Toon posts:

Kleurenblind COD4 spelen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik speel af en toe COD4 met m'n zwager. Daarbij vind ik het ontzettend lastig om onderscheid te maken tussen de verschillende teams. Dat leidt weer tot twijfel en daarom wordt ik meestal neergeknald, voordat ik zie dat het iemand van het rivaliserende team is. Mijn zwager begrijpt echter niet waar ik last van heb. Hij kan het onderscheid makkelijk zien.

Nu ben ik kleurenblind. En ook nog eens in het groen/bruine gedeelte. Nu vroeg ik mij af, zou het daarmee te maken zou kunnen hebben? Zijn hier andere kleurenblinde COD4 spelers die hetzelfde probleem ervaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Speel met teamkill uit, en schiet gewoon een kogel (of twee)? Ook heb je in veel gevallen de naam erboven staan als hij in de buurt is en een teammaat is.

Kun je trouwens niet een beetje klooien met gamma/contrast/brightness? Dan moet er toch vast wat uit te persen zijn voor jou, zeker icm met lage details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WasMachinator
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-12-2024

WasMachinator

I'll be back! =)

zou toch ook wel met een mod of iets in die richting mogelijk moeten zijn om de name tags een andere kleur te geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-10 17:24

Wiethoofd

Broadcast TOM

Google :D : http://www.google.nl/sear...q=colorblind+call+of+duty
FPS for the slightly colorblind

En wat als je speelt met je kleurwaarden van je monitor (of dat laat doen ;)) om zo toch een groter contrast tussen de teamkleuren te krijgen.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Speel met teamkill uit
Dat is niet erg practisch. Op de meeste servers staat dit gewoon aan, daar heb ik dus geen controle over. Dat zou dus betekenen dat ik op een erg beperkt aantal server kan spelen, of een eigen server moet gaan draaien.
zou toch ook wel met een mod of iets in die richting mogelijk moeten zijn om de name tags een andere kleur te geven
In het verleden heb de halflife mod firearms gespeeld. Daar had ik het probleem ook. Daar kon ik echter andere models kiezen, voor de weergave van de spelers. Door voor models te kiezen met rode en blauwe banden om de armen, had ik er al veel minder last van. Weet iemand of zoiets ook mogelijk is in COD4?

In elk geval leuk om te weten dat anderen dit probleem ook ervaren. Gedeelde smart is halve smart :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk onderwerp :)
Ik ben zelf ook kleurenblind voor groen/bruin (en blauw/paars/lila enzo), echter heb ik hier geen moeite mee tijdens het spelen van shooters, zoals bijv. COD4.
Wat ik altijd doe, is de brightness opschroeven en iets meer contrast. Vaak is het pakje wat de tegenstander aan heeft, niet alleen qua kleur anders.
En daarbij, met COD4 staan de namen van je team boven de spelers (dit is ook zo met vijanden, echter verschijnt die naam later).
En op radar kun je zien waar je teammaten zijn. Dus als je ergens alleen loopt, is alles wat je tegenkomt de tegenstander, dus kun je gelijk schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 09:23:
[...]
In het verleden heb de halflife mod firearms gespeeld. Daar had ik het probleem ook. Daar kon ik echter andere models kiezen, voor de weergave van de spelers. Door voor models te kiezen met rode en blauwe banden om de armen, had ik er al veel minder last van. Weet iemand of zoiets ook mogelijk is in COD4?

In elk geval leuk om te weten dat anderen dit probleem ook ervaren. Gedeelde smart is halve smart :P
Sneu voor je ongemak, maar rode en blauwe banden op models toevoegen zou wel een beetje onfair voordeel geven. Het is veel moeilijker om de uniformen te onderscheiden dan rood en blauw. Als dit zou mogelijk zijn, zie ik genoeg mensen die niet kleurenblind zijn dit misbruiken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Only Free for All Spelen :+
En anders met r_gamma en andere commando's het duidelijker maken voor jezelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Advies: Geen COD4 spelen, maar TF2! w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Advies: Geen COD4 spelen, maar TF2! w00t
Ik speel graag Urban Terror Daar is dit probleem totaal niet aan de orde ;)
Sneu voor je ongemak, maar rode en blauwe banden op models toevoegen zou wel een beetje onfair voordeel geven. Het is veel moeilijker om de uniformen te onderscheiden dan rood en blauw.
In Firearms was dit gewoon een ingame keuze optie. Iedereen was dus vrij om te gebruiken wat hij/zij wilde.
Als dit zou mogelijk zijn, zie ik genoeg mensen die niet kleurenblind zijn dit misbruiken :(
Ik denk ook dat veel spelers dat zouden doen. En geef ze eens ongelijk. De vraag is in hoeverre er sprake is van "onfair" als elke speler dit naar eigen wens kan gebruiken. Je zou er ook een server optie van kunnen maken, of de spelers het wel of niet mogen gebruiken.
Pagina: 1