Verwijderd

Topicstarter
Hallo beste dames en heren.

Ik heb een probleempje met mijn pas in elkaar gezette computer, ik heb vanmiddag alle onderdelen binnen gekregen, en ben toen meteen begonnen met instaleren. Voor zo ver ik weet/ kan zien zijn er geen problemen opgetreden. Na het instaleren van de onderdelen heb ik even een pauze genomen.

Toen ik daarna terugkwam, was ik van plan windows xp te gaan installeren. Maar tot mijn verbazing bleek de computer maar tot aan het bios scherm te willen laden. Ik kan vrij in de bios rondbewegen voor een minuutje of twee, daarna valt de computer uit. Als ik er voor kies om niet het bios in te gaan krijg ik de melding dat er een fout is opgetreden tijdens het opstarten, en dat er geen OS gevonden kan worden(wat ook klopt) en dat ik de default settings terug moet zetten de bios. Ik heb alleen niks in de bios veranderd dus dat heeft helaas niet al te veel nut.

Ik heb als moederbord een Striker Extreme van Asus, waar een lcd schermpje op is bevestigd, deze geeft mij de error's/processen weer. Als de computer uitvalt dan zie ik de error : Errorm56. Ikzelf heb geen flauw idee wat dit betekend, en ook het internet is tot nu toe niet erg behulpzaam geweest. Mijn vraag is dus, wat is dit voor error, hoe los ik het op, en waarom is dit voorgekomen. De complete pc is nieuw, en ik ben bijzonder voorzichtig geweest tijdens het instaleren, en denk eigelijk ook dat ik niets heb fout gedaan, maar wie weet.

Ik zal nog even de specs van mijn pc posten:

Asus striker extreme
Coolermaster realpower m620
Intel quadcore 2,4ghz q6600 kentsfield
XFX 9600Gt alpha dog edition 512 MB
Samsung HD502IJ 500G
Geil 4gb Ram DDR2-800. 2gig per stuk.

Ik hoop dat u hier iets mee kunt, en zou erg graag van u horen
Bij voorbaat dank

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-05 23:00

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Allereerst hebben we deze: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Er staan veel nuttige tips in.

De PC slaat dus na een minuutje af?
Is de koeler juist gemonteerd? Stijgen er temperaturen in het BIOS voordat de computer uitvalt?

Toen waren beige computers heel gewoon.

• WhizZRinaldo
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-05 15:33
Ik denk toch een kwestie van CPU koeler even opnieuw bevestigen.
Aangezien je wel gewoon in je bios komt, wel kan booten maar dat de PC gewoon uitvalt.

Kijk er eens naar en post je resultaten ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn CPU koeler nu twee keer opnieuw bevestigd, en hij zou nu gewoon goed moeten zitten. Het enige punt waar ik niet zeker over ben is de koelpasta die er al op zat. Ik heb een geboxde koeler gekocht, dus daar zat al koelpasta op. Alleen ik weet niet zeker of dat genoeg is? Lijkt me van wel, maar zou er ondertussen niet meer verbaasd over zijn.

Ik ben voor zover ik weet niet in staat mijn temperaturen in mijn bios af te lezen op mijn striker. Ik heb eventjes rond gekeken, en heb het niet kunnen vinden. Maar misschien dat ik wat over sla?

Ook nu blijft hij uitvallen. Ook lijkt het alsof wanneer ik in de bios kom, hij eerder afslaat dan waneer ik hem gewoon laat staan en niet aanraak.

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-05 22:52
De error waar je het over hebt lijkt te doen hebben met memory problems. Staat je geheugen op de vendor list van asus?

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:30

The Zep Man

🏴‍☠️

Basekid schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 07:18:
De error waar je het over hebt lijkt te doen hebben met memory problems. Staat je geheugen op de vendor list van asus?
Foute vraag. De vraag moet zijn 'heb je je geheugen getest met een programma zoals 'Memtest86'? Want zelfs al staat geheugen op een vendor list dan kan het kapot zijn. En zelfs al staat geheugen niet op een vendor list dan werkt het meestal al valt het binnen de specificaties van het moederbord.

TS kan ook nog het geheugen 'even snel' testen elke keer op te starten met maar 1 bankje. Al zit er een rot bankje tussen dan pik je die er snel genoeg tussen uit.

[ Voor 13% gewijzigd door The Zep Man op 01-10-2008 07:26 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Verwijderd

Topicstarter
Heb de RAM bankjes al zoals jij het noemt Snel getest, geen resultaat helaas. Zou eigenlijk nog steeds niet weten wat er aan de hand is met dit ding. Ik zal waarchijnlijk vanmiddag even bellen naar Asus, om te vragen of ze hier ervaring mee hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Nouja, voor zover ik kan zien, heeft Asus dus geen nr wat gebeld kan worden voor computer problemen. Enige lijn die ze open hebben is voor Notebooks.

Ben dus nog steeds op zoek naar een geweldig andwoord.

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-05 22:37

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Heb je voor de grap al eens gekeken of alle fans wel gaan draaien van zowel je voeding als van je CPU cooler?

Xbox Live ID:Notna8310

Verwijderd

Topicstarter
Yup ik heb daar al naar gekeken, zowel de koeler van me CPU en voeding werkt. Ook werken de twee extra fan's in de pc. Hitteprobleem misschien dus niet aan de orde?

• jerbro
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 22:19:
Ik ben voor zover ik weet niet in staat mijn temperaturen in mijn bios af te lezen op mijn striker. Ik heb eventjes rond gekeken, en heb het niet kunnen vinden. Maar misschien dat ik wat over sla?
Volgens de manual van de striker extreme kan je de temperatuur wel aflezen vanuit de bios (power -> hardware monitor -> temperature monitor).
Pagina: 1