[Windows XP] Internet klapt er na 5 min gebruik uit

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
Hallo aan alle mede-tweakers,

Ik zit met een zeer vervelend probleem. Zoals in de titel staat vermeld, klappert het internet er na vijf minuten uit. Na een tijdje werkt het dan weer wel voor een minuut, en dan weer niet.

Symptomen:
• Pagina's laden erg traag, en onvolledig; de titel verschijnt vaak wel in het scherm, maar de pagina geeft een "Fout bij het laden melding"/"Netwerktime-out" (deze krijg je bij Firefox, maar voor IE geldt hetzelfde, pagina's zijn niet te bekijken)
• Bij Netwerkverbinding staan de meters stil.
• WLM (Windows Live Messenger), FTD, usenet, werken wel.
• Ook nu.nl laadt vaak wel, eveneens als Gmail. Tweakers werkt niet. Opvallend is dat nieuwe sites vaak wel de eerste pagina halen, maar bij verder klikken verschijnen er geen pagina's. Ook zie je incomplete sites, plaatjes/css ontbreken dan.
• Met Hotspot Shield aan werken veel sites wel (dit is een soort van proxy-programma).
• Andere accounts op dezelfde pc lijken het probleem niet te hebben.

Geprobeerd:
• DNS hersteld, geflusht en gerenewd (met cmd).
• Firewall/virusscanner uit.
• Alle overige programma's ook uitgeschakeld.

Ik zie niet wat ik niet meer wat het kan zijn, en daarom vraag ik jullie expertise om mij weer vrolijk te laten internetten ;)

/edit dit bericht plaatsen ging ook met een aantal Netwerktime-outs gepaard.

[ Voor 3% gewijzigd door RetroTycoon op 30-09-2008 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 12:57
Gebruik je niet toevallig een Zyxel modem? Deze zijn vrij slecht, met name die van telfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
  • Nu online
AvanCade schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 18:23:
Gebruik je niet toevallig een Zyxel modem? Deze zijn vrij slecht, met name die van telfort.
Nee: de experiabox van KPN.
Maar anders hadden anderen daar ook last van gehad op hetzelfde netwerk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-09 10:48
Welke versie/type Experia-box? En wat doen die andere precies allemaal op het netwerk? Experia-box, iig de van Siemens, staan nu ook niet bekend om probleemloos te werken. Zeker niet zodra iemand een p2p-programma opstart. En heb je de TCP/IP half-open patch geinstalleerd of niet? Staat er eigenlijk iets in de Windows logboeken???

[ Voor 19% gewijzigd door Klaus_1250 op 30-09-2008 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
  • Nu online
Klaus_1250 schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 18:32:
Welke versie/type Experia-box? En wat doen die andere precies allemaal op het netwerk? Experia-box, iig de van Siemens, staan nu ook niet bekend om probleemloos te werken. Zeker niet zodra iemand een p2p-programma opstart.
De andere pc's staan uit. Het is idd een Siemens, maar ik heb het probleem 'eerder' nooit gehad. P2p is uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Draadloos of bedraad? Misschien lees ik er overheen, maar ik zie nergens informatie over netwerkkaarten, eventuele encryptie, logbestanden, hoe het modem intraint, etc :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
  • Nu online
gambieter schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 18:34:
Draadloos of bedraad? Misschien lees ik er overheen, maar ik zie nergens informatie over netwerkkaarten, eventuele encryptie, logbestanden, hoe het modem intraint, etc :)
Lees je niet overheen... :P het is allemaal bedraad hier. Het modem traint in op:
Verbindingsstatus: Verbonden (3:05:31:14)
Verbindingsmodus: Altijd aan
IP-adres: 86.90.194.103
MAC-adres: 00:01:E3:DA:5A:E5
Standaard gateway: 195.190.249.37
Voorkeurs-DNS-server: 195.121.1.34
Alternatieve DNS-server: 195.121.1.66
Downstream-snelheid: 7392 kbps
Upstream-snelheid: 1024 kbps
PPPoE-doorvoer: Ingeschakeld
UPnP: Uitgeschakeld
ADSL-lijn

Status: Kabel aangesloten
Lijnmodus: G.992.1 (G.DMT)
Maximale lijnsnelheid: 7392 kbps (downstream) / 1024 kbps (upstream)
Ruismarge: 6 dB (downstream) / 7 dB (upstream)
Lijndemping: 11 dB (downstream) / 16 dB (upstream)
Uitgangsvermogen: 17 dBm (downstream) / 11 dBm (upstream)
Maar het belangrijkste gegeven is toch dat andere accounts wel werken, waardoor ik het op een accountspecifiek probleem houdt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Malware?
Doe maar eens een offline scan (bootCD of een andere live environment met scanner).

>> BV

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
  • Nu online
alt-92 schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 20:16:
Malware?
Doe maar eens een offline scan (bootCD of een andere live environment met scanner).

>> BV
Pc is clean (namelijk net verse installatie, met beveiligingssoftware (Bullguard) d'r bij tijdens het surfen).

Daarbij surf ik voorzichtig ;) zonder 'vreemde' sites te bezoeken.
Online scan van Panda heeft geen effect, daarom houdt ik het niet op een virus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06:01
Bulguard dat is nou niet echt een briliante virusscanner. Vervang die eens door een betere gratis scanner.

Ik heb laatst een laptop van één van mijn tantes nagekeken omdat die vaak na booten niet meer reageerde. Met wat testen, had met autoruns alle componenten van Bulguard afgevlagd om op te starten, bleek Bulguard de schuldige te zijn en heb die als de wiedeweerga door AVG vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
  • Nu online
EricJH schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 01:27:
Bulguard dat is nou niet echt een briliante virusscanner. Vervang die eens door een betere gratis scanner.

Ik heb laatst een laptop van één van mijn tantes nagekeken omdat die vaak na booten niet meer reageerde. Met wat testen, had met autoruns alle componenten van Bulguard afgevlagd om op te starten, bleek Bulguard de schuldige te zijn en heb die als de wiedeweerga door AVG vervangen.
Dan zou bij anderen dezelfde problemen toch ook moeten ontstaan, als het een stuk virus, of andere malware betreft. Of denk ik nu te optimistisch O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc181982
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-07 09:20
Als andere accounts geen problemen ondervinden , waarom geen nieuw account aanmaken , data even kopiereen en klaar . Dit kost hoogstens eens een keer 15 min werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
  • Nu online
Nou, ik heb allemaal trucjes (O-)) ingesteld, en heb geen zin om het zo even om te zetten met verlies van die tweaks. Er is toch wel een of andere oplossing? Ik heb trouwens bij Internet Explorer de "opnieuw instellen"-functie geprobeerd, zonder dat het resultaat had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-09 10:48
Misschien zijn sommige van die "trucjes" wel het probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korgakos
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12-06 19:59
Andere accounts op dezelfde pc lijken het probleem niet te hebben.
Lijken of is dit echt zo? Misschien een beetje simpel maar kun je niet gewoon een nieuw account dan maken? Aangezien het een fresh install is zou je nietecht veel instellingen missen.
Pagina: 1