Toon posts:

VBios Sapphire HD4870 flash

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een tijdje geleden een HD 4870 gekocht, die deel is van een bad bios oplage van Sapphire.
Sapphire's instructies zijn de volgende:
How to flash VBIOS under DOS mode ?

1. Please download flash tool and BIOS that can use under DOS mode here –
http://us.sapphiretech.com/driver/478.zip
2. Extract the 478.zip at first under Windows.
3. Reboot your platform into pure dos mode.
4. Please execute flash.bat under prompt command.
5. You can see your original VBIOS already save as 1E85OLD.BIN
6. Reboot your platform and enjoy it.
Omdat deze oplage een bad bios heeft heb ik geen signal op mijn monitor, en typ dit topic daarom met twee videokaarten in mijn systeem, met Plug 'n Play service disabled. (als ik dit niet doe, detect plug n play mijn 4870 en krijg ik een black screen) Daarom kan ik mijn bios niet flashen met bijvoorbeeld WINAtiflash, ook atiflash360 werkt niet, omdat ik niet in pure dos modus zit. (ik krijg een "exiting due to signal SIGSEGU" error).

Nu vraag ik me af hoe ik precies in Pure dos modus kom. Ik heb de recovery console al geprobeerd, maar deze kan geen flash.bat uitvoeren. Ook vraag ik me af dat als ik met pure dos modus flash, of ik mijn Gefore 7900GT niet per ongeluk flash, of dat hij de 4870 automatisch herkent.

Iemand die hier verstand van heeft en die me kan helpen?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:32
Pluk gewoon even een dos bootdisk van 't net af en maak daarmee een bootflop of cd.

Verwijderd

Topicstarter
Nielson schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 20:08:
Pluk gewoon even een dos bootdisk van 't net af en maak daarmee een bootflop of cd.
Ik ben die site al talloze keren tegengekomen, maar de meeste bootdisks helpen me niet verder.
Ken je een bootdisk waarmee ik ook .bat- en .exe-bestanden kan uitvoeren?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 20:05:
Ik heb een tijdje geleden een HD 4870 gekocht, die deel is van een bad bios oplage van Sapphire.
Een videokaart dus.

Ik snap alleen niet helemaal wat dit nou met Windows te maken heeft, aangezien zo'n beetje elke flashtool die z'n werk goed moet doen door middel van een bootdisk of gelijkwaardige bootCD werkt.

>> VB

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
alt-92 schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 20:13:
[...]

Een videokaart dus.

Ik snap alleen niet helemaal wat dit nou met Windows te maken heeft, aangezien zo'n beetje elke flashtool die z'n werk goed moet doen door middel van een bootdisk of gelijkwaardige bootCD werkt.

>> VB
De enige die volgens mij met ati werken zijn WINAtiflash en atiflash360, deze werken allebei niet zoals in de TS staat.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:32
Verwijderd schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 20:13:
[...]

Ik ben die site al talloze keren tegengekomen, maar de meeste bootdisks helpen me niet verder.
Ken je een bootdisk waarmee ik ook .bat- en .exe-bestanden kan uitvoeren?
Dat ligt er dus puur aan wat voor een bat -en exe bestanden je hebt, sommigen werken alleen in een Win32 omgeving, andere zijn juist bedoeld voor dos, en dan kun je één van de dos bootdisks van die site pakken.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 20:16:
De enige die volgens mij met ati werken zijn WINAtiflash en atiflash360, deze werken allebei niet zoals in de TS staat.
Je topic opende je in Windows Clients, waar zo'n beetje elk topic wel de relevante Windows versie noemt.
Dat vergeet je echter wel in je startpost ook te noemen terwijl met iets meer nazoekwerk van jouw kant je erachter was gekomen dat 'Pure DOS' al sinds Windows XP niet meer voorhanden is.
De laatste Windowsvariant die dat nog kende was Windows 98 (en dan nog de 4.10.1998 - de originele, niet SE).
Dus er ontbreekt al het nodige aan relevante info, en aangezien je eigenlijke kernvraag is 'hoe krijg ik deze VideoBIOS geflashed' is Videokaarten & Beeldschermen toch echt een stuk relevanter en logischer plek.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
alt-92 schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 20:35:
[...]

Je topic opende je in Windows Clients, waar zo'n beetje elk topic wel de relevante Windows versie noemt.
Ik dacht niet dat dit nodig was, aangezien het slechts om DOS gaat. Ik gebruik trouwens Windows XP SP2.
...met iets meer nazoekwerk van jouw kant je erachter was gekomen dat 'Pure DOS' al sinds Windows XP niet meer voorhanden is.
De laatste Windowsvariant die dat nog kende was Windows 98 (en dan nog de 4.10.1998 - de originele, niet SE).
Niet iets dat ik niet wist, het zou nog steeds mogelijk moeten zijn om met een boot disk deze modus te bereiken en een dos bestand te runnen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2008 20:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Is het misschien mogelijk om een bootdisk met de bios op een cd te zetten? Zo ja, welke bootdisk?

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Volgens mij kan elk behoorlijk brandprogsel dat wel?
Zelfs het opgeven van een eigen Floppy-image behoort vaak tot de standaard opties, zoals CDburnerXP Pro (XP only) of Nero.

Verwijderd

Topicstarter
alt-92 schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 17:40:
Volgens mij kan elk behoorlijk brandprogsel dat wel?
Zelfs het opgeven van een eigen Floppy-image behoort vaak tot de standaard opties, zoals CDburnerXP Pro (XP only) of Nero.
Ja ik weet hoe ik moet branden, maar ik weet niet waar ik de juiste bootdisk (dos) vandaan haal.

Verwijderd

Topicstarter
Solved

• krn176
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:13
hoe kan ik zien of ik ook last heb van een bad bios oplage?

Kan ik dit zien in de Ati CCC, daar zie ik het niet staan?
Ik heb een SAPPHIRE HD 4870 512MB GDDR5 PCI-E videokaart icm GA-EP45DS3L (F5 bios) mobo.

Op de site van Sapphire staat:
FOR P/N:188-01E85-001SA,SKU#11133-00 ONLY

Echter ik kan dit productnummer 188-01E85-001SA,SKU#11133-00 nergens terugvinden.

Mijn probleem is nu dat als ik mijn PC aanzet er vaak geen signaal komt, monitor geeft geen signal.. Ik moet de pc dan een tijd uit zetten en dan na een tijd nog eens proberen. gemiddeld 1 op de 3 keer krijg ik tegnewoordig wel beeld. Dit probleem doet zich sinds 3 weken voor.

Mijn monitor Samsung syncmaster t200 doet het wel als ik er een andere pc op aansluit.
Pagina: 1