Voordeel externe hardeschijf

Pagina: 1
Acties:
  • 351 views

• koekjah
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-02 19:28

koekjah

Luctor et emergo

Topicstarter
Waarschijnlijk is dit echt een gigantische newbie vraag, maar ik heb me er nooit in verdiept.

Ik ga binnenkort voor een half jaar naar de andere kant van de wereld, ik neem dus mn laptopje mee. Ik heb een 80Gb interne schijf op mijn laptop en draai er win XP op.
Ik ben van plan een weblog bij te houden, natuurlijk af en toe foto's maken en wil mn muziek collectie wel meeneemen. Ik heb nu nog zo'n 65 Gb over (muziek staat er nog niet helemaal op, maar zal nog max 5 gb innemen), maar toch hoor ik vanalles over dat ik beter een externe hardeschijf mee kan nemen etc etc, alleen op de waarom vraag kan niemand mij antwoord geven..

Wat is hier nou precies het voordeel van?

Als je doet wat je deed, krijg je wat je kreeg.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

euj backup voor als je normale hd crasht :?

Iperf

• CdD
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06-02 18:09

CdD

Externe HD's zijn indd handig voor backups, maar als je nog zo'n 60 GB over hebt voor foto's e.d., zie ik de noodzaak er niet van in. Ik begrijp overigens je vraag niet zo goed..

99pixels.nl

• koekjah

koekjah

Luctor et emergo

Topicstarter
de kans dat zo'n externe schijf crashed/onleesbaar is volgesmij groter, ik ga niet alles redundant opslaan op zowel mn pc als mn externe hd.

<edit> Om mn vraag wat duidelijker te stellen, wat is het voordeel van een externe harde schijf? Veel mensen hebben er één terwijl je misschien beter je interne HD kan updaten (of er één bijhangen). Alleen als backup vind ik wel ver gezocht. Maar vooral als je op reis gaat krijg je vaak de tip over een externe HD</edit>

[ Voor 55% gewijzigd door koekjah op 30-09-2008 22:11 ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

koekjah schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 22:07:
de kans dat zo'n externe schijf crashed/onleesbaar is volgesmij groter, ik ga niet alles redundant opslaan op zowel mn pc als mn externe hd.

<edit> Om mn vraag wat duidelijker te stellen, wat is het voordeel van een externe harde schijf? Veel mensen hebben er één terwijl je misschien beter je interne HD kan updaten (of er één bijhangen). Alleen als backup vind ik wel ver gezocht. Maar vooral in reis forums krijg je vaak de tip over een externe HD</edit>
-O-
wtf .... moest je daarvoor een topic starten :S

er zijn 2 redenen om zo'n ding te hebben op reis

1) ruimtegebrek
2) backup

[ Voor 6% gewijzigd door Fish op 30-09-2008 22:11 ]

Iperf

• koekjah

koekjah

Luctor et emergo

Topicstarter
fish schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 22:10:
[...]

-O-
wtf .... moest je daarvoor een topic starten :S
debiele reacties hier altijd |:(
Zo'n verschrikkelijk rare vraag is het toch ook weer niet

Verwijderd

Idd als backup en voor opslag; Mocht je veel films, games en grote bestanden hebben is het erg handig mocht je normale harddisk niet toereikend genoeg zijn, zoals vaak bij laptops. Als je je laptop vaak mee neemt en je bepaalde bestanden niet mee hoeft te nemen.

• koekjah

koekjah

Luctor et emergo

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 22:14:
Idd als backup en voor opslag; Mocht je veel films, games en grote bestanden hebben is het erg handig mocht je normale harddisk niet toereikend genoeg zijn, zoals vaak bij laptops. Als je je laptop vaak mee neemt en je bepaalde bestanden niet mee hoeft te nemen.
Kijk daar heb ik wat aan, bedankt : :)
In mijn geval zou zo'n ding totaal overbodig zijn dus.

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

koekjah schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 22:11:
[...]

debiele reacties hier altijd |:(
Zo'n verschrikkelijk rare vraag is het toch ook weer niet
Als ik je vraag lees, dan vraag ik mij ook af waarom je dat zelf niet kan verzinnen.

Jij gebruikt je pc voor jouw doeleinden, dan kan je toch zelf wel bepalen of het nuttig voor jou kan zijn of niet? :? Ik zie echt je punt niet hoor?

Goedkoop bellen via VoIP

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:34

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Mijn inziens niet verstandig. Erg jammer als je een half jaar aan foto's opeens kwijt bent omdat je nooit een backup maakt.
m mn vraag wat duidelijker te stellen, wat is het voordeel van een externe harde schijf? Veel mensen hebben er één terwijl je misschien beter je interne HD kan updaten (of er één bijhangen).
  • Extra schijfruimte als je pc al vol zit
  • Handig om grote hoeveelheden data te verplaatsen tussen bijvoorbeeld thuis en je werk
  • Zeer geschikt voor kleine (consumenten) offsite-backups
Ik gebruik het voor het laatste. Om de paar weken synchroniseer ik al mijn belangrijke data naar de externe HD die daarna in de garage gelegd wordt (1 straat verderop). Mocht het huis in de fik vliegen, dan ben ik niets kwijt.

Leuk dat je een extra HD in je kast kan hangen, maar de bliksem hoeft maar in te slaan en je bent je backup op het extra schijfje ook kwijt.

Met een laptop loop je trouwens nog meer risico, want zo'n ding laat je wat makkelijker vallen en hij wordt veel eerder gestolen dan een desktopje.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dit topic gaat op slot omdat deze vraag toch echt tot de basis kennis behoort van een tweaker. Wat de voordelen zijn van een externe harde schijf zijn prima zelf te bedenken met een beetje logisch nadenken.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.