Toon posts:

ip adres van een bridged router?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hmm bah ik ben het ip adres van mijn bridged router niet.

het betreft hier een zyxel. Ik heb hier achter een sitecom wl176 zitten...

adsl -> zyxel -> wl176 -> pc

op de zyxel zitten mijn sip accounts ingesteld en die doen het nou niet meer. Bovendien kan ik niet achter halen wat het ip adres is van de zyxel. geen idee of hij er uberhaupt een heeft in bridged modus. Denk het niet eigenlijk. upnp stat niet aan. Het laatst bekende ip adres van de zyxel is 192.168.1.254 look @ lan kan geen adres vinden in 192.168.x.x

heeft iemand enig idee hoe ik bij deze zyxel kom om hem weer als router in te stellen?

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Koppensneller

winterrrrrr

Als het goed is heeft een bridge geen IP, omdat ie niets anders doet dan pakketjes doorgeven van lijn A naar lijn B :) Of hij echt zuiver als bridge werkt zou ik je niet kunnen vertellen.

Als je de router even reset moeten de default-instellingen weer terug gezet worden, dan kun je het zaakje weer goed instellen :)

Verwijderd

Topicstarter
Resetten had ik ook al aangedacht maar daar heb ik eigenlijk geen zin in want ik heb mijn sip gegevens even niet bij de hand :s

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
zou je niet gewoon je externe ipadres moeten gebruiken met bijv. poort 8080 erachter? Moest bij mijn router nl. wel. (bijv 82.12.13.14:8080)

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Heb je je PC wel een vast IP gegeven in de goeie range (192.168.1.x) en die wl176 er tussenuit gehaald?

Verwijderd

Topicstarter
extern IP op poort 8080 doet het niet...

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09:14
Al geprobeert te tracen??

in windows open command promt.
tracert (ip van je of internet adress)
Je ziet dan alle apparaten die hij benadert om bij je besteming uit te komen..

Zorg wel dat je van af het apperaat waarmee je een trace uitvoerd ook echt aangesloten is op die machine. ;)

[ Voor 24% gewijzigd door To_Tall op 30-09-2008 22:31 ]

A Soldiers manual and a pair of boots.

• Osiris
  • Niet online
To_Tall schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 22:30:
Al geprobeert te tracen??

in windows open command promt.
tracert (ip van je of internet adress)
Je ziet dan alle apparaten die hij benadert om bij je besteming uit te komen..

Zorg wel dat je van af het apperaat waarmee je een trace uitvoerd ook echt aangesloten is op die machine. ;)
Gelukkig komt een bridged modem totaal niet in je trace voor…

• Joolee
  • Niet online
Dit heb ik net toevallig ook gehad.

Je moet je PC in de range 192.168.1.x gooien (255.255.255.0) en dan gewoon 192.168.1.254 benaderen.

Is trouwens wel te vinden op de Zyxel website.

• Osiris
  • Niet online
Joolee schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 22:36:
Je moet je PC in de range 192.168.1.x gooien (255.255.255.0) en dan gewoon 192.168.1.254 benaderen.
Mits hij de Zyxel 'direct' aan z'n PC heeft hangen. Anders snapt die wl176 d'r geen biet van en komt het nog niet bij de Zyxel terecht.

• Joolee
  • Niet online
Osiris schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 22:38:
[...]

Mits hij de Zyxel 'direct' aan z'n PC heeft hangen. Anders snapt die wl176 d'r geen biet van en komt het nog niet bij de Zyxel terecht.
Dat leek mij logisch. Maar inderdaad, dat had ik wel mogen vermelden :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 22:06:
op de zyxel zitten mijn sip accounts ingesteld en die doen het nou niet meer.
Logisch, gezien je ZyXEL geen IP heeft, kan hij ook niet SIP gebruiken.

Ding eerst terug in routing modus zetten (zie manual van je zyxel).
Welk type Zyxel heb je? Mijn glazen bol is stuk gevallen dus ik weet het ook niet.

Ik zou de Sitecom in het zelfde subnet zetten (192.168.1.x) op ongebruikt IP, en DHCP uitschakelen zodat je niet 2 DHCP servers in je netwerk hebt. Dan de WAN (aka internet) aansluiting niet gebruiken, maar de kabel in het LAN prikken. Zo heb je de features van de sitecom (wifi + usb storage), terwijl de zyxel zelf blijft routeren en je SIP werkt dan weer.
offtopic:
Ik ben nou niet echt "fan" van Sitecom, blijft amateuristisch bedrijf zonder kennis van zaken icm onstabiele hardware, maar dat is een ander verhaal
Osiris schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 22:15:
Heb je je PC wel een vast IP gegeven in de goeie range (192.168.1.x) en die wl176 er tussenuit gehaald?
En dan kan hij hem vinden op 192.168.1.1 afaik (of mogelijkerwijs de 192.168.1.254 die hij zelf genomen had) :)
Zie:
KoppenSneller schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 22:09:
Als het goed is heeft een bridge geen IP, omdat ie niets anders doet dan pakketjes doorgeven [knip]
:>

edit:
Ik wordt traag op m'n ouwe dag :+

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:48

BHQ

Een bridged Zyxel, in de zin van, eerste aanhangende apparaat krijgt een ISP van de provider, heeft -wel- een IP, namelijk gewoon diegene die hij het laatst had. ;)

Dat SIP niet meer werkt is logisch als het apparaat echt in bridge staat. Daarvoor moet ie gewoon in router mode komen.

Verwijderd

Topicstarter
hmm aansluiten en het oude ip opennen werkte inderdaad...
staat nu weer netjes op router... genoeg geprutst voor een avond.

Mijn plan was eigenlijk om alles te routeren via de sitecom. Daarom had ik de zyxel in bridged gezet. Alleen niet nagedacht over mijn sip gegevens. En ik heb toch liever een gewone telefoon om mee te kletsen als het nodig is dan een softphone.

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2008 23:15 ]

Verwijderd

@s0004944
Ik sluit mij volledig aan op het antwoord van KingOfDos & Yapser.
Pagina: 1