Naar aanleiding van dit filmpje, waarin een meisje (zogenaamd) flipt. Aan de manier van praten in het begin voel je als kijker - ik tenminste - al aan dat het niet helemaal "echt" is. Hetzelfde heb ik ook vaak met Nederlandse zeepseries, je merkt gauw dat het niet "echt" overkomt of geacteerd is. Dit heb ik trouwens bij Amerikaanse/Engelse series al minder.
Maar los daarvan eigenlijk mijn punt: zou een robot ooit onderscheid kunnen maken tussen of iets geacteerd is of iets "echt" is? Het is vrij moeilijk om te definieren volgens mij wat echt is, omdat iedereen op een andere manier er naar kijkt. Maar de meeste mensen hebben toch wel vrij gauw door wanneer iets geacteerd is. Waar zou een robot (AI-achtig iets) op moeten letten om te kunnen beseffen dat iets nep is, of iets echt? Voor zover het uberhaupt relevant is voor een robot om te weten.
Maar los daarvan eigenlijk mijn punt: zou een robot ooit onderscheid kunnen maken tussen of iets geacteerd is of iets "echt" is? Het is vrij moeilijk om te definieren volgens mij wat echt is, omdat iedereen op een andere manier er naar kijkt. Maar de meeste mensen hebben toch wel vrij gauw door wanneer iets geacteerd is. Waar zou een robot (AI-achtig iets) op moeten letten om te kunnen beseffen dat iets nep is, of iets echt? Voor zover het uberhaupt relevant is voor een robot om te weten.
[ Voor 3% gewijzigd door Tjeerd op 30-09-2008 19:31 ]
www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.