Koptelefoonuitgang 1 kant kapot? Raar!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76616

Topicstarter
Dag,

Ik heb een Lenovo T61 laptop, en kijk er veel films op tijdens het reizen, dus gebruik mijn koptelefoon regelmatig. Nu werkt 1 kant niet meer.

Hoofdtelefoon getest op een MP3 speler: werkt goed. Andere oordopjes op laptop: zelfde probleem. Over speakers: geen probleem, balance staat goed, en beide kanten werken.

Nu staat er in mijn hardwarelijst wel een "Unknown device", maar het lijkt me stug dat dat het is.. hij werkt wel aan 1 kant namelijk.

Ik kan nergens de "balance" vinden van de hoofdtelefoonuitgang, bestaat die in Windows XP?

Op Google al gezocht, ook in de Windows help, kan er ook niets vinden. Heeft er iemand een tip waar ik naar zou kunnen kijken? Of is hij gewoon kapot? (Wat raar klinkt..)

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76616

Topicstarter
Is er iemand die enig idee heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper7
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-04 20:49
Bij de geavanceerde geluidsinstellingen voor windows kun je volumeregelingen en balansinstellingen toevoegen. Dubbelklik op het geluidsicoon, opties, eigenschappen. Kijk of daar iets bij staat voor de headphone uitgang ofzo.
Succes

- Specs -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:12

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Ik denk niet dat het een instelling in windows is. Als dat wel zo zou zijn, zouden de speakers in de laptop waarschijnlijk ook maar aan 1 kant werken.

Ik denk dat de jack socket in je laptop gewoon gaar is. Die dingen zijn gewoon fragiel en vroeg of laat buigt of breekt er intern iets waardoor je helemaal geen geluid meer hebt of maar aan 1 kant.
Je kan proberen met een paperclip het ding weer in fatsoenlijke staat te krijgen. Maar dan moet je wel weten waar je moet rommelen...

[ Voor 16% gewijzigd door remco_k op 02-10-2008 09:42 ]

Alles kan stuk.