[HTML] Links in email-signature worden blauw.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xilent_xage
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23-09-2024
Hoi,

ik ben een email-signature aan het maken, en dan natuurlijk een zo net mogelijke, gebaseerd op een vcard, maar natuurlijk wel met wat styles erin omdat het anders helemaal een kale bedoening wordt.

HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<div id="hcard-Mijn-Naam" class="vcard" style="font-family: calibri, arial, verdana; font-size: 12px;">
   <div class="org" style="font-size: 19px; font-weight: bold; border-top: 1px dotted #DDD;px dotted #DDD;margin-top: 20px; padding-top: 10px; width: 260px; color: #71BF44;">BEDRIJFSNAAM</div>
   <div class="motto" style="font-weight: bold; font-size: 13px;">bedrijfsmotto</div>
   <ul style="list-style-type: none;">
      <li class="fn" style="font-weight: bold; font-size: 13px;">Mijn Naam</li>
      <li class="tel">06nogwat</li>
      <li class="url">www.mijnwebsite.nl</li>
      <li class="email">mijn@email.adres</li>
   </ul>
</div>

Probleem is dat zowel mijn website als email adres worden herkend in de meeste webclients (gmail, hotmail...), en daarom blauw worden weergegeven. Dat ziet er niet uit! Natuurlijk al geprobeerd dat te overulen door een color mee te geven in de style, maar dat helpt niks.

Toch zie ik bij andere mensen wel dat het zwart is, alleen is het dan geen linkje. Als ik naar de source van hun signature kijk zie ik dat ze het (net als ik) gewoon als platte tekst in hun sig hebben staan.

Het liefst zou ik willen dat de website en het email adres wel een link blijven, maar dan zwart. Als dat niet kan, dan toch in ieder geval zwart want zo kan ik mij niet vertonen!

Wie o wie weet hier een truuk voor? Zelfs meneer Google weet het niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Geen idee of dit werkt, maar je kan het proberen:

HTML:
1
<a style="color: #000;" href="mailto:mijn@email.adres">mijn@email.adres</a>

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xilent_xage
Nope, heb al geprobeerd dmv style de color te zetten, maar het blijft blauw...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Ik vraag me af of je de kleur wel kan aanpassen. Als gmail en hotmail in hun eigen css aangeven om dit een blauw kleur te geven, dan kan je daar weinig aan doen?

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siddler
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22:23
Is het niet mogelijk om hier met een inline css te werken, waarin je aangeeft dat links zwart moeten zijn?
Dus doormiddel van
a:link, a:visited, a:hover, a:active?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-05-2024
Als je een mailtje als HTML verzend, kun je gewoon CSS regels meegeven tussen de <style>-tag. Heb je dat al geprobeerd?

Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
div.vcard a
{
color:#000000;
/* Eventueel de streep eronder wegwerken */
text-decoration:none;
}

/* Als je de streep weghaalt is het misschien toch nog handig al je weet dat het een link is */
div.vcard a:hover
{
text-decoration:underline;
}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediQ
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 26-03 15:03
En als je het apenstaartje vervangt door de ascii code
code:
1
@
en een punt met
code:
1
.
. Misschien herkent ie het emailadres dan niet meer als adres, dus

code:
1
<li class="email">mijn@email.adres</li>

[ Voor 14% gewijzigd door MediQ op 30-09-2008 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Hacku schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 21:10:
Geen idee of dit werkt, maar je kan het proberen:

HTML:
1
<a style="color: #000;" href="mailto:mijn@email.adres">mijn@email.adres</a>
Dom van mij, linkjes kan je zo niet stylen. Probeer het zo even (css tussen de style tag in je head) :

Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
li.email a
{
    color: #000;
}

[ Voor 4% gewijzigd door XWB op 30-09-2008 21:28 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xilent_xage
inline css werkt niet, helaas, ascii ook niet. ik zie het regelmatig bij andere mensen wel goed gaan, check je eigen inbox maar eens. wat doe ik fout??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xilent_xage
Bovendien kan ik de head sectie van mijn mail niet aanpassen (ik verstuur vanuit gmail)

ow f#k dat is misschien ook wel het probleem... dat Gmail de adressen bij het versturen van de mail parsed. Lijkt me logisch, doen ze natuurlijk ook met de tekst in je mailbericht: internet en emailadressen omzetten naar linkjes. Daarom ijn de linkjes overal blauw (zelfs in outlook)...

Heb ik gelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-05 14:03
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
<style type="text/css">
a:link {color: #000000; text-decoration: underline; }
a:active {color: #000000; text-decoration: underline; }
a:visited {color: #000000; text-decoration: underline; }
a:hover {color: #f000000; text-decoration: none; }
</style> 

Dit gewoon boven je sig.code zetten ...

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xilent_xage
@djexplo: nope.

Zonder ondankbaar te willen lijken: Het probleem is dus dat het niet met een style te overriden is. ook niet met hoge specificy, niet inline en niet in <style>.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djexplo
xilent_xage schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 21:48:

Zonder ondankbaar te willen lijken: Het probleem is dus dat het niet met een style te overriden is. ook niet met hoge specificy, niet inline en niet in <style>.
Dat zou wel moeten, het werkt bij mij wel goed..., Als ik jou was zou ik eens het verschil tussen de html code die je verzend, en de source van de e-mail die je binnen krijgt hier neer zetten.
Want op 1 of andere manier moet die style code dus automatisch worden verwijdered of met alternatieve code override worden ...

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djexplo
xilent_xage schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 21:07:
Wie o wie weet hier een truuk voor? Zelfs meneer Google weet het niet...
Niet helemaal waar, http://www.google.nl/sear...&meta=&btnG=Google+zoeken zie b.v. de 4e (5thirtyone.com) link...

The “Allow HTML in Signature” option in Gmail’s settings won’t show up until this is enabled first. :) , Oftewel eerste "Better Gmail" extension in firefox installeren, en dan enabelen..

[ Voor 26% gewijzigd door djexplo op 30-09-2008 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDane
  • Laatst online: 22:56

TheDane

1.618

Als 't bij anderen werkt, kun je dan niet de broncode van die berichten bekijken en zien wat daar gebeurt?

Alternately ..
code:
1
<a href="mailto:mijn@email.adres"><span style="color: #000;">mijn@email.adres</span></a>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
xilent_xage schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 21:48:

Die ervaring heb ik ook. GMail interpreteert alle HTML en CSS en alles dat hij niet begrijpt gooit hij eruit.

Mijn <hr> probleempje kon ik toen oplossen met een 1x250px zwart divje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xilent_xage
De signatures die wel werken zijn duidelijk opgemaakt door Outlook (class=3DMsoNormal) en daar werken ze met ugly font-tags.

@djexplo met better gmail: die info is alweer achterhaald, maar doet hier niet terzake: HTML sigs werken gelukkig prima.

Maar om nog even terug te komen op mijn eerdere post: Kan het zijn dat de links worden geparsed als de mail wordt verstuurd ipv door de client van de ontvanger? Lijkt mij nl een veel logischer verklaring... en zoja dan valt er m.i. niet zo veel meer aan te doen.... ook niet door alsnog <font> tags te gebruiken, omdat het probleem is dat Gmail de signature parsed. Dus zelfs als ik

Update: Dat kan ik natuurlijk gewoon testen. Zelfs als ik een 'werkende signature' jat en als test verzend treedt het probleem op. Conclusie: Het is niet te fixen.

bedankt voor het meedenken!

[ Voor 23% gewijzigd door xilent_xage op 30-09-2008 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-05 16:20

Bosmonster

*zucht*

xilent_xage schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 22:51:
De signatures die wel werken zijn duidelijk opgemaakt door Outlook (class=3DMsoNormal) en daar werken ze met ugly font-tags.
Die 'ugly font-tags' zijn nog steeds de aan te raden manier voor het opmaken van goede x-system e-mail. HTML 3.2 aanhouden en zo weinig mogelijk, of liever zelfs GEEN css gebruiken is aan te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Laatst online: 12-05 12:15

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Deze ooit eens ge-bookmarked, mss handig:
http://www.campaignmonito..._css_support_in_emai.html

(zie bericht hier onder ! ;) )

[ Voor 15% gewijzigd door kaassouffle op 01-10-2008 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-05 16:20

Bosmonster

*zucht*

Wel handig, maar ook erg gedateerd. De webdiensten zijn inmiddels aardig geupdatet. Terwijl Microsoft met Outlook 2007 een behoorlijke stap achterwaarts heeft gezet.

Zeker voor zakelijke e-mails is Outlook een belangrijke factor, wat de mogelijkheden in de opbouw van je email niet ten goede komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boelie-Boelie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-09-2020
Omdat de CSS-ondersteuning regelmatig verandert, werkt Campaign Monitor regelmatig de lijst bij:
www.campaignmonitor.com/css/ ('Last updated on August 26, 2008')

Cogito ergo dubito

Pagina: 1