.0 Ghz laten draaien

Mijn specs zijn :

Asus P5N32-E SLI PLus bios 1003
Q6600 2.4 GHz
2x 1gb Corsair Dominator pc6400 ( 4,4,4,12,2 )
XFX GTX260
Thermaltake Toughpower 600 Watt

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2008 20:32 ]

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Waarom wil je een bios downgrade doen?
OC met een Quadcore CPU op een nVidia 650i moederbord is altijd al een slecht idee geweest.
Meestal kom je maar rondt een FSB van maximaal 300MHz uit.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Verwijderd

Topicstarter
-The_Mask- schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 23:31:
Waarom wil je een bios downgrade doen?
OC met een Quadcore CPU op een nVidia 650i moederbord is altijd al een slecht idee geweest.
Meestal kom je maar rondt een FSB van maximaal 300MHz uit.
Er zijn veel OCers die deze combinatie hebben, en hem stabiel krijgen op 3.0 GHz met de 0803 bios.
Met de 1003 of de 1104 kan je niet meer als 10% overklocken anders krijg ik hem hier niet stabiel.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2008 07:00 ]

• Sir Guinhill
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09-01 20:54
asus moederborden hebben ook een rescue modus, waardoor het moederbord zelf vanaf een usb stick een correct benaamde rom zal terug zetten ( die is ook redelijk kieskeurig ), mischien dat die je rom bestand wel accepteerd.
Je kan ook asus flash tool voor in windows proberen.
Let er ook op dat je de laatste versie van AWDFlash , gebruikt.

Verwijderd

Topicstarter
Sir Guinhill schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 07:16:
asus moederborden hebben ook een rescue modus, waardoor het moederbord zelf vanaf een usb stick een correct benaamde rom zal terug zetten ( die is ook redelijk kieskeurig ), mischien dat die je rom bestand wel accepteerd.
Je kan ook asus flash tool voor in windows proberen.
Let er ook op dat je de laatste versie van AWDFlash , gebruikt.
Ik heb de Asus flash tool gebruikt maar daar kan ik niet mee downflashen, en had ik de laatste versie van AWDFlash op de usbstick staan.
Ik kreeg hem ook aan de praat in DOS, en moest de juiste bios naam invullen ( 0803.BIN ) dat ging ook allemaal goed kreeg de melding om hem om te slaan wat ik niet gedaan hebt.
Daarna kreeg ik de melding of ik hem wilde flashen Y/N ook nog geen probleem, tot ik hem wilde gaan flashen... :X

En nogmaals, er zijn zat andere die wel deze bios hebben draaien op hun mobo... dus het moet mij dan toch ook gaan lukken... :?

Hier staat iemand met precies hetzelfde probleem, http://www.hardforum.com/showthread.php?t=1309651

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2008 19:02 ]

Verwijderd

Ik heb pas ook een flash gedaan die het mobo niet zo 1,2,3 accepteerde. Ik heb mijn P5E deluxe namelijk geflashed naar de nieuwste bios van de rampage formula. Op de volgende pagina staat een guide. Pak ipv de rampage formula bios de oudere p5n32-e plus bios die je erop wilt hebben. Scroll naar het stukje genoemd "rampage conversion". Daar staat uigelegd hoe het in zijn werk gaat. Redelijk simpel en werkt perfect!

http://www.xtremesystems.org/Forums/showthread.php?t=179580

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je tip, ik heb het nu net geprobeerd met de 0803.BIN bios maar ik krijg weer een foutmelding:
ASF signature not found
ERROR: Bios has no flash information available

Dus er is iets wat ik niet goed doe... |:(

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2008 09:27 ]

Pagina: 1