Toon posts:

IP Router vergeten in router-router-opstelling

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De situatie is als volgt: Ik heb een Router1 verbonden met het internet. Een andere Router2 is aangesloten aan de eerst vernoemde.

(internet) ---- Router1 ---- Router2 ---- PC

Ik heb al een jaar probleemloos met deze setup gewerkt. Om deze setup de laten werken moest ik dertijds wel het locale IP-adres van de Router2 wijzigen (omdat je anders 2x hetzelfde IP-adres hebt).
Nu ben ik dat adres kwijtgeraakt en wil ik het terug opzoeken.

Als ik zoek naar het IP-adres van Router2 krijg ik steeds het IP-adres van Router1. Begrijpelijk want deze is verbonden met het internet.

Hoe geraak ik nu aan het locale IP-adres van Router2 aangezien ik van deze router de instellingen wil wijzigen omtrent beveiliging?

Alvast bedankt.

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-03 20:24
Misschien je IP reeks eens scannen met angry ip scanner ?

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Koppensneller

winterrrrrr

Even

ipconfig /all

uitvoeren en het IP-adres van de default gateway opschrijven? En als je hetzelfde IP-adres krijgt (wie krijgen dat overigens?), is er dan niet iets mis met je DHCP?

[ Voor 36% gewijzigd door Koppensneller op 30-09-2008 19:50 ]

• hhoekstra
KoppenSneller schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 19:49:
Even

ipconfig /all

uitvoeren en het IP-adres van de default gateway opschrijven? En als je hetzelfde IP-adres krijgt (wie krijgen dat overigens?), is er dan niet iets mis met je DHCP?
Weet niet helemaal zeker maar volgens mij krijgt hij dan gewoon IP van router 1. Ik heb hier thuis dezelfde situatie maar kan op dit moment even niet testen. Komt omdat hij ip adres van router1 krijgt

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:46
Mocht je een simpele oplossing wilen hebben, dan zal je helaas op het volgende antwoord moeten wachten.. :P

Wil je een snelle, (en iets minder simpele, maar wel makkelijke) oplossing hebben, download dan gewoon:
Look@LAN
Daar zal ie tussen moeten staan :)

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

• Koppensneller
  • Nu online

Koppensneller

winterrrrrr

Hoe heb je je netwerk geconfigureerd? Zit router1 in het zelfde subnet als router2? Oftwel: fungeert router2 echt als router, of alleen als switch?

Verwijderd

Topicstarter
KoppenSneller schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 20:13:
Hoe heb je je netwerk geconfigureerd? Zit router1 in het zelfde subnet als router2? Oftwel: fungeert router2 echt als router, of alleen als switch?
Router 1 is verbonden met het internet en enkele PC's via ethernet-kabels.
Router 2 is verbonden met Router1 en met 1 PC via WiFi.

Onderstaande afbeelding toont dit perfect aan.
Afbeeldingslocatie: http://www.home-network-help.com/images/wireless-router-as-access-point-network.jpg

• Koppensneller
  • Nu online

Koppensneller

winterrrrrr

Als router2 een IP krijgt van router1 moet ie in de DHCP client table van router1 staan. Daar kun je het IP wel vinden :)

Verwijderd

Topicstarter
KoppenSneller schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 20:23:
Als router2 een IP krijgt van router1 moet ie in de DHCP client table van router1 staan. Daar kun je het IP wel vinden :)
Ik heb spijtig genoeg geen toegang tot Router 1. Is het mogelijk om het IP adres van Router2 te achterhalen ?

• hhoekstra
Verwijderd schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 20:30:
[...]

Ik heb spijtig genoeg geen toegang tot Router 1. Is het mogelijk om het IP adres van Router2 te achterhalen ?
We hadden al aangegeven dat je gewoon je netwerk kan scannen. Dit kan je doen met programma's als:

Look@LAN
Angry ip scanner

Deze kijkt welk ip adres in het netwerk zijn verbonden :) werkt zeer gemakkelijk.
Pagina: 1