Silence is better than unmeaning words. ~Pythagoras
Maar wat werkt niet? Je krijgt geen ip.. er gebeurt niets en zowiezo moet je router op dhcp zetten en daar de switch aan linken..
sorry, dat was ik vergeten.
Ik kreeg geen ip.
Ik had altijd gedacht dat de router op dynamic IP moest... mijn fout!
ik kijken even of ik dat kan veranderen en of het dan werkt.
Ik kreeg geen ip.
Ik had altijd gedacht dat de router op dynamic IP moest... mijn fout!
ik kijken even of ik dat kan veranderen en of het dan werkt.
DHCP zorgt er voor dat elk poort een nummertje krijgt (een ip dus) en met dynamisch IP niet dan stel je een vast IP in.
als ik naar "router-ipadres" (via de internet browser) kan ik via basic settings-> quick setup kiezen tussen "PPPoE" "Dynamic IP" en "Static IP".
bij advanced settings staat DHCP server enabled.
met start ip-adres op ... .1.100
met eind ip-adres op ... .1.199
wat zit hier fout?
bij advanced settings staat DHCP server enabled.
met start ip-adres op ... .1.100
met eind ip-adres op ... .1.199
wat zit hier fout?
Je switch zal in ieder geval het probleem niet zijn als deze gewoon netjes link geeft met de verbonden poorten.
Mekker je router eens op factory defaults en stel je PC's eens in dat ze via DHCP een IP moeten krijgen? in die situatie _zouden_ ze gewoon een IP van je router moeten krijgen.. Daarna kan je verder kijken hoe je de WAN-kant in orde krijgt.
Wat hangt er aan de WAN-kant? een kabelmodem of een DSL modem? als het de laatste is, wat voor IP krijg je als je een PC direct eraan hangt? Voor hetzelfde geld is het DSL-modem al als router ingesteld..
Mekker je router eens op factory defaults en stel je PC's eens in dat ze via DHCP een IP moeten krijgen? in die situatie _zouden_ ze gewoon een IP van je router moeten krijgen.. Daarna kan je verder kijken hoe je de WAN-kant in orde krijgt.
Wat hangt er aan de WAN-kant? een kabelmodem of een DSL modem? als het de laatste is, wat voor IP krijg je als je een PC direct eraan hangt? Voor hetzelfde geld is het DSL-modem al als router ingesteld..
[ Voor 22% gewijzigd door BHQ op 30-09-2008 19:41 ]
Dat is je WAN poort meestal moet die op Dynamic IP staan.als ik naar "router-ipadres" (via de internet browser) kan ik via basic settings-> quick setup kiezen tussen "PPPoE" "Dynamic IP" en "Static IP".
Maar als je de pc op de router aansluit krijg je dan wel een ip adres ?
heel vreemd, ik krijg nu wel een IP-adres...
dit is allemaal bedoeld voor een LAN, en ik heb hier niet de middelen om te testen of het met meerdere computers werkt (niet genoeg kabels).
Morgen zal ik het testen, en zal ik mijn resultaat hier posten
dit is allemaal bedoeld voor een LAN, en ik heb hier niet de middelen om te testen of het met meerdere computers werkt (niet genoeg kabels).
Morgen zal ik het testen, en zal ik mijn resultaat hier posten
Pagina: 1