Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

10" scherm simuleren op 17" scherm; hoe? *

Pagina: 1
Acties:

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:54
Is er misschien een programma op de markt, waarmee je je scherm grootte kan veranderen?
En dan bedoel ik niet de hoeveelheid pixels, maar de daadwerkelijke inches.

Zo heb ik een 17" monitor, en ik wil kijken hoe het is om te werken op een 10 inch monitor (met 1024-600). Aangezien ik aan het kijken ben voor een netbook, en of dit wel groot genoeg...

Eer zou toch zoiets moeten rondzwerven?

Alvast bedankt 8)

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:48
1024x600 instellen en dan bij je videokaart-instellingen het zo instellen dat het beeld niet uitgerekt wordt, maar gewoon 'ware' grootte is.

The devil is in the details.

Verwijderd

Hahn schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 19:30:
1024x600 instellen en dan bij je videokaart-instellingen het zo instellen dat het beeld niet uitgerekt wordt, maar gewoon 'ware' grootte is.
Dan kom je niet op 10" uit, tenzij de pixelafmetingen exact overeenkomen. Je kunt wel nameten of het in de buurt van 10" ziet met een lineaal/meetlint.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:48
Hmm, da's waar, het zal misschien niet helemaal overeenkomen, maar het zal inderdaad wel in de buurt komen :)

The devil is in the details.

• Tonkey
Ehm, in nvidea control panel kan ik zoiets niet vinden...
Ik ga verder zoeken ;)

• Tonkey
Niets gevonden :(

• osorkon!
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-01 18:56
Hmm ik dacht dat er in de webdev toolbar van firefox zo een functie inzat, maar die zet alleen je browser op die resolutie dan natuurlijk...

Verwijderd

Is die 17"-monitor van jou een LCD of een CRT? Als het een CRT is heb je geen 1:1 pixel mapping, en kun je het beeld alleen kleiner maken door het beeld te verkleinen met de knoppen op je monitor.

Als je een LCD hebt moet je Nvidia-scaling in de beeldschermeigenschappen uitschakelen. Ik weet niet hoe die optie bij ATi-drivers heet.

• Tonkey
Ahh, de laptop doet al wat meer dan desktop. Overigens ook desktop LCD.

Het scherm heeft nu een doorsnede van 33 centimeter (13 inch) scheelt al 2.4, maar nog niet genoeg...

• Tonkey
ehm, op het kleinste is het 800x600, dat is het kleinste formaat wat mijn laptop aan kan.
Dat is een 10.2 inch, echter kan er meer op beeld dan nu het geval is, maar de grootte klopt wel al redelijk met de 10 inch netbooks :)

Het formaat valt me niet heel erg tegen, al is het wel wennen (maar zal meer komen door de 800 600 verhouding, wat kleiner is)

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Ga naar de mediamarkt en probeer die kleine laptop uit...

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Tonkey
Moet ik eens doen ja, wanneer ik tijd heb ;)

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Pak een image-programma, maak een plaatje van de gewenste afbeeldingen, en zorg dat je browser o.i.d. daar binnen valt? Het daadwerkelijke formaat maakt weinig uit, het gaat om het aantal pixels (tenzij je erg slechte ogen hebt).
En om het ding in het echt te zien, voldoet elke computerwinkel wel :)

• Tonkey
qua pixels vind ik het zeker genoeg, internet is breed genoeg!, word past mooi in beeld, laat staan msn,..

Nu nog wat sparen, en langs de winkel (ohja, wachten op de samsung nc-10 :P)

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Zou je in het vervolg je laatste post aan willen passen als je nog iets wilt toevoegen en de laatste poster bent? Het plaatsen van meerdere posts achter elkaar wordt niet gewaardeerd :)

Daarnaast pas ik je topictitel nog even aan

Scherm grootte veranderen? > 10" scherm simuleren op 17" scherm; hoe? *

[ Voor 26% gewijzigd door Spider.007 op 01-10-2008 20:34 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1